Gå til innhold

Lydnivå stønning/brøling på senteret?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke? Mange som gjør det for å motivere seg selv om man skal løfte tungt. Selv går jeg bare i småsirkler og banner for meg selv for å bli sint nok til å flytte stanga, men du ser stadig styrkeløftere som roper først. Om det har mer enn motiverende effekt vet jeg ikke. Nå må jeg si at jeg synes den typen løfting og oppførsel hører bedre hjemme et sted der det er forventet. Som for eksempel et styrkeløfter-gym ;)

Eh... jeg var en smule ironisk der.. men ok. :p Også er jeg enig i det siste du sier, at det kanskje hører mer hjemme i et styrkeløft-gym..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes personlig at man kan lage lyder, der det passer seg å lage lyder. I de fleste kommersielle sentre (SATS/Elixia) er det grenser for hvor mye brøling det kan være. Men snakker vi crossfitsenteret, eller et typisk frivektsenter (sentre uten zumba, aerobic og barnepass) kan det være greit for brøleapene og slippe ut de lyder som er ønskelig på wristcurls og dumbbell flies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som lager litt lyd er bare gøy. Jeg har problemer nok med å overdøve radioen på treninssenteret så jeg legger sjeldent merke til de som brøler. Det har hendt at noen brøler veldig høyt, da må jeg flire litt. Moderat brøling/grunting synes jeg faktisk er motiverende, og jeg merker (dessverre?) at jeg lager mer og mer lyder selv. Mest i form av høy pusting/klynking helt på slutten av det siste settet.

Lyd er flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... Han skulle løfte benkpress, og før han begynte, så grynta og brølte han, mens han hoppet opp og ned/fram og tilbake på benken (måtte gjøre seg klar da vettu!)... Skulle sett han var stolt når han klarte 30 kg!! :D

Mobber vel ikke de som er svakere enn oss, gjør vi vel? 30kg er sikkert flott det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en litt eldre kar som jobber på gymmet vårt, typ midt i 60-årene. Han må ha et eller annet syndrom... Han stønner HVER gang han gjør en bevegelse inne på gymmet. Flytter en benk, tar av vektskiver etter settene, bøyer seg etter drikkeflaska og selvfølgelig 10-12 obligatoriske orgasme-brøl for hvert sett.

Synes egentlig det bare er fett. Hjelper på både motivasjon og hjemmefølelse. Ingen som er flau på gymmet vårt, og det er jeg søren meg glad for :)

Trene i baris, flashe av klærne og spontanposere foran 3-4 andre som kjører bøy rett ved siden av, brøle som et beist i det du tar egen kroppsvekt i knestående push-ups eller synge høylytt mens du leser en utgave fra 1992 av Vi Menn.

Pretty much makes my day :cool:

Også skriker jeg jo selv iblant også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å lage masse bråk mens man løfter er bare patetisk! og absolutt ikke nødvendig for å løfte tungt.

jeg trente på samme plass som en kar i 40-årene før. han var ganske sterk, men lagde et helvetes bråk hver gang han var på trening ropte "faaaaaen" "fiiiiitte" osv når han løftet. vurderte enkelte ganger å kaste en manual i trynet på idioten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å lage masse bråk mens man løfter er bare patetisk! og absolutt ikke nødvendig for å løfte tungt.

jeg trente på samme plass som en kar i 40-årene før. han var ganske sterk, men lagde et helvetes bråk hver gang han var på trening ropte "faaaaaen" "fiiiiitte" osv når han løftet. vurderte enkelte ganger å kaste en manual i trynet på idioten.

Mine to yndlingsord når jeg trener, jeg trener også i østfold, var ikke meg du har trent med eller? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forståelse for de som måtte irritere seg over brøling/bråk, men selv bryr jeg meg egentlig ikke. Med mindre det er snakk om ekstremt sensuelle lyder eller andre sære ting - slik som å skrike antall repetisjoner ut høyt. Fort gjort å miste tellingen selv, når det er en mofo som skriker "eeeen, too, åååh, treeee..". Ja, det har faktisk forekommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forståelse for de som måtte irritere seg over brøling/bråk, men selv bryr jeg meg egentlig ikke. Med mindre det er snakk om ekstremt sensuelle lyder eller andre sære ting - slik som å skrike antall repetisjoner ut høyt. Fort gjort å miste tellingen selv, når det er en mofo som skriker "eeeen, too, åååh, treeee..". Ja, det har faktisk forekommet.

Jeg teller alltid høyt for min treningspartner og vice versa! Ikke fordi vi ikke kan telle til 10, men fordi det er motivasjon å høre 5, halveis...6, bra. 7....8...kom igjen...9...herlig siste nå.....10. Nå skriker jo ikke jeg/han det til hverandre da, bare sier det i vanelig toneleie så tror ikke det forstyrrer noen :p

Dere andre her inne som trener med partner, hvor mye lyd lager dere til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller alltid høyt for min treningspartner og vice versa! Ikke fordi vi ikke kan telle til 10, men fordi det er motivasjon å høre 5, halveis...6, bra. 7....8...kom igjen...9...herlig siste nå.....10. Nå skriker jo ikke jeg/han det til hverandre da, bare sier det i vanelig toneleie så tror ikke det forstyrrer noen :p

Ja jeg ser poenget! Ville nok ikke reagert på om noen teller for å motivere treningspartneren. Det har jo en funksjon. Jeg stiller mer spørsmålstegn til den som sitter og stønner tall for seg selv mens han gjør en øvelse. Men uansett, plages man av at folk bråker, så skal det ikke mer til enn et par ørepropper og en mp3 - Problem solved:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov og slippe mannfolket i seg løs på et treningstudio og brøle litt, det er godt, prøv det! ;)

Off, jeg hadde nok skreket godt om noen hadde sluppet et mannfolk løs i meg... :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Er en litt eldre kar som jobber på gymmet vårt, typ midt i 60-årene. Han må ha et eller annet syndrom... Han stønner HVER gang han gjør en bevegelse inne på gymmet. Flytter en benk, tar av vektskiver etter settene, bøyer seg etter drikkeflaska og selvfølgelig 10-12 obligatoriske orgasme-brøl for hvert sett.

Synes egentlig det bare er fett. Hjelper på både motivasjon og hjemmefølelse. Ingen som er flau på gymmet vårt, og det er jeg søren meg glad for :)

Trene i baris, flashe av klærne og spontanposere foran 3-4 andre som kjører bøy rett ved siden av, brøle som et beist i det du tar egen kroppsvekt i knestående push-ups eller synge høylytt mens du leser en utgave fra 1992 av Vi Menn.

Pretty much makes my day :cool:

Også skriker jeg jo selv iblant også ;)

Hahah!! Herlig plass! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller alltid høyt for min treningspartner og vice versa! Ikke fordi vi ikke kan telle til 10, men fordi det er motivasjon å høre 5, halveis...6, bra. 7....8...kom igjen...9...herlig siste nå.....10. Nå skriker jo ikke jeg/han det til hverandre da, bare sier det i vanelig toneleie så tror ikke det forstyrrer noen :p

Dere andre her inne som trener med partner, hvor mye lyd lager dere til hverandre?

Kauker ikke til hverandre liksom! Men kan si litt høyt ,kom igjen nå! En til ,kom igjen! braa! Ikke utestemme høyt, men litt høyere enn innestemme kanskje :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...