Gå til innhold

Herbalife vs. andre produkter?


Hotslash

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har vert på første dag av 24fitcamp idag. Et opplegg herbalife har:)

Jeg er ny på trening, er vel et par somre av mitt 25 år gamle liv jeg har holdt på med aktiv trening, ellers er jeg en godtegris og en sofagris, så jeg er ganske ny å uerfaren. Helt grønn innen alt som har med trening egentlig. Men nå vil jeg begynne! Jeg vil prøve å klare å komme i en flott form, å få en stor rumpe til sommeren.

På dette herbalifegreiene vil de selge oss produkter såklart. Men det er dyyrt... så jeg lurer egentlig på om dere vet om noen shaker med ca samme innhold som herbalife sine? Blir jo frelst når de sier at det er mer a vitamin enn i en mango, mer vitamin c enn i en banan, mer protein enn i så og så mye kylling.. man måtte spist 3000 kalorier for å få i seg det samme som denne shaken liksom:p

Jeg har lyst på erstatning til både shaken man kan ha til frokost og før trening, og restutisjonsshaken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne ha skrevet et langt innlegg med begrunnelser, men jeg er sliten og orker ikke, så ta meg på ordet her når jeg sier at:

- Spis maten din

- Dropp shakes

Litt kjøtt/fisk, litt ris/potet/pasta, litt grønnsaker, litt frukt, 3-4 ganger om dagen. Done. Vær så god.

(om du føler for å være litt funky: Omega 3 (2gr EPA) + Vitamin D(D3) 5000UI en gang daglig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å få i meg mat desverre. Jeg er så kresn å maten vokser i munnen, så tenkte shake ville vert bra til frokosten også:) istedet for ingenting ;) jeg vil bygge masse muskler i rumpa, så då må jeg vel ha litt "byggestener"?

Se der var det en del info ja:)thanks! Skal lese de godt, så får vi se om jeg blir litt klokere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å få i meg mat desverre.

Jeg mener at det er like greit å bare venne seg til ordentlig mat med en gang. Kommer du til å gidde og drikke shakes resten av livet uansett?

Det er mye lettere å bare ta en shake enn å lese side opp og side ned om kosthold, men når du sitter igjen med masse bra kunnskap så er det verdt det.

Herbalife er en enkel, kjedelig og dyr løsning for folk som ikke gidder å ta til seg litt kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig tid om mårran, så frokosten min består stort sett alltid av en smoothie med 4dl melk + proteinpulver, 40g havregryn + frosne bær og evt. frukt. Det går fort unna og metter godt, så blir det heller en skikkelig lunsj med fast føde etterpå. Verdt å prøve :)

Når det gjelder kresenhet så er det viktig å smake på ting du i utgangspunktet ikke liker. Smaken endrer seg. Kanskje etter 15 ganger så liker du det plutselig, og da kan det være dødsgodt. Hjernen er merkelig sånn. Utvid mathorisonten så blir det lettere å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Jeg sliter med å få i meg mat desverre. Jeg er så kresn å maten vokser i munnen, så tenkte shake ville vert bra til frokosten også:) istedet for ingenting ;) jeg vil bygge masse muskler i rumpa, så då må jeg vel ha litt "byggestener"?

Se der var det en del info ja:)thanks! Skal lese de godt, så får vi se om jeg blir litt klokere;)

Alt Herbalife har, får du for en brøkdel av prisen hos proteinfabrikken.no, Norkost.no, Myrevolution.no osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell på hvilke man bør velge? Om man er en jente på 60 kg som bare vil få store rumpemuskler å bare forme resten av kroppen litt er det kanskje noen som passer bedre enn om man er stor mann som skal bygge store muskler? Hva med sånn restutisjonsdrikk da? Vil ha denne rumpa fort, det er min største drøm, men jeg klarer ikke å holde meg motivert.

min 13 år gamle niese er også med meg på denne campen, kun fordi jeg tenkte det kunne være en god begynnelse for henna da ingen o min familie vet noe om trening. Hun er ganske stor. Veier sikkert 90-100 kilo, og har en slik vanskelig form. Hun har alt oppe. Lår og rumpe er nok ikke større enn hos meg. Tips for henne da? Man bør vel ikke begynne med kosttilskudd så tidlig, men hvor skal vi ellers begynne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Er det forskjell på hvilke man bør velge? Om man er en jente på 60 kg som bare vil få store rumpemuskler å bare forme resten av kroppen litt er det kanskje noen som passer bedre enn om man er stor mann som skal bygge store muskler? Hva med sånn restutisjonsdrikk da? Vil ha denne rumpa fort, det er min største drøm, men jeg klarer ikke å holde meg motivert.

min 13 år gamle niese er også med meg på denne campen, kun fordi jeg tenkte det kunne være en god begynnelse for henna da ingen o min familie vet noe om trening. Hun er ganske stor. Veier sikkert 90-100 kilo, og har en slik vanskelig form. Hun har alt oppe. Lår og rumpe er nok ikke større enn hos meg. Tips for henne da? Man bør vel ikke begynne med kosttilskudd så tidlig, men hvor skal vi ellers begynne?

