Gå til innhold

KK: "Knebøy med bred beinstilling gir bredere rumpe"


Augis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

KK = få kvinner til å tro man må ligge på gulvet å ta 5 hip thrust om dagen, løpe seg ihjel på mølla, løfte rosa manualer og leve på kaninfor for å få dat ass. Huff, rart vi blir feilinformerte? alle uinformerte slankefanatiske damer burde visst om denne bloggen, og da mener jeg ALLE! "så fin du ser ut, har du gått ned i vekt". "Ja prøv nutrilett shake". MY ASS:p

Vi vet heldigvis bedre. Nå er ivertfall jeg på diett.no for å se at jeg får i meg NOK kalorier å mat ikke andre veien. Livet er herlig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvordan det er med tanke på den muskulaturen i sammenheng med skadeforebygging?(som nevnes i kommentarfeltet)

Synes hvertfall det er rart at en PT som retter seg spesielt til skadeforebygging kommer med slike utsagn.. Får håpe det er tatt ut av kontekst og KK har mest skyld for hvordan det blir lagt frem.

http://www.studioday.no/majorstua/default.aspx?id=1278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En av de absolutt beste styrkeøvelsene du kan gjøre for å få mer spenst i stussen, er en god gammeldags knebøy. Og KK.nos trenings- og kostholdsekspert Ina Garthe er blant dem som sverger til øvelsen.

I tillegg til at du får trent muskulatur i både rumpe og lår, er øvelsen såpass enkel å gjennomføre at du kan gjøre den mens du ser på tv, pusser tennene eller lager middag."

Kan noen lære meg hvordan jeg utfører bøy mens jeg pusser tennene/lager middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En av de absolutt beste styrkeøvelsene du kan gjøre for å få mer spenst i stussen, er en god gammeldags knebøy. Og KK.nos trenings- og kostholdsekspert Ina Garthe er blant dem som sverger til øvelsen.

I tillegg til at du får trent muskulatur i både rumpe og lår, er øvelsen såpass enkel å gjennomføre at du kan gjøre den mens du ser på tv, pusser tennene eller lager middag."

Kan noen lære meg hvordan jeg utfører bøy mens jeg pusser tennene/lager middag?

:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen lære meg hvordan jeg utfører bøy mens jeg pusser tennene/lager middag?

Hvis du f.eks. skal lage suppe eller gryterett til middag, kan du la ingrediensene stå på kjøkkenbenken, men plassere gryta på gulvet. På den måten blir du nødt til å reise deg opp og sette deg ned igjen for hver nye ingrediens du skal ha oppi gryta. Husk dog å bøye knærne, og ikke ryggen. Det er tross alt knebøy du skal trene! For øvrig er det viktig å ha rikelig med ulike ingredienser i suppa/gryteretten; ellers får du ikke tilstrekkelig mange repetisjoner. Dette er en av årsakene til at man ikke anbefaler halvfabrikater som f.eks. Toro-supper, da disse produktene som regel bare krever at man blander to ingredienser (pulver og vann).

Tannpuss anser jeg dog ikke for å være spesielt god trening for rumpe og lår. Tannpuss er primært nakketrening!

Her er noen flere forslag til øvelser i hverdagen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du f.eks. skal lage suppe eller gryterett til middag, kan du la ingrediensene stå på kjøkkenbenken, men plassere gryta på gulvet. På den måten blir du nødt til å reise deg opp og sette deg ned igjen for hver nye ingrediens du skal ha oppi gryta. Husk dog å bøye knærne, og ikke ryggen. Det er tross alt knebøy du skal trene! For øvrig er det viktig å ha rikelig med ulike ingredienser i suppa/gryteretten; ellers får du ikke tilstrekkelig mange repetisjoner. Dette er en av årsakene til at man ikke anbefaler halvfabrikater som f.eks. Toro-supper, da disse produktene som regel bare krever at man blander to ingredienser (pulver og vann).

Tannpuss anser jeg dog ikke for å være spesielt god trening for rumpe og lår. Tannpuss er primært nakketrening!

Her er noen flere forslag til øvelser i hverdagen:

:rofl::rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...