Gå til innhold

Hvilken bil kjører du?


Pinglekringla

Anbefalte innlegg

Kjører til vanlig en -93 vw caravelle. Alvorlig talt den beste bruksbilen jeg har kjørt siden jeg fikk lappen. Pålitelig dieselpurke, starter og går åkke som, og den er grei å skru på, selv for meg!

Mannen har en -02 transporter (noen som ser et mønster her?) som jeg også bruker noe.

Til stas kjører jeg vauxhall cavalieren vår :) (samme som opel manta, bare engelsk produsert). Godbilen sin, det! :-D for så vidt reservebil selv om vinteren- i alle fall måtte den bli det da jeg kjørte mitsubishi, så min erfaring er at de gamle er eldst- ergo skjønner de at de skal KJØRES, ikke stå på verksted! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Volvo V50, 2005-modell, 2.0l Turbodiesel! Elsker bilen min :)

Akkurat stor nok til en handletur på IKEA eller så går det akkurat inn 2 voksne boerboel i bagasjerommet!

post-34819-14440987580844_thumb.jpg

Samboeren (og meg) har også en Ford Granada, 1975-modell, 3.0 GHIA. Denne har en spesiell "Miami Blue" farge. Ble visstnok ikke levert med denne fargen i Norge, men fant ut at akkurat vår er importert fra Sverige for en ca. 10 år siden. Tøff sak, men må legges litt tid og penger for en skikkelig restaurering (men er nesten i daglig bruk).

post-34819-14440987580598_thumb.jpg

Så har vi også en Scania Vabis, 1968-mdell, motorstørrelse ukjent (for meg). Denne bussen er campinginnredet og brukes på festival i Tyskland en gang i året. Pålitelig stor sak som kjøres på lastebil lappen (altså ikke meg, jeg sitter i sofaen og drikker øl).

post-34819-14440987580116_thumb.jpg

That's all folks (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har prøvd mye rart innen bilverdenen, men jeg må faktisk si at denne er den som jeg er mest fornøyd med jevnt over; utrolig artig å kjøre, holdbar som granitt og overraskende økonomisk hvis man ikke er for hard på gassen. (Ålesund - Sandefjord; 22 liter :p)

Dog, hvis man er litt redd for å bruke turtallet på motoren tror jeg ikke 1.6'en er rette valget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nyeste tilskuddet:

[ATTACH]151032[/ATTACH]

Mannen min kjøpte denne som bursdagsgave til meg, siden jeg har ønsket meg min egne Boble siden jeg var 10 år gammel. Hun skal kjæles og koses med i løpet av vinteren, og komme ut til våren som en dronning av sitt slag :happy:

(71 mod 1302s, for de som måtte lure)

post-25864-14440988571191_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aequitas og LadyRainicorn, kult at flere liker bobler :) Har 2 stk, blant annet en '53 som skal bli som denne :cat:

Det er forøvrig rett tidspunkt å kjøpe nå, høsten er her og mange biler skal selges siden folk mangler lagringsplass. Mye billigere nå enn på vårparten (y)

Herlige biler! Er det oval du har, siden det er 53`er?

Kan godt tenke meg oval og split en gang, men føler litt for å holde på disse 70-talls boblene også, da det virker som folk flest ikke synes de er så gromme, og da blir det fort lite av dem, når folk bare tar delene og presser resten.. o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...