Jump to content

Jeanett V. Sandvik

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About Jeanett V. Sandvik

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 09/30/1988
  1. 163 cm høy og føreløpig 79,5 kg (har gått ned 11,2 kg)... Målet er en plass mellom 65 - 70 kg! (ca. str. 38 i bukser og en S/M i topper) Driter egentlig i hva tallet på vekta er til slutt, så lenge buksa passer og kroppen er passe stram
  2. Volvo V50, 2005-modell, 2.0l Turbodiesel! Elsker bilen min Akkurat stor nok til en handletur på IKEA eller så går det akkurat inn 2 voksne boerboel i bagasjerommet! Samboeren (og meg) har også en Ford Granada, 1975-modell, 3.0 GHIA. Denne har en spesiell "Miami Blue" farge. Ble visstnok ikke levert med denne fargen i Norge, men fant ut at akkurat vår er importert fra Sverige for en ca. 10 år siden. Tøff sak, men må legges litt tid og penger for en skikkelig restaurering (men er nesten i daglig bruk). Så har vi også en Scania Vabis, 1968-mdell, motorstørrelse ukjent (for meg). Denne bussen er campinginnredet og brukes på festival i Tyskland en gang i året. Pålitelig stor sak som kjøres på lastebil lappen (altså ikke meg, jeg sitter i sofaen og drikker øl). That's all folks
  3. Det hørtes jo fantastisk ut og skal passe fint for meg på lavkarbodiett
  4. Bacon Cheese Burger Du trenger: 1 stk. Gilde Bacon Burger 1/3 poste ferdig kuttet salat 2 skiver bacon 1 skive hamburgerost Hamburgerdressing Barbecuesaus Fremgangsmåte: Ta salaten og legg på tallerken og ta på ønsket mengde hamburgerdressing (jeg bruker ca. 1-2ss). Stek burgeren og bacon til det er ferdig (ca. 2-3 minutter på hver side) Legg på hamburgerost på burgeren til slutt. Legg hamburgeren og bacon oppå salaten du har laget klar Topp av med litt barbecuesaus. Næringsinnhold: Kcal: ca. 400 kcal Karbohydrater: ca. 4,6 gram Proteiner: ca. 22,2 gram Fett: ca 23,4 gram BON APETIT!
  5. Jeg vil tro at dette varierer veldig fra menneske til menneske og eventuelt hvor mye du er i bevegelse. Jeg tror du kan spørre 4 forskjellige personer og få MINST 5 forskjellige svar. Jeg ligger selv på lavkarbokosthold på ca. 1200-1300 kcal til dagen (og kan være strengere når det trengs. Hihi) og PRØVER å trene 4-5 ganger i uken. Vektnedgangen min er veldig varierende, og siden jeg i det siste har gitt litt f..., så har jeg desverre gått opp litt, så prøver å ta på meg de strenge trusene nå. Men det som er viktig, som jeg også prøver å fortelle meg selv er at IKKE GI OPP. Om vekten stagnerer eller du går litt opp, så er ikke dette verdens undergang. Et pust i bakken, finn ut hva du kan gjøre bedre og bare GO FOR IT den kommende uken. Det er viktig å selvfølgelig spise sunt og variert og jeg mener at det SELVFØLGELIG skal være lov å kose seg en gang i blant. Man skal jo ikke stoppe å leve heller? Uansett, finn det som passer deg best, JEG tror du klarer det og MASSE lykke til!
  6. Heisann Tenkte jeg etterhvert skulle publisere noen av mine lavkarbomåltider etterhvert Det enkleste på lavkarbo er faktisk å gå matlei til tider, så da er jeg alltid på jakt etter ny inspirasjon.Jeg finner på mye rart underveis, og tenkte kanskje dette er plassen og dele det på. Kanskje du går på lavkarbo du også? Kanskje du trenger en inspirasjon, en boost eller bare enkle oppskrifter? Følg med...
  7. Jeg har gått på lavkarbo siden april 2014, er 10 kg lettere og veldig fornøyd med det. Om lavkarbo er noe for deg tror jeg at det kommer litt an på hvor du vil, er det varig vektnedgang? Er det noen kilo? Livsstilsending? Jeg var ganske stor når jeg startet (er stor enda, men det går nedover), og for meg er lavkarbo en livsstilendring, ikke en diett som jeg slutter av på når jeg er ferdig. Slutter du tvers av etter at du har nådd målet ditt, går man relativt kjapt opp alle kiloene og kanskje litt til (jeg snakker desverre av tidligere erfaringer) Men hvis du ønsker å starte/prøve har jeg et par tips du kan ta med deg på veien, som gjør det enklere: Du får lavkarbo brød på Rimi, Kiwi og Rimi som gjør det litt enklere (til frokost og lunch) og det smaker faktisk kjempegodt! Er du flink til å bake, har jeg hørt at det er kjempeenkelt å lage selv (jeg kan overhodet ikke bake, så står over det). På proteinfabrikken får du kaker, vafler, frokostblanding etc som er lavkarbo, så her er det godsaker også. Nettbutikken goodly.no hvor du kan få lavkarbo godteri, tortillalefser, pitabrød, pålegg etc. Jeg er selvfølgelig ikke helt nazi på det heller. Tar meg gjerne helt ut en dag i blant (1 gang i måneden) eller ved spesielle anledninger og spiser akkurat det som passer meg! Herlig Man skal jo kunne kose seg også. Jeg deler gjerne mer erfaringer, tips, triks, oppskrifter etc hvis du ønsker. Det er bare å ta kontakt.
×
×
  • Create New...