Gå til innhold

lille meg

Medlemmer
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av lille meg

  1. Hei! Sist søndag fikk jeg meg en smell på treningssenteret. Jeg brukte en benpressmaskin, glemte å sette på "sikringen" før jeg slapp opp, og dermed ble bena mine klemt ned mot resten av kroppen min. Trodde først det gikk overraskende bra, og tenkte ikke så mye på det. På tirsdag var jeg imidlertid på joggetur, og etter det har jeg fått vondt i den ene ankelen, rett under kulen på utsiden av foten. Det gjør vondt å tråkke på den,men ikke noe mer. Den er også litt hoven og litt varm, men ikke noe voldsomt. Noen som kjenner igjen dette? Tror dere det er budd eller forstuelse? Noe anne
  2. Takk for svar - enkelt og greit å forholde seg til.
  3. Hei! Jeg prøver å legge på meg noen kilo. I den forbindelse lurer jeg på hvor "farlig" å få ekstra kaloriene fra mer eller mindre usunn mat, som kjeks, smågodt, sjokolade, fruktyoghurt osv.? Dette vil altså komme i tillegg til relativt sunne hovedmåltider.
  4. De siste dagene har jeg hatt vondt på venstre side/under den ene helen. Den beste bekrivelsen jeg kan gi, er at det er som om noe stikker/verker når jeg tråkker på den. Ikke så vondt at jeg ikke kan tråkke på foten, men på det verste merker jeg at jeg legger tyngden andre steder enn helen. Det er verst om morgenen, og gjør bare vondt når jeg tråkker på foten. Noen som vet hva dette kan være? Brudd? Strekk? Og hvordan kan jeg bli bra igjen?
  5. Haha, dette er et seriøst dumt spørsmål. Men hvordan er det egentlig man får sitetert en annens innlegg når man svarer, sånn at det kommer med i en grønn firkant?
  6. Takk for tips Får se om jeg klarer å kvinne meg opp til å be ham ta seg en tur på motorveien. Det ligger faktisk en like ved senteret, så... Men kanskje jeg begynner med å tipse ham om veien til et annet apparat.
  7. Ja, du sier noe. Forslag til en treffende, avvæpnende kommentar?
  8. Dette har skjedd tre ganger på treningssenteret nå: Jeg er godt i gang med en runde på et apparat. Mens jeg holder på, kommer en eldre mann bort for å bruke det samme apparatet. Han ser at det er opptatt, men i stedet for å gå og bruke et annet apparat, eller spørre om vi kan bytte på, stiller han seg opp og stirrer på meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og det ender alltid med at jeg bli så ukomfortabel at jeg går videre. Det er ille nok. Men det som gjør det ekstra creepy, er at han da følger etter meg og gjør det samme på neste apparat! SKUMMELT! Hva skal jeg gjøre? Jeg kunne sagt noe, m
  9. *Kremt* Aktiv avkobling? Hva er egentlig det? (Og nei, jeg mener det ikke ironisk:sorry:)
  10. Høyde: 157 Vekt: 42 Vet det er litt for lite, men det får sakte, men sikkert oppover. Tror du likevel det kan være på vei til å trene meg til 'failure'? Fast program er kanskje lurt. Har du (eller andre) erfaring med et som funker? Gjerne et som ikke er så komplisert, men som funker bra og dekker de viktigste musklene. Trener mest fordi jeg liker å merke at det går fremover, i tillegg til at jeg håper på å bygge meg opp litt. Takk for svar forresten!
  11. - Jeg teller ikke kalorier, men vekten er stabil, så da burde det vel være nok? Fire måltider hver dag, pluss mellommåltider (yoghurt, frukt, mandler, kjeks) og shake etter trening. - Jeg trener med samme intentisitet hver gang - så tungt jeg klarer. - Jeg har ikke et fast program, men gjør øvelser som får på armer, ben og mage. Pleier å gjøre ca. 30 rep. av 6-10 øvelser på hvert av disse "områdene". Noen ganger bytter jeg ut noen av øvelsene med mer "core-øvelser". Det blir nok litt for mye de samme øvelsene som går igjen, men sliter med å finne alternativer. Veksler mellom å bruke frivekte
  12. Hei! Jeg er glad i å trene styrke, og ofte blir det flere dager på rad. Jeg har en viss fremgang, og derfor har jeg tenkt at musklene får nok hvile til å restituere seg. MEN: I det siste har jeg lagt merke til at jeg ofte blir mer øm/sliten i musklene på slutten av hvileøktene/- dagene, altså når det er lengst siden jeg har brukt musklene. Hvorfor er det sånn at musklene føles mer slitne når de har fått mest hvile? Og betyr dette at jeg vanligvis ikke lar det gå nok tid mellom hver gang? Flere som har opplevd det samme? Kan legge til at jeg ikke opplever at hviledag(er)/ikke hviledag(e
