Gå til innhold

Herbalife vs. andre produkter?


Hotslash

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøpte prøvepakke av herbalife, 7 stk vanilje.. synes den smaker godt:) de jeg har hatt før husker jeg ikke har vert så gode. Men har ikke smakt mange...

Jeg vil uansett anbefale deg å ta tak i det problemet ditt først, og det er nemlig å få tilbake matglede, framfor å drikke maten. Det er mest rasjonelt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som om dere er veldig hjelpsomme her inne, men tror dere jeg hadde fått eksempel på treningsoppsett om jeg hadde tatt bilder av treningstudio og ønskene mine? Kanskje bilde av meg selv.. dere skjønner, jeg bor langt inne i bygda å det treningstudioet som endelig har kommet hertil har begrenset utvalg av maskiner/stativer/apparater:) er bare et lite rom i kjelleren på nærbutikken;)

Det du kan gjøre er å ta utgangspunkt i nybegynnerprogrammet (http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/) og bytte ut de øvelsene som ikke er mulig å få til. Du finner mange øvelser her: http://fitnessbloggen.no/ovelser/

Men det er sikkert mange som vil være behjelpelig med å finne alternative øvelser hvis du forteller hva du har av utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dere kanskje misforstått? Jeg mener ikke at proteinshaken skal erstatte noe særlig for meg. Men per idag så spiser jeg nesten kun snacks og søtt, å kaaanskje litt middag. Jeg må bygge kostholdet mitt opp fra begynnelsen av, å for meg føles det vanskelig! Og når jeg samtidig skal begynne å trene å lære meg opp til det også. Dessuten kommer det til å ta tid før jeg orker å spise så mangr ganger tildagen, så jeg tenkte shake var en god begynnelse. Bedre enn ingenting liksom. Vil kun bruke før/etter trening, og kanskje til frokost om jeg absolutt ikke orker annet. Magen lærer seg vel å bli sulten til morgenen da kanskje, og etterhvert kan jeg bytte det helt ut:) virker ikke dette som en grei plan da? (Jeg nekter visst å gi meg før jeg får svaret jeg ønskerxD).

men det der med proteinpulver før etter å rest.shake etter, finnes det et produkt som virker til begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gjøre knebøy så trenger du et stativ og vektstang. Det er begrenset hvor lenge du kan holde på men en manual eller kettelbell før det blir for lite belastning. Altså må du på et gym for å trene skikkelig, og da er det like greit å gjøre unna en hel økt når du først er der ;) Fullkroppsprogram tre ganger i uken er glimrende for nybegynnere.

Bitch please, ta 10 reps 1.5rep goblet squat med stopp og fortell meg etterpå at hantlere ikke er nok.

(Måtte bare)

Uansett: Du får ikke bra ræv bare fordi du spiser proteiner, proteiner har ingen rumpeaffinitet. Få kontroll på kostholdet, og når du synes det går greit, kan du begynne å tenke på treningsprogrammer. Du bare drukner deg selv om du skal gjøre begge deler samtidig. Se Ojive sitt råd innledningsvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bitch please, ta 10 reps 1.5rep goblet squat med stopp og fortell meg etterpå at hantlere ikke er nok.

(Måtte bare)

Uansett: Du får ikke bra ræv bare fordi du spiser proteiner, proteiner har ingen rumpeaffinitet. Få kontroll på kostholdet, og når du synes det går greit, kan du begynne å tenke på treningsprogrammer. Du bare drukner deg selv om du skal gjøre begge deler samtidig. Se Ojive sitt råd innledningsvis.

Selv ikke hvis du drikker ass milk? :D Det må jo for øvrig være paleo som faen. Upasteurisert, selvfølgelig - Raw Ass Milk. Kommer til å tjene en formue på crossfitere (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indiska: hva betydde den førsye setningen din? 10 og 1.5 rep, what? Og hva er stopp. Vil gjerne vite mer om gode hjemmeøvelser:)

Og så trodde jeg man måtte ha proteiner for å bygge muskler i det hele tatt?

dere snakker mye om kostholdet, kan jeg ikke få flotte muskler med normalt kosthold? Ellet ihvertfall mer normalt enn jeg ser på treningssidene på nettet. Vil jo kunne leve et liv der jeg får spise normal middag med familien å kose meg med god helgemat som typen liker så godt å lage til..

jeg skjønner ingenting, alle svar åpner nye spørsmål.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indiska: hva betydde den førsye setningen din? 10 og 1.5 rep, what? Og hva er stopp. Vil gjerne vite mer om gode hjemmeøvelser:)

Og så trodde jeg man måtte ha proteiner for å bygge muskler i det hele tatt?

dere snakker mye om kostholdet, kan jeg ikke få flotte muskler med normalt kosthold? Ellet ihvertfall mer normalt enn jeg ser på treningssidene på nettet. Vil jo kunne leve et liv der jeg får spise normal middag med familien å kose meg med god helgemat som typen liker så godt å lage til..

jeg skjønner ingenting, alle svar åpner nye spørsmål.......

