Gå til innhold

Hva spiser dere om dagen? Hvordan ser kostholdet ut?


SamGold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lunsj:
1 boks mager cottage cheese
1 boks mager kesam
2 epler/pærer
Frosne bær
1 ss peanøttsmør blandet inn

Middag:
400g kyllingkjøttdeig eller tilsvarende
500g grønnsaker
100g lettrømme

Snacks:
400-600 kcals med hva som helst. Pizza, sjokolade, øl, is osv.

Totalt 2200-2400 kcals og rett over 190g protein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 egg, 6 kyllingfilet eller tunfisk/torsk, 120 g quinoa, 120 g havregryn, 1/2 boks cottage cheese, 1 banan, 2 skjeer omega 3, neve mandler, 1 grønn jurist (avokado) blomkål, brokkoli og andre grønnsaker/salat. Totalt 3100 loggede kcal, grønnsaker/salat logges ikke.

Funker bra, ikke så he… oppblåst (bare litt) men mye å spise. Unngår brød for en hver pris. Det blir jeg ikke mett av. Hjemmelaget eller kjøpt spesialbrød, spiser 3 ganger mer enn hvem som helst og da er det en fis før jeg er like sulten og dorsk igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: overnightoats av 80 g havregryn og melk  

Lunsj: 100 g karb.deig/kylling/reker el , 60 g ris/pasta, 2 egg, halv avocado, grønnsaker

mellommåltid: havregryn med proteinpulver og melk

middag: Feks poteter, kjøttkaker, brun saus, grønnsaker 

kveldsmat: håndfull mandler, 1-2 toast av 2 grovskiver og taffelost 

ellers mye frukt/grønnsaker inni mellom og proteinpulver + banan etter trening.

Ligger på ca 2500-3000 de dagene jeg gidder å logge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt meg litt på biorytme i det siste.. føler jeg sover bedre nå som jeg i hovedsak har hovedandelen av karbohydrater fordelt på de siste måltidene.
Har to jobber også, så blir litt forskjellig fra dag til dag, men en standard-dag (kun heltidsjobben, trening og så hjem) kan se slik ut:

Frokost:
Cottage cheese, kokosmelk, lettsyltetøy og gresskarkjerner/frø

Mellom:
Nøtter, frukt

Lunsj:
Omelett av hele egg, avokado, spinat og ost

Før trening:
Frukt

Etter trening/Middag:
Fisk/fugl/kjøtt, poteter/ris/pasta, grønnsaker

Snack:
Riskaker, tørket frukt, kjærlighet på pinne (hehehehe), frukt, knekkebrød/lomper med syltetøy.. ja, det jeg har fysen på.

Kvelds:
Havregrøt med tørket frukt og frosne bær
..eller smoothie/is av frosne bær, toppet med tørket frukt/granola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: smoothie og proteinkaffe,  har alltid hatt dårlig matlyst om morgenen men trenger kalorier, derfor flytende mat.

Lunsj er ofte kvarg eller yoghurt og frukt/grønt (varierer) eller grovt rundstykke med ca 100g makrell eller ordentlige fiskekaker, eller egg i ulike varianter. 

Middag er oftest villfisk, lam eller vilt med poteter, smør eller saus og grønnsaker.

Kvelds varierer veldig, men er ofte middagsrester eller gode supper laget på hjemmelaget kraft. 

Snacks/mellomåltider har jeg skjelden behov for da jeg spiser meg god og mett til alle måltider. 

Ikke veldig fitness, men mat av god kvalitet med god smak, gjerne kortreist og helst vilt eller økologisk. Ingen lettprodukter, lite sukker og gode fettkilder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, vesen skrev:

 

Frokost: Havregrøt med cottage cheese, kesam og litt smør.

Lunsj: 4  Brødskiver med ost, grønnsaker og frukt, salat, kjøttpålegg og litt smør/majones.

Middag: 200 gram kylling/kjøtt/fisk. Ris/søtpotet/pasta og div grønnsaker.

Mellommåltid: kesam/cottage cheese

kvelds: yoghurt blandet med frosne bær, cottage cheese, kesam, frukt og kruskakli.

