Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)

Anbefalte innlegg

jeg har gått på saltimer i 3 år, time etter time, dag inn og dag ut. men først det siste året at jeg har kommet meg ut i apparat hallen for å løfte litt tyngere, og hoppe litt mindre :p nå i januar kom jeg meg faktisk helt inn i ``aperommet`` som de store STERKE gutta holder til ! :p hehe og det er først etter jeg begynte med stort fokus på styrketrening at jeg har sett resultater :D

jobber fortsatt litt med teknikk på de store øvelsene, men det kommer seg ;)

Chins - 4 stk med egen kroppsvekt. jobber hardt for og få til flere føre sommeren :p

Benkpress - 30kg alene, men får til 40kg hvis jeg har noen som kan sikre. ( er redd for og få stanga overme! :o )

Bicepscurl - 17,5kg

Knebøy - 40kg

Markløft - 50kg, sliter med å holde stanga, er ikke så sterk i klypa, så får så vondt i underarmen.

alle øvelsene ca 5 - 10 reps. og 2 til 5 sett.

Fortsetter under...

"helene hatland skrev:
jeg har gått på saltimer i 3 år, time etter time, dag inn og dag ut. men først det siste året at jeg har kommet meg ut i apparat hallen for å løfte litt tyngere, og hoppe litt mindre :p nå i januar kom jeg meg faktisk helt inn i ``aperommet`` som de store STERKE gutta holder til ! :p hehe og det er først etter jeg begynte med stort fokus på styrketrening at jeg har sett resultater :D

jobber fortsatt litt med teknikk på de store øvelsene, men det kommer seg ;)

Chins - 4 stk med egen kroppsvekt. jobber hardt for og få til flere føre sommeren :p

Benkpress - 30kg alene, men får til 40kg hvis jeg har noen som kan sikre. ( er redd for og få stanga overme! :o )

Bicepscurl - 17,5kg

Knebøy - 40kg

Markløft - 50kg, sliter med å holde stanga, er ikke så sterk i klypa, så får så vondt i underarmen.

alle øvelsene ca 5 - 10 reps. og 2 til 5 sett.

Jeg tror du vil få til mer enn 40 kg i knebøy med tanke på resten av det du skriver. Og ang markløft, jeg har samme problemet, har du testet med hansker/løftereimer/magnesium(?)? Hansker hjelper litt, synes jeg, skal teste med løftereimer på de tyngste løfta mine :)

"B.o.b skrev:
Imponert over hvor sterke mange av dere jenter her er, men hvis jeg kan gå litt off topic, hvorfor er det ikke fler av dere som tar Chins ? Flere av dere er jo oppe i 50-60 kg i nedtrekk..

Har ikke en eneste liten mulighet for å dra meg opp (166 cm høy, 76-77 kg tung (på vei ned)). Får prøve med litt mindre kroppsmasse etterhvert:p

"Opheliia skrev:
Jeg tror du vil få til mer enn 40 kg i knebøy med tanke på resten av det du skriver. Og ang markløft, jeg har samme problemet, har du testet med hansker/løftereimer/magnesium(?)? Hansker hjelper litt, synes jeg, skal teste med løftereimer på de tyngste løfta mine :)

jeg har betillt meg løfte reimer. så det blir spennende å prøve :) ja, jeg også tror kanskje at jeg kan klare mer i knebøy. men jeg sliter fortsatt litt med teknikken. tok knebøy i dag, 5x5 med 40kg. det gikk greit, og tror det begynner å komme seg. så neste gang skal jeg se om jeg får til litt mer :) bena mine er dårlig trent iforhold til overkroppen :/

Triceps: franskpress 35-45 kg/smalbenk 50-70 kg

biceps: hantler 15-20 kg, stang 30-45 kg

Bryst: benkpress rundt 50-70 kg, skråbenk hantler 15-25kg/stang 40-50 kg

skuldre: militærpress med stang 40-50 kg

Knebøy: 90-110 kg

strak mark: 80-100 kg

Markløft: 90-140 kg

Hantelroing: 20-42 kg/ stangroing 60-80 kg

Annonse

"Kikki skrev:
Triceps: franskpress 35-45 kg/smalbenk 50-70 kg

biceps: hantler 15-20 kg, stang 30-45 kg

Bryst: benkpress rundt 50-70 kg, skråbenk hantler 15-25kg/stang 40-50 kg

skuldre: militærpress med stang 40-50 kg

Knebøy: 90-110 kg

strak mark: 80-100 kg

Markløft: 90-140 kg

Hantelroing: 20-42 kg/ stangroing 60-80 kg

Bøyer meg i støvet.. Jeg løfter ikke 140 kg i mark enda.. Sånne tall gjør meg faktisk nervøs også, for jeg ser en haug med gutter på gymmet som ikke er i nærheten av tallene du kommer med.. Stå på, det der var rått !!

"BirtheV skrev:
Skulle gjerne tatt chins, men der jeg trener er der ingen mulighet.

