Jump to content

forsyner_seg_en_gang_til

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About forsyner_seg_en_gang_til

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei. Dag 1: Brystpress maskin 3x10 25 kg Nedtrekk 3x10 50kg Dips 3x8 Kroppsvekt Roing 3x10 50kg Hantelpress - 38kg - 36kg - 32kg 1x6 Nedtrekk underhånnsgrep 3x6 60 - 70 kg Dag 2: Kardio (romaskin 30 min - gange i oppoverbakke på mølla 15 min) Dag 3: Skulderpress maskin: 3x10 25kg Knebøy 5x5 80kg Sidehev kabler skuldre 3x10 8 - 10 kg Leg extensions: 3x20 45kg - til failure Dips skuldre - 3x6 kroppsvekt Liggende lår curl: 3x20 70kg - til failure Dag 4: Kardio (romaskin 30 min - gange i oppoverbakke på mølla 15 min) Dag 5: Brystpress maskin 3x10 25 kg Nedtrekk 3x10 50kg Dips 3x8 Kroppsvekt Roing 3x10 50kg Hantelpress - 38kg - 36kg - 32kg 1x6 Nedtrekk underhånnsgrep 3x6 60 - 70 kg Hvile på dag 6 og 7. Samme programmet uka etterpå, men bytter om dagene slik at man får lik mendge ila en 14 dagersperiode. Er 35 år. Har trent sporadisk i mange år. Og har nå hatt et år med jevnlig trening 2 - 3 ggr per uke uten noen problemer og ønsker nå å eksperimentere litt for å se hva kroppen er god for.
  2. Sørgelig det hadde vært hvis hele gjengen var på McDonalds.
  3. Tar nå 5x5 reps på 70kg knebøy. Merker at dette egentlig går veldig greit. Men teknikken sitter ikke helt som støpt enda. Burde jeg måke på med 100kg med en gang eller må jeg vente til teknikken sitter?
  4. Leser for tiden en bok (Get serious, Dr. Brett Osborn) hvor det hevdes at lengre joggeturer ikke er gunstige mtp utvikling av styrke. Jeg har forstått det slik at for lange joggeturer mer eller mindre sliter ut kroppen på lang sikt. Det siktes her til marathon-løpere hvor den kjære forfatter kategoriserer disse som "jogging skeletons". Det understrekes istedet viktigheten av å trene styrke for å bygge muskler som igjen fører til en økt fettforbrenning som igjen fører til et større vekttap. Mer muskler - mer varme - mer kalorier brent jevnt over. Når det kommer til jogging så hevdes det man bør kun kjøre intervaller og at alt annet er en waste of time - fordi intervalltrening bygger styrke. Jeg liker boka egentlig ganske godt hittils - men har en sterk ambivalens da jeg elsker å løpe lange turer. Dette har en nærmest meditativ effekt på meg som gir meg veldig mye overskudd. Jeg tenker da på sakte joggeturer på 1 - 2 timer. Dette gjorde jeg før 2 - 3 ganger i uken. I disse dager har jeg begynt med styrke trening igjen. Så spørsmålet er. Burde korte ned på disse joggeøktene og heller bruke denne tiden på å bygge styrke i forbindelse med vektnedgang? Noen som har gjort seg noen erfaringer på dette området?
×
×
  • Create New...