Ligger på ca 2100-2200 kcal om dagen. Trodde jeg var relativ sunn, men innså plutselig at jeg ligger skyhøyt i sukker... Spiser så og si aldri raffinert sukker til daglig(minus lørdag), men får i meg nærmere 70 gram om dagen hovedsakelig fra kesam, frukt og grønt. Så burde vel kutte ned på frukt og grønt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante bidrag. Biorytme fungerte veldig fint for min del. Likte den måten å spise på. Egg & bacon til frukost i dag, så er vel litt bio-rytme det. :)

Jeg har dessverre ikke muligheten til å bake egne brød om dagen. Noen tips til kurante kjøpebrød om jeg skulle ønske mer brød i kostholdet? Synes mye av det jeg kjøper ikke virker spesielt bra. Kunne tenke meg noe som var skikkelig bra og "hjemmebakt". Men det koster vel skjorta. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SamGold skrev:

Interessante bidrag. Biorytme fungerte veldig fint for min del. Likte den måten å spise på. Egg & bacon til frukost i dag, så er vel litt bio-rytme det. :)

Jeg har dessverre ikke muligheten til å bake egne brød om dagen. Noen tips til kurante kjøpebrød om jeg skulle ønske mer brød i kostholdet? Synes mye av det jeg kjøper ikke virker spesielt bra. Kunne tenke meg noe som var skikkelig bra og "hjemmebakt". Men det koster vel skjorta. :D

Anbefaler å kjøpe (surdeig)brød fra bakeri, noe bedre får du ikke om du ikke baker selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det jeg har lyst på, og det jeg må for å få i meg nok kcal. 

Karbokilder: Rundstykker, knekkebrød, poteter, ris, frukt, havregryn i ny og ne, grønnsaker, og litt "usunnere" ting som nugatti, og litt ymse sjokolade.

Fett: Smør, meieriprodukter, kokosolje, mandler, potetgull^^

Protein: kylling, fisk, svin, karbonadedeig, biff, meieriprodukter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost - En halvliter kaffe

Lunch: Skikkelig brød med smør og brie eller nugatti eller speilegg

Middag: Stekt kyllingbryst med ovnsstekte rotgrønnsaker / grandiosa / biff / ribbe / skrei med råstekte poteter / pulled kyllinglår / mye sopp og løk og gulrot.

Ettermiddagsmat; Enda litt kaffe

Dessert: Smågodt, hvis jeg er skikkelig megafysen og ikke har spist stort annet i løpet av dagen,, pepsi max, mager kesam med druer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aurelius skrev:

Frokost - En halvliter kaffe

Lunch: Skikkelig brød med smør og brie eller nugatti eller speilegg

Middag: Stekt kyllingbryst med ovnsstekte rotgrønnsaker / grandiosa / biff / ribbe / skrei med råstekte poteter / pulled kyllinglår / mye sopp og løk og gulrot.

Ettermiddagsmat; Enda litt kaffe

Dessert: Smågodt, hvis jeg er skikkelig megafysen og ikke har spist stort annet i løpet av dagen,, pepsi max, mager kesam med druer.

Bulk? :)

Vi har samme frokost. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk dag for meg er

Frokost:
3 husmann knekkebrød med 100g skinkestek og magerost bacon under
En skyr eller et par beger dobbel 0 yoghurt

Lunsj:
3 brødskiver(ca 35g pr skive, vanlig kneip) med 66 gram leverpostei

Middag:
400 gram ytrefilet av svin
350-500g fryste grønnsaker(Type rock wok, wok classic o.l)

Fyller på med skyr, frukt o.l slik at jeg når de 1980 kcal jeg skal ligge på akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.2.2016 at 15.22, Therese skrev:

Anbefaler å kjøpe (surdeig)brød fra bakeri, noe bedre får du ikke om du ikke baker selv

Kom nettopp fra Godt Brød. Forstod det slik at surdeigsbrødet deres var mer eller mindre loff? Den type du sikter til? :)

De hadde en annen variant med spelt som hadde 70% på grovhetsskalaen. Det andre surdeigsbrødet var kun 9% på grovhetsskalaen, så jeg droppet det til fordel for en grovere variant.

Brød ble det i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, SamGold skrev:

Kom nettopp fra Godt Brød. Forstod det slik at surdeigsbrødet deres var mer eller mindre loff? Den type du sikter til? :)

De hadde en annen variant med spelt som hadde 70% på grovhetsskalaen. Det andre surdeigsbrødet var kun 9% på grovhetsskalaen, så jeg droppet det til fordel for en grovere variant.

Brød ble det i hvert fall. :)

Jeg kjøper som regel på Machmanns på Skøyen - lite de har der som kan minne om loff iaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...