Gå til innhold

Hvordan bli glad?


Mads

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Fake it until u make it:) SMILE to the world, and the world will smile to you:)

Veldig, veldig off topic, men leste i avisen om ei dame som hadde anmeldt ei anna dame for nettopp dette; hun hadde smilt til ei dama hun ble anmeldt av mens hun var ute og jogga. Hun som anmeldte fant dette veldig ubehagelig og politianmeldte den (smilende) forbipasserende. o_O

On topic; Håper du finner utav det..! =) Ingen fortjener å gå rundt og ikke klare å være glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig off topic, men leste i avisen om ei dame som hadde anmeldt ei anna dame for nettopp dette; hun hadde smilt til ei dama hun ble anmeldt av mens hun var ute og jogga. Hun som anmeldte fant dette veldig ubehagelig og politianmeldte den (smilende) forbipasserende. :confused:

On topic; Håper du finner utav det..! =) Ingen fortjener å gå rundt og ikke klare å være glad.

"A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort."

:whistling: Haters gonna hate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller den vil se rart på deg og lure på hva i h****** du gliser av :p

Fake it until u make it:) SMILE to the world, and the world will smile to you:)

Er faktisk noe i det.. Om man later som lenge nok, så lurer man seg selv litt.. Blir det samme som å fortelle seg selv den samme "løgnen" om igjen og om igjen over lenger tid så vil man faktisk etterhvert tro det selv:D Er bare det at med en gang man prøver å lure seg selv med positive fraser må man gjerne jobbe litt ekstra for det fordi det er av en eller annen grunn litt vanskeliger..

Men det funker faktisk :p:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av egen erfaring handler det å bli glad om å virkelig ta tak i de dårlige/triste følelsene og finne ut hva som gjør at du går rundt å har det dårlig. For det er ingenting som er farlig eller feil med å ha en dårlig dag så lenge man er klar over hvorfor man har det sånn, det er når man blir opphengt og graver seg ned i denne tilværelsen med et destruktivt tankemønster det blir farlig å være trist og lei.

Så mitt råd ville være om du har en dårlig dag sett deg ned skriv ned på papir de tinga som gjør at du føler deg dårlig, tenk gjennom hva du kan gjøre med disse tinga for ordne opp i disse tinga og hva du må gjøre for å føle deg bedre. Skriv ned det du kommer fram til her også. På denne måten får du omgjort følelsene til noe konkret og da er det også lettere gjøre noe med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente litt om det i en annen tråd, men det er noe i det med innstillinga. Prøv å stille deg positiv til det meste, så blir det mye bedre. Og hold deg i aktivitet, ikke sett deg ned og bare eksister. Passivitet er roten til at vondt og aktivitet er roten til alt godt. Få deg en hobby, bruk tiden på å lære deg noe nytt, gjøre noe nyttig. Ikke tenk på at du skulle ha gjort noe, bare gjør det. Aktivitet er verdens beste psykolog og gledesspreder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går sin gang, og jeg føler at det ikke er noen vits i å vise følelser, fordi man likegodt kan ende opp skuffet eller såret.

"It could have gone worse," er en fin holdning å ha. Jeg ble liggende inne hele sommeren + gikk glipp av fadderuken, pga operasjon i foten. Jeg hadde ikke mer enn 1 dag hvor jeg skikkelig deppa over situasjonen min. Skaden i foten gikk ann å operere, jeg ble kun sittende inne 1 sommer, å komme seg fram og tilbake til legevakt og sykehus var mye lettere enn det hadde vert om vinteren. etc

Vill anbefale deg å lese the Luck Factor, en bok om hva som skiller "heldige" -og "uheldige" mennesker. Mye av det handler om hvordan folk velger å tenke på situasjonen sin. Boken har ikke noen løsning på hvordan en blir glad, men om du følger rådene så snus tankegangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ska fortella deg en veeeldig personlig sak..dette har eg ikkje delt med andre enn mine nærmeste,men eg vet så godt koss du har det!Men det går ann å snu på det.

Eg hadde ekstrem sosialangst og sperra meg inne i nesten 2 år.I 5 år var eg skikkelig deprimert.Følte eg bare eksisterte,men at eg ikkje levde.

(er en del fæle opplevelser som gjorde at jeg ble som jeg ble)

En dag satt jeg som vanlig og kikka ut av vinduet..Ned på alle folkå som gikk forbi..Tenkte at det e nå eller aldri.Eg va 27 år,livet mitt hadde stoppet opp og var gledesløst.Svart.Dyrket negativitet,fikk fobier(ble mer og mer redd for ting)

Eg tok bare meg sjøl i nakken den dagen..eg kunne ta vei A eller vei B..Du blir det du vil bli.

Eg flytta hjem til familien min(bodde da i Bergen)som jeg hadde savnet så fælt,endte mitt depressive liv og kom hjem til mamma og mine søsken.Tror eg lå i senga nesten hele den første uka..tenkte på ting.Men det kom seg.

Pga at eg hadde brutt mønsteret mitt(da jeg bodde i bergen og gjorde det samme dag inn og dag ut-innendørs) så begynte jeg så smått å føle glede.

Begynte å gå turer med mamma,spilte spill med søsknene mine,tok et par turer til byen med dem,og begynte å trene.

Jeg var livredd husker jeg,den første dagen jeg kom inn på treningssenteret.Jeg hadde jo en ekstrem angst for masse folk,men jeg pinte meg gjennom treningen.Jeg svettet og skalv ,men bestemte meg for at jeg ikke skulle gi meg.Jeg ville klare det.Jeg måtte.

Da angsten hadde roet seg,så begynte jeg å glede meg til å komme på trening.Folk begynte å kjenne meg igjen og sa hei osv,ble til og med kjent med noen av gutta i styrkerommet som jeg våget meg inn på etterhvert.

Beste form for terapi spør du meg!

Jeg fikk lykkerus etter hver trening,følte jeg endelig levde!

Jeg har i ettertid blitt kjent med en del folk,noen kuttet jeg ut pga negativitet(som eg ikkje trenge å vær rundt),holder meg til folk som er glad i meg og som jeg stoler på.Som er positive og får meg i godt humør!

Jeg har lært utrolig mye av denne opplevelsen,og har blitt sterkere enn jeg trodde var mulig.Og jeg er kvitt alle mine fobier og har så og si null sosialangst.Har et snev av det til tider,men jeg utfordrer meg sjøl hele veien for å ikke falle tilbake til gamle synder.Jeg har aldri brukt noen form for hjelpemidler som lykkepiller og skiiiit(kalle eg det),eg ville klara det på egenhånd.

Det jeg vil frem til er at du er din egen lykkes smed.Do something about it.Ikkje dyrk negativitet.Vær rundt positive mennesker.

Gjør ting du liker,begynn i det små og så eskalerer det av seg sjøl. :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...