  13. Haha, det er egentlig et godt spørsmål. Som sagt vet jeg jo at styrkerommet er fullt av bakterier, svette og andre ulumskheter uansett, men det er liksom noe ekstra med disse føttene som får meg til å stritte imot. Kanskje kandler det bare om at vi er vant til at føtter er på gulvet - som oftest med sokker på.
  14. Takk for svar. Da føler jeg meg ikke så prippen i alle fall Skal sies at det ikke er lov med bare føtter på mitt treningssenter heller, men det er ikke alltid noen ansatte er der for å passe på. Og det er vel flere enn meg som synes det er skummelt å si ifra selv.
  15. Tittelen sier kanskje det meste... I det siste har jeg sett flere som trener barbent på styrkerommet. De bruker både matter, baller og aparater. Er det innafor? Er det bare jeg som synes det er litt...ekkelt? Styrkerommet er vel et bakterieeldorado uansett, men vi trenger vel ikke gjøre det verre enn vi må? Er jeg prippen? Og har jeg lov til å si ifra til de det gjelder, eller må jeg bite prippenheten min i meg?
  16. Takk for svar! Ja, det er kanskje litt ambisiøst med joggetur etter beinøkt. Men det skal sies at det ikke er noen drøy tur, da. Satser på at beina sier ifra hvis det blir for drøyt
  17. Hei! Jeg pleier å jogge frem å tilbake til treningssenteret, der jeg trener styrke. De siste gangene har jeg opplevd at når jeg begynner å jogge på vei hjem, kjennes musklene i lårene som "bobler" som holder på å sprekke. Det gjør ikke spesielt vondt, men er litt ubehagelig. Noen andre som har opplevd dette? Er det farglig? Eller betyr det bare at musklene er slitne?
  18. Takk for svar - og bra tips. Noe som kan være litt vanskelig med å gå ned på vektene, er at "spranget" på apparatene ofte er så store. 45 kilo kan f. eks. være i tyngste laget, mens 40 kjennes for lett. På treningssenteret jeg bruker, har også de fleste vektstengene "fast" vekt (man setter ikke på vektskiver selv), så det samme gjelder der... Tar gjerne imot innspill til hvordan andre løser dette også.
  19. Jeg opplever ofte at de siste repetisjonene på siste sett med en øvelse (naturlig nok) blir fryktelig tunge, og ofte klarer jeg ikke de siste. (1/2) Men hvis jeg tar en liten pause og gjør en annen øvelse, blir det (fortsatt naturlig nok) mye lettere. Det jeg lurer på, er hva som er lurest: å fullføre med muligens litt ferre repetisjoner i det siste settet, eller å ta en pause så jeg klarer alle. Har jo skjønt at det kan være et poeng å presse musklene til det ytterste...
  20. Takk for svar! Trønderen81: Kanskje dumt spørsmål, men hva mener du med push/pull 5/3/1?
  21. Hei! Jeg har blitt veldig glad i å trene styrke. Skjønner at det selvsagt er vitkig med hvile, men -hvor- viktig er det hvis man trener veldig korte økter? I dag trente jeg f. eks.: armer: 30 push ups, 3x10 benkepress, og 3x10 biceps curl ben: 3x10 hip thrust, 3x10 benpress og 3x10, leg curl mage: 3x10 abdominal chrunch (i apparat), 3x10 abdominal twist (i apparat) og 3x10 der jeg hang med armene i et slags stativ og løfter bena strakt fremover. Kan jeg i teorien gjøre det samme i morgen igjen og få utbytte av treninga?
  22. Takk for svar! Jeg skal prøve å finne et program som kan passe. Skjønner at det blir lettere å følge med på "tingenes tilstand" da.
  23. Dette burde kanskje vært lagt under "Tråden for dumme spørsmål", men jeg prøver meg her. Jeg har trent styrke noen måneder nå. Følger ikke noen treningsplan, men det går mest i forskjellige øvelser for mage/ben/armer på forskjellige apparater eller med vekter. Nå kan jeg godt se at jeg har fått større muskler, og andre har også kommentert dette. Men det som er rart, er at jeg ikke har hatt så stor fremgang når det kommer til hvor tungt jeg løfter osv.. Litt er det jo, men ikke så mye som jeg tror den synlige forandringen skulle tilsi. Er dette vanlig? Hvordan kan det egentlig gå an? Me
  24. Hei! Jeg har blitt så glad i å trene med pilatesball. Er det noen som har tips til effektive øvelser, fortrinnsvis for armer, ben og mage?
  25. project_eat Takk for tilbakemelding! Har vurdert proteinpulver. Har du noe å anbefale? Astrid Kristine Takk for omtenksomt og fint svar! Jeg ser poenget ditt. Det er litt komplisert, for trening er noe av det som virkelig motiverer meg for å spise nok og riktig. Jeg skjønner jo at et sunt kosthold er viktig for å få resultater av treningen. Og motivasjonen min er virkelig å bygge meg selv opp, ikke å forbrenne og/eller å være "flink". Men innser at jeg kanskje bør satse mer på styrke, og heller kutte ned litt på løpingen? Føler meg ganske sikker på at jeg er et helt annet sted nå enn
×
×
  • Opprett ny...