Gå til innhold

Bare føtter på styrkerommet - er det innafor?


lille meg

Anbefalte innlegg

Tittelen sier kanskje det meste...

I det siste har jeg sett flere som trener barbent på styrkerommet. De bruker både matter, baller og aparater. Er det innafor? Er det bare jeg som synes det er litt...ekkelt? Styrkerommet er vel et bakterieeldorado uansett, men vi trenger vel ikke gjøre det verre enn vi må? Er jeg prippen? Og har jeg lov til å si ifra til de det gjelder, eller må jeg bite prippenheten min i meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trente markløft barfot en stund, fordi det aktuelle senteret hadde så glatt golv at det var umulig å feste med sokker på. Skil-mark er IKKE noe moro, og sklisokker er vanskelig å få tak i i størrelse voksen. (Brukte for så vidt sko/sokker ellers - altsp når jeg trasket rundt, brukte annet utstyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente markløft barfot en stund, fordi det aktuelle senteret hadde så glatt golv at det var umulig å feste med sokker på. Skil-mark er IKKE noe moro, og sklisokker er vanskelig å få tak i i størrelse voksen. (Brukte for så vidt sko/sokker ellers - altsp når jeg trasket rundt, brukte annet utstyr)

Sklisokker for voksne

Bruker fivefingers selv til trening blant annet fordi det er uaktuelt for meg å trene barbeint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker selv alltid styrkeløftsko eller markløftslippers, så hva andre har på eller ikke på, bryr meg svært lite. Forøvrig er jeg overbevist om at denne frykten for nakne tær, tåfis og fotsvette er noe vi må skrive på kontoen for vårt ubarmhjertige og kalde klima.

:)

Fru Hoveddommeren, Linjemannens kone, er opprinnelig fra Thailand og der har de også et noe anstrengt forhold til føtter. Det som er nederst på kroppen skal en holde der nede, ikke peke i hytt og vær med fotbladene. Men det er thailendere revnende likegyldig om du har sko, sokker, lester, strømper, slippers, chipchaper - eller om du sprader rundt med sprikende, nakne tær. Den eneste virkelige bommert du kan gjøre, er å beholde fottøyet på når du inviteres inn. Av med skoa, takk! Uavhengig av om du har på strømper eller ei.

:)

Jeg har merket meg at denne aversjonen for nakne fotblad har vært oppe i egne tråder før og jeg finner det litt morsomt. Rent hygienisk ser jeg ingen videre grunn til å forby nakne føtter. I så fall er det langt mer skremmende med nakne hender!

Faktisk.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ole Andreas folk med fotsopp (smittsomme hudsykdommer osv) bør verken trene barføtt eller gå i fellesdusjer. og som wheysted skriver over her så er ikke alltid logisk hva en synes er ok eller ikke. Ingen dør av litt skitt og svette på trening, sharing is caring:)

Edit: som helsepersonell har jeg lyst til å trippellike det Linjemannen nevner om nakne hender, DET er naasty det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Da føler jeg meg ikke prippen i alle fall :)

Skal sies at det ikke er lov med bare føtter på mitt treningssenter heller, men det er ikke alltid noen ansatte er der for å passe på. Og det er vel flere enn meg som synes det er skummelt å si ifra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er egentlig et godt spørsmål. Som sagt vet jeg jo at styrkerommet er fullt av bakterier, svette og andre ulumskheter uansett, men det er liksom noe ekstra med disse føttene som får meg til å stritte imot. Kanskje kandler det bare om at vi er vant til at føtter er på gulvet - som oftest med sokker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...