Vurderer å kjøpe en chins stang til å feste i en døråpning :)

Det er ikke så dumt! :) Jeg ville hvertfall latt de få vite på gymmet der du trener, at det sikkert finnes et annet apparat de kan sende tilbake, å gjøre plass til chins :D

"helene hatland skrev:
jeg har betillt meg løfte reimer. så det blir spennende å prøve :) ja, jeg også tror kanskje at jeg kan klare mer i knebøy. men jeg sliter fortsatt litt med teknikken. tok knebøy i dag, 5x5 med 40kg. det gikk greit, og tror det begynner å komme seg. så neste gang skal jeg se om jeg får til litt mer :) bena mine er dårlig trent iforhold til overkroppen :/

Har du mulighet til å få med deg noen? Jeg synes det hjelper når jeg har med meg en person som kan stå bak, trenger ikke være i stanga en gang :p Men bare det å ha noen der. Og bruk sikkerthetsutstyret :) Sånn just in case det blir for tungt og du ikke får deg opp igjen (det har skjedd meg!).

"BirtheV skrev:
Skulle gjerne tatt chins, men der jeg trener er der ingen mulighet.

Vurderer å kjøpe en chins stang til å feste i en døråpning :)

Smitmaskinen kan det også tas i om man ikke er for lang. Bare å bøye beina det :) Eller feste stanga øverst på knebøyracket;)

"Opheliia skrev:
Har du mulighet til å få med deg noen? Jeg synes det hjelper når jeg har med meg en person som kan stå bak, trenger ikke være i stanga en gang :p Men bare det å ha noen der. Og bruk sikkerthetsutstyret :) Sånn just in case det blir for tungt og du ikke får deg opp igjen (det har skjedd meg!).

ja jeg kan muligens få litt hjel av sammboeren min :) trener egentlig altid alene.. hva mener du med sikkerhetsutstyr ? de to ``stengene`` som stanga kan legges på dersom jeg ikke kommer opp igjen ? hehe,

Knebøy: 60-80 kg

Mark: 70-90 kg

Beinpress: 60 kg på èn fot

Arnoldpress, og generelle andre øvelser med hantler: 10-16 kg

Nedtrekk: 40-50 kg

Roing: 40-50 kg

Triceps pushdown: 30-40 kg

For tiden trener jeg på:

• Knebøy: 60-70kg
  • Markløft: 60-80kg
  • Glutebridge: rundt 40kg
  • Strakmark: 50-60kg
  • Benkpress: 40-50kg
  • Militærpress: 20-25kg / 10-15kgs hantler

Gøy å se så mange sterke og trente jenter her inne! Er ikke ofte man ser flere enn en på hvert gym av gangen.. :whistling:

Annonse

Benkpress: 30kg

Biceps curl med stang: 17,5kg

Triceps (tau): 20kg

Nedtrekk: 35kg

Beinpress: 130kg

Knebøy: 50kg

Kommer bare på disse nå, er ikke helt inn i navnene på øvelsene enda!

Trent styrke kombinert med kardio de siste tre årene, men med aktivt opphold det siste halve året hvor jeg nesten bare kjørte kardio (det syns i negativ forstand!:p). Som jo betyr at jeg er tilbake på startstreken så og si. Satser på rask fremgang dog.

64kg, 166cm

Kommer ikke på nøyaktig kg på alle øvelsene i farta, men her er de jeg husker:

Nedtrekk, vidt grep:ca 35kg

Benkpress, vanlig: 32,5kg

Benkpress m/manual: 8,25kg - her går jeg helt ned til siden av bryst, derfor så stor forskjell på denne og benk antar jeg)

Konsentrert bicepscurl: 8kg (denne har stått stille alt for lenge)

Biceps med stang: 17,5

Sumo Markløft: 50kg (begynte akkurat med sumo, kjørt strake før)

Beinpress: 125kg

Triceps pushdown m/tau: 23kg, med stang 18kg.

"Reneek skrev:
Trent styrke kombinert med kardio de siste tre årene, men med aktivt opphold det siste halve året hvor jeg nesten bare kjørte kardio (det syns i negativ forstand!:p). Som jo betyr at jeg er tilbake på startstreken så og si. Satser på rask fremgang dog.

64kg, 166cm

Kommer ikke på nøyaktig kg på alle øvelsene i farta, men her er de jeg husker:

Nedtrekk, vidt grep:ca 35kg

Benkpress, vanlig: 32,5kg

Benkpress m/manual: 8,25kg - her går jeg helt ned til siden av bryst, derfor så stor forskjell på denne og benk antar jeg)

Konsentrert bicepscurl: 8kg (denne har stått stille alt for lenge)

Biceps med stang: 17,5

Sumo Markløft: 50kg (begynte akkurat med sumo, kjørt strake før)

Beinpress: 125kg :cool:

Triceps pushdown m/tau: 23kg, med stang 18kg.

Vi har ganske mye likt :D

"Tina90 skrev:
Vi har ganske mye likt :D

Det er gøy :-) Har du økt mye i biceps fra start? Jeg står ganske stille der.. har nylig lagt inn fler baseøvelser, så spent på om det hjelper!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...