Med fare for å høres "go hard or GTFO" (get the fuck out, så du slipper å google), så er svaret "Nei": du kan ikke bygge muskler med "normal" huskost. Eller du kan, sikkert, men det er ikke optimalt. Grunnen til det er at man vet aldri 100% om man spiser nok, matretter varierer fra hus til hus, og det er ingen garanti for at du får i deg nok protein.

Skal du først bygge, så er du pent nødt til å skaffe oversikt over hva og hvor mye du spiser, og evt oppjustere makroene dine ifht treningen din (makroer er: protein, karbohydrat, fett). Ser for meg at "normal" norsk kost er for mye karbohydrater, ok'ish med fett og for lite protein.

"Normalt kosthold" er bra nok dersom du ikke er særlig aktiv, dvs ikke aktivt trener. Du står opp, drar på jobb, kanskje tar en tur til butikken, tar trappa framfor heisen. Men skal du begynne å løfte ting eller løpe intervaller så er du nødt til å få i deg nok næringsstoffer. Det krever rett og slett mer (sjokkerende er det ikke? Mer aktivitet krever mer mat. :o )

Nå har dere kanskje misforstått? Jeg mener ikke at proteinshaken skal erstatte noe særlig for meg. Men per idag så spiser jeg nesten kun snacks og søtt, å kaaanskje litt middag. Jeg må bygge kostholdet mitt opp fra begynnelsen av, å for meg føles det vanskelig! Og når jeg samtidig skal begynne å trene å lære meg opp til det også. Dessuten kommer det til å ta tid før jeg orker å spise så mangr ganger tildagen, så jeg tenkte shake var en god begynnelse. Bedre enn ingenting liksom. Vil kun bruke før/etter trening, og kanskje til frokost om jeg absolutt ikke orker annet. Magen lærer seg vel å bli sulten til morgenen da kanskje, og etterhvert kan jeg bytte det helt ut:) virker ikke dette som en grei plan da? (Jeg nekter visst å gi meg før jeg får svaret jeg ønskerxD).

men det der med proteinpulver før etter å rest.shake etter, finnes det et produkt som virker til begge?

Der er problemet ditt. Framfor å ty til shakes, så anbefaler jeg deg at du begynner å spise ordentlig mat. Grunnen til at du ikke har så mye matlyst er nettopp fordi du dytter i deg "snacks å søtt å sånn". Alle vet at om man lar barnet spise søtt før middag, så blir det ikke noe matlyst og heller ikke noe middag. Voksne er ikke noe annerledes sånn.

Du får bare be typen om å steke deg et ekstra kjøttstykke til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se programmet "Matkontrollen" som gikk på TV2 ikveld, så ser du at pulver oftest bare er dyr urin.. En biff blir kanskje det samme, men den får du i det minste tygd og kost deg med først. Og den inneholder litt vitaminer og mineraler kroppen din har godt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i fare for å høres ut som en selger, det er jeg altså ikke, men siste nummer av Shape Up (treningsblad) inneholdt masse om hjemmetrening og inneholder som regel ganske vanlige oppskrifter som man fint kan bruke i familiesammenheng. Det er ikke så vanskelig som man tror i starten, men krever som flere nevnte over at man setter seg litt inn i hva proteiner/karbs og gode fettkilder er. Da har man kommet langt i å forstå hva man putter i seg og hvor man kan justere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt kosthold kan jo være så mangt. Det du trenger å tenke på er at du må få i deg nok energi og nok protein.

Problemet med kostholdet til mange nordmenn som ikke vet bedre at de ofte spiser matvarer med lite protein og mye karbohydrater i form av pasta o.l. og brødskive med syltetøy. Jeg sier ikke at du IKKE kan spise disse tingene, for det kan du absolutt, men du må få i deg nok proteiner i tillegg. Minst en god proteinkilde til hvert måltid er mitt forslag.

  1. Finn ut hvor mye proteiner du trenger for å oppnå målet ditt.
  2. Sjekk hvor mye proteiner maten din inneholder.
  3. Hvis du spiser for lite: Finn matvarer med høyt proteininnhold og spis mer av det.

Egentlig ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke testen på "Matkontrollen" var helt retferdig overfor proteinpulveret på grunn av at de måte spise mye mer en de pleide før de spiste proteinpulveret. For det andre så prater dere litt mot hverandre i det ene øyeblikket skal man klare seg på husmannskost og i det andre ikke. Jeg mener hun som nybegynner klarer seg med husmannskost i begynnelsen Og konsentrere seg om å gjøre øvelsene riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...