Gå til innhold

Styrketrening er dritkjedelig, hjelp!


Demotivert

Anbefalte innlegg

God søndag!

Jeg har som MANGE andre prøvd meg på flere treningsprogram. Hver eneste gang ender det med at jeg ikke klarer å holde meg motivert. Ser lite fremgang og får lyst å spise alt dritt.

Jeg har ikke mye kunnskap om trening og kosthold og er ikke motivert til å lese meg opp på temaene. Hverdagen min er megahektisk og har ofte få timer fritid på kveldene.

MEN, jeg ønsker virkelig å ha en sunn livsstil. Jeg hater å ha en så dårlig holdning som jeg mot trening. Finnes det enkle former for trening som gir resultater? Helst uten å gå på treningsenter. Er det noen der ute med tips og noen motiverende ord?

-hengerompa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kanskje du kan legge ut mere info om deg og dine mål? :)

Klart det!

Jeg er 24 år og en helt normal kropp. Ser bra ut med klær, men når de forsvinner så ser man en usunn kropp. Veier rundt 55 kilo og er 156 høy.

Ønsker å ha mer energi i hverdagen, ha ork til å gjøre mer en å jobbe.

Et av målene mine er såklart å se bedre ut. Få en bedre selvtillit. Bli fast i fisken rett og slett.

Jeg er skikkelig svak, klarer ikke ta vanlige armhevninger. Kanskje dette er med på å demotivere meg da jeg ikke får til øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det!

Jeg er 24 år og en helt normal kropp. Ser bra ut med klær, men når de forsvinner så ser man en usunn kropp. Veier rundt 55 kilo og er 156 høy.

Ønsker å ha mer energi i hverdagen, ha ork til å gjøre mer en å jobbe.

Et av målene mine er såklart å se bedre ut. Få en bedre selvtillit. Bli fast i fisken rett og slett.

Jeg er skikkelig svak, klarer ikke ta vanlige armhevninger. Kanskje dette er med på å demotivere meg da jeg ikke får til øvelser.

Når en starter med noe en ikke har gjort før så er "alt" vanskelig, men ikke gap over alt med en gang :)

Har du forresten sett at fitnessbloggen har flere treningsprogram liggende ute?

http://fitnessbloggen.no/treningsprogrammer/

Pushup trenger ikke starte på bakken, det er svært få som klarer det ved første forsøk. Start mot en stang, eller et bord

For beina kan du trene splitknebøy

og glute bridge

For å trene rygg trenger en forsåvidt noe å dra i, en slynge eller en strikk kommer en langt med! Variasjoner av roing med høy og lav albue, facepull eller en pullover

For litt ekstra fokus på kjerne og setemuskulatur er denne fin

Med disse øvelsene har du faktisk trent hele kroppen! Det trenger ikke være så vanskelig, men ikke gi opp før du har begynt - er du usikker så er det også en kjempeinvestering å forhøre seg med en personlig trener eller en online trener så du ikke bare får et opplegg som er basert på DEG og ditt mål, men du lærer også å trene og å gjøre øvelsene riktig

For mer energi handler det om mer enn bare treningen, god søvnhygiene og et kosthold med skikkelig (og nok!) mat er grunnsteinene her som vil veie opp mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, egentlig så har samboeren min forsøkt å få meg med en rekke ganger. Vi har holdt på i flere uker, men så har jeg dabbet av fordi han viser mer fremgang og ikke jeg.

Så har jeg så dårlig samvittighet da min samboer også har sluttet alle disse gangene pga. meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ein idrett / aktiv hobby du synes er gøy å gjøre :)

Eg har trent styrke i litt over 10 år nå, hadde eg noensinne sluttet å synes at det er gøy så hadde eg slutta :p

Veldig sant. Du kan jo prøve kampsport eller boksing. Masse kjekke gutter der. Kanskje det hjelper motivasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne med et mer positivt brukernavn her inne. As you think, so you become. :)

Du snakker om at du gir opp etter et par uker på grunn av manglende fremgang. Jeg tror du har urealistiske forventninger. Selv om man gjerne øker raskest i begynnelsen er dette ting som tar TID og man MÅ ha et langsiktig perspektiv. Se på det en vane. Som å pusse tennene. Hver dag/uke livet gjennom.

Men nye vaner tar tid å forme, så du må kanskje forvente å 'pine' deg litt i begynnelsen. Jeg husker selv at jeg tenkte at trening og sunt kosthold var noe jeg bare skulle gjøre for en periode, men til slutt (forhåpentligvis) blir det en vane og man ELSKER trene og å spise sunt fremfor søppel rett og slett fordi det smaker bedre enn søppel og man føler seg mye bedre.

Ellers har du fått gode råd fra andre her. Man trenger så absolutt ikke om å gå på treningssenter. Jogging og andre former for kardio er også veldig bra. Om du skal fortsette på treningssenter høres det ut som du burde tatt en time med en PT og fått litt innføring i øvelser og satt opp et program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags trening LIKER DU?!

Begynn med å finne ut av det; prøv ulike gruppetimer og aktiviteter, se om du finner noe som lystbetont. Jeg likte ikke styrketrening og derv hovedsakelig på med sykling. Men i skadeperiode brukte jeh styrketrening for å bygge meg opp og etterhvert også for å øke styrken. Når jeg så sammenhengen mellom prestasjon på sykkel og styrketrening så ble det mye mer lystbetont og givende. Poenget er: finn noe som gir deg glede og gjør det! Bruk styrke ved siden av slm forebyggende trening

2 x i uka med div enkle øvelser er nok! Eller å legge inn ett par 2-3 øvelser etter en annen økt. Start der. Se om d vekker lysten. Gi det tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...