Protein er protein, ikke noe forskjell om man er stor/lite, mann/kvinne :)

Så med andre ord er det ingen ekstra superingredienser i herbalife shakene? Har de ingenting litt billig å veldig bra? Føler liksom jeg må kjøpe noe, siden vi får komme å trene å bli veiledet gratis;)

Absolutt ingenting supert eller magisk i herbalife, bare dyrere. Men når det er sagt så bør både du og hun på 13(!) ha et skikkelig kosthold i bunn før dere bruker masse penger på noe som kunne vært brukt på mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord er det ingen ekstra superingredienser i herbalife shakene? Har de ingenting litt billig å veldig bra? Føler liksom jeg må kjøpe noe, siden vi får komme å trene å bli veiledet gratis;)

Husk at de først og fremst vil selge produktene sine. På generell basis så kan du gå ut i fra at alle produkter som selges via MLM er både dyrere og av dårligere kvalitet enn produkter som er kommersielt tilgjengelig på vanlig vis. F.eks. vil produktene inneholde mye soyaprotein, i og med at det er billig. Animalske proteinkilder er av høyere kvalitet.

Glem at Herbalife finnes og ta heller ansvar for eget kosthold og trening. Kosttilskudd er å beste fall noen få prosent av resultatet. Fokusér på de store tingene - kosthold og trening. Det er der du får mest igjen for innsatsen. Og husk at styrketrening tar tid. Du bygger én bit av gangen hver gang du drar på trening og løfter, og når du spiser bra mat og restituerer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Må også legges til som Tronaldo er inne på at disse "boot camps" er ikke fordi de er så snill og hyggelig som bare vil hjelpe, det er rene salgs og rekrutteringskurs for salg og videresalg av herbalife produktene. Du kan se på det som treningsverdens tupperware- eller dildoparties.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:p skjønner jo det:) det er derfor jeg allerede er ute etter erstatninger;)

men jeg skjønner ikke resten! Jeg trodde alle treningsfolk drev med proteinpulver jeg;) jeg vil uansett prøve, så får jeg sette meg inn i kosthold etter hvert. Men må man ha forskjellig drikk før å etter trening, eller kan man med fordel bruke den samme?:)

det er ingen som vil bli pt der ute da, som bare vil bruke meg som prøvekanin?;) blir jo helt utmattet før jeg har begynt, mef å lete nettet rundt etter alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du ha hjelp fra en PT så må du nok betale ;) På overordnet nivå så er egentlig styrketrening + kosthold veldig enkelt, spesielt for nybegynnere.

Trening:

Løft vekter med god teknikk. Hovedsaklig baseløft.

Løft litt tyngre hele tiden, progresjon er viktig.

Sov nok

Spis nok mat

Gjenta

Kosthold:

Spis hovedsaklig kjøtt, fisk, egg, frukt og grønnsaker. Grove kornkilder kan fint brukes.

Supplér med proteinshake(s) om nødvendig.

Ta vitamin D og evt. kreatin.

Kos deg med mat du liker selv om den ikke er "sunn" én kveld i uka. Pizza og burger er digg. Og ost. Alltid ost.

Gjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke ha proteinshake for å bygge muskler, men man må ha nok proteiner.

Les denne artikkelen: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Der står det mye du bør vite om kosthold og styrketrening.

Det høres rart ut å dele samme øvelse utover hele dagen i stedet for å bare ta alle settene på en gang. Finn deg et nybegynnerprogram og følg det, så slipper du å lure på slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvordan er det? Får jeg like mye ut av squats feks, om jeg deler de opp utover dagen? Eller er det alltid best å kjempe seg gjennom de med en gang?

Skal du gjøre knebøy så trenger du et stativ og vektstang. Det er begrenset hvor lenge du kan holde på men en manual eller kettelbell før det blir for lite belastning. Altså må du på et gym for å trene skikkelig, og da er det like greit å gjøre unna en hel økt når du først er der ;) Fullkroppsprogram tre ganger i uken er glimrende for nybegynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som om dere er veldig hjelpsomme her inne, men tror dere jeg hadde fått eksempel på treningsoppsett om jeg hadde tatt bilder av treningstudio og ønskene mine? Kanskje bilde av meg selv.. dere skjønner, jeg bor langt inne i bygda å det treningstudioet som endelig har kommet hertil har begrenset utvalg av maskiner/stativer/apparater:) er bare et lite rom i kjelleren på nærbutikken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...