Gå til innhold

Styrketrening er dritkjedelig, hjelp!


Demotivert

Anbefalte innlegg

Hva slags trening LIKER DU?!

Begynn med å finne ut av det; prøv ulike gruppetimer og aktiviteter, se om du finner noe som lystbetont. Jeg likte ikke styrketrening og derv hovedsakelig på med sykling. Men i skadeperiode brukte jeh styrketrening for å bygge meg opp og etterhvert også for å øke styrken. Når jeg så sammenhengen mellom prestasjon på sykkel og styrketrening så ble det mye mer lystbetont og givende. Poenget er: finn noe som gir deg glede og gjør det! Bruk styrke ved siden av slm forebyggende trening

2 x i uka med div enkle øvelser er nok! Eller å legge inn ett par 2-3 øvelser etter en annen økt. Start der. Se om d vekker lysten. Gi det tid

Som å høre meg sjøl! Bare minus skade som direkte følge av syklinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tittelen på denne tråden fenget meg fordi som du så synes ærlig talt jeg også at styrketrening er dritkjedelig! Men jeg gjør det allikevel og presser meg alt jeg kan hver gang. Fordi jeg vil se bra ut og bli sterkere. Du sier du merker lite eller ingen fremgang. Jeg vet ikke hvor lenge du har trent, men her tok det ca. 3 måneder (med trening 3 ganger pr.uke) før jeg begynte å merke forskjell. Og det var da motivasjonen slo til. Kan legge til at jeg er 40 år gammel og begynte først å trene i November 2013. Jeg forandrer på rutinene ca. hver 2. mnd. De siste 3 månedene har det kun gått i knebøy, markløft og div. vekt øvelser- ikke apparater. Du må bare gi det nok tid og sørge for å presse deg maksimalt hver gang.

Her er et sammenlignings bilde av meg:

post-37205-14441007184026_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...