Gå til innhold

Hip thrust - fortsatt kleint, eller har vi vendt oss til den nå?


Scherbatsky

Anbefalte innlegg

Jeg elsker hip thrust. Jeg bruker den hver gang jeg trener, jeg elsker både gjennomføringa, progresjonen og resultatene den gir meg. Men hver gang jeg leser om øvelsen, blir den omtalt som "klein", og noe en ikke utfører om det er mange andre i nærheten.

Har vi vendt oss til hip thrust nå, med tanke på at det faktisk er en av de aller mest effektive glute-øvelsene, eller er det fortsatt gjengs oppfatning at det er tidenes kleineste øvelse?

Jeg kommer ikke til å slutte å utføre den, men greit å vite om folk rundt meg brekker seg/ler seg ihjel bak ryggen min mens jeg holder på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville i hvert fall aldri utført den øvelsen på gymmet mitt hvor det omtrent bare er gutter på styrkerommet… Da tar jeg heller andre øvelser som er minst like bra for rompa og lårene, om ikke bedre. ;)

Da må jeg spørre: Hvorfor ikke? Hvilket inntrykk gir en av av seg selv når en utfører øvelsen? Er det komisk, kvalmende, pirrende eller hva?

Jeg spør fordi jeg ikke ser noen av disse karakteristikkene i denne øvelsen, men bare opplever at mange aaaldri ville ha tatt den.

Jeg utfører som sagt hip thrust hele tida, men gymmet stinnt av folk. Nå har jeg jo ikke sett meg selv utføre øvelsen fra 3. perspektiv, så jeg kan jo ha missa en åpenbar detalj her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har på følelsen av at det fortsatt er litt kleint. Hender seg jeg ser noen jenter hip-thruste, men det er svært sjeldent. Jeg er eneste gutten på senteret som bruker hip-thrust og glute bridge. Man får noen blikk :) Er dog litt usikker på om det er fordi jeg thruster eller fordi jeg har en så sinnsykt veltrent rumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører hiptrust. Syns ikke det er kleint i det hele tatt. God del damer og jenter som kjører den på gymen. Syns ikke det er no spes. Syns det er kleinere å stå halvannen time og pumpe biceps på isolasjonsøvelser. Det er bare så åpenbart hva man da er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører hiptrust. Syns ikke det er kleint i det hele tatt. God del damer og jenter som kjører den på gymen. Syns ikke det er no spes. Syns det er kleinere å stå halvannen time og pumpe biceps på isolasjonsøvelser. Det er bare så åpenbart hva man da er ute etter.

Hva er de ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva et årsaken? Er det fordi det simulerer sex og derfor er pirrende, eller fordi det simulerer sex, og derfor er kvalmende? Eller vises kroppen til den som utfører øvelsen, i en spesielt flatterende/lite flatterende måte?

Da vil jeg isåfall påstå at alle bak-med-rævva-øvelser faller i samme kategori.

Ved hip thrust bruker jeg forresten sånn firkant-matte, ikke rund-pad. Hjelper det på kleinheta, at jeg ikke skyver herligheten rett opp mot ansiktet til folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva et årsaken? Er det fordi det simulerer sex og derfor er pirrende, eller fordi det simulerer sex, og derfor er kvalmende? Eller vises kroppen til den som utfører øvelsen, i en spesielt flatterende/lite flatterende måte?

Da vil jeg isåfall påstå at alle bak-med-rævva-øvelser faller i samme kategori.

Ved hip thrust bruker jeg forresten sånn firkant-matte, ikke rund-pad. Hjelper det på kleinheta, at jeg ikke skyver herligheten rett opp mot ansiktet til folk?

Nå legger du all skyld over på "kikkeren". I de fleste tilfeller tror jeg det ligger det i hodet til thrusteren uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så grunn til at folk mener det er ei klein øvelse, er fordi de føler at den er klein når de utfører den, og ikke at den er klein å se på at noen utfører?

For da tenker jeg iallefall å kjøre på, om alle tankene kun foregår hos thrusteren.

Og ang blikk<fin rumpe, rumpa vises jo ikke når en thruster? Den vises jo mye bedre når en feks tar reverse hyper, og folk på senteret mitt ser ikke akkurat ut til å skygge unna den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøvde den en gang i høst, men den føltes ikke helt innafor. Men reverse hyper, er den okei? Prøver å stå med rumpa mot en vegg, da.

Hvorfor bry seg om hva andre tenker? Alt du tenker at andre tenker er bare i ditt hode.

Folk bryr seg ikke om folk trener litt annerledes øvelser. Man må slutte å henge seg opp i hva alle andre liksom skal tenke. Folk tenker på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry seg om hva andre tenker? Alt du tenker at andre tenker er bare i ditt hode.

Folk bryr seg ikke om folk trener litt annerledes øvelser. Man må slutte å henge seg opp i hva alle andre liksom skal tenke. Folk tenker på seg selv.

Sant, det. Jeg utfører som sagt øvelsene uansett, men begynte å stusse ettersom jeg har hørt/sett at så mange synes øvelsene er kleine. Jeg lurte derfor på hva det var med den som gjorde at den ble betegna som klein.

Men fint at du minner meg på at folk tenker på seg selv, det er lett å glemme når en først begynner å analysere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...