Gå til innhold

Lydnivå stønning/brøling på senteret?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg smeller med vektene når det er tungt, snøfter, peser, grynter og higer etter luft når jeg må ta i som faen. Om jeg trenger å skrike for å klare å fullføre, så gjør jeg det. Det hender jeg skvetter litt av høye lyder og slenger et overrasket blikk i retningen det kommer fra, men det er sjelden noe vondt ment i de litt store øynene mine. ;)

Men jeg mener det skal se ut som om man i det minste anstrenger seg litt før det er greit å lage lyder som befinner seg skadelig høyt oppe på desibelskalaen. Å orgasmestønne, skrike og slenge vektene fra seg uten grunn blir bare tåpelig og da slenger jeg ratt et litt strengt blikk, særlig om jeg i tillegg har observert dårlig folkeskikk og svært (!) tvilsom teknikk fra vedkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager litt lyd selv. Men det kommer ann på hvilke øvelser som kjøres og hvor tungt.

Ble litt lyd for å psyke meg opp for pers i knebøy.

Slå seg selv, tung pusting, tsshh lyder, brumming, lave smerteskrik.:whistling:

Bryr meg ikke i det hele tatt om folk som lager lyd, har fint på meg koss'ene mine og er i min egen verden. Om det hjelper for å psyke seg opp for å få de ekstra 5-10 kiloene er det bare å brumle i vei:thumbsup:

Er tross alt der for å TRENE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er man i styrke salen så brøl nå for gudskyld alt du vil :) men trenger kanskje ikke stå å leke aslan når mølla setter inn en stigning, hehe! har en GAMMEL mann på gymmen som driver å følger meg rundt å sitter å stirrer hver gang jeg skal ta et sett, verre det en en mann som er litt MANN å brøler ut litt motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager nok noe lyd når jeg er på mine tyngste økter og vil ha noen ekstra reps uten at det "egentlig" går.

Prøver å holde igjen, men om man trener hardt nok er det vanskelig å holde igjen på litt lyd og pesing når treningsøktene er på det nivået at man er på kanten til å kaste opp, og av og til faktisk kaster opp.

MEN brøling blir for dumt, da gjør man seg til, enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig uenig i at brøling på et max-løft er for dumt.

For alle de som har tatt en baseøvelse og virkelig må slite opp max-løftet sitt (eller siste reppen i ett sett for den saks skyld), så vet man at disse løftene har en tendens til å stoppe underveis, altså et såkalt sticky-point. Det er en ting som gjelder for å komme seg forbi et stycky-point i ett løft og det er å slippe ut luft. Dog kan du ikke slippe ut all lufta du har for da faller man jo sammen som en sekk med poteter, ergo må du slippe ut litt. Om man brøler, så vibrerer da stemmebåndet og du slipper ut litt og litt luft, samtidig som man ved å brøle rett og slett girer opp seg selv og kanskje klarer å ta ut det siste lille ekstra.

Så jeg mener helt alvorlig at alle bare skal brøle om de føler for det. Men jeg mener det er en forskjell fra brøling på første rep i oppvarmingssettet og gjennom hele økten da, det er faktisk litt unødvendig. Men brøling, grynting, stønning eller whatever, kjør på. De som bryr seg om det har glemt hvorfor de selv dro på gymmet i utgangspunktet om de er så jævla opptatt av hva andre driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden er halve opplevelsen!!!!1

ps. (inb4 haters gonna hate) den "tssh"-lyden bidrar til at man opprettholder langt bedre trykk enn om man bare slipper ut alt i et stille øyeblikk;)

dessuten er lyd litt øvelseavhengig. pressøvelser inviterer ofte til litt "tsshh", mens tunge mark blir med "BUUØHH" og bøy litt mer "DÆÆÆ" og ro-øvelser "UH".

Dette ble plutselig til en bodybuilders guide to gymsounds(deal with it).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe imot at folk brøler og lager litt lyd, vi er da på et treningssenter, ikke et bibliotek :D Når det er sagt; det finnes jo selvsagt grenser, og orgasmelydene kan man også spare andre for..

Jeg skvetter til når noen slipper veeldig tunge vekter i gulvet, men det må de nå uansett få lov til, så får heller jeg herde ørene mine litt bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...