Gå til innhold

Rate my workout!


Robert André

Anbefalte innlegg

Vil anbefale å gå litt ned på reps da, og heller kjøre enda tyngre:) Du vil greie tyngre vekter når du går ned på antalle reps :)

Makes sense! Har merket det når jeg har få, at jeg klarer å ta litt mer tyngre vekter. Og når jeg har mange, må jeg gi meg så fort, fordi det er tungt. Hvilke reps bør jeg ca ha?

Takk for tipset! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Makes sense! Har merket det når jeg har få, at jeg klarer å ta litt mer tyngre vekter. Og når jeg har mange, må jeg gi meg så fort, fordi det er tungt. Hvilke reps bør jeg ca ha?

Takk for tipset! :D

Husk at matinntaket og progresjon er vesentlig viktigere enn antall reps.

Men sånn ca:

Volum: 6-12reps

Styrke: 1-5reps

Dette er ikke 100% fasit. Du må huske at mye av dette er individuelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann....

Jeg har drevet å trent nå siden september i fjor. Har fremgang men synes den er litt for liten.

Målet er styrke og volum.

Har ikke peiling på dette området med antall reps osv.

Utførelsen har jeg peil på.

Litt manko på øvelser også på ben så jeg gjør det beste ut av det.

Trener mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Med utholdende på lørdag eller søndag.

Satser på ca 1 times økter før jobb fra halv 7 til ca 8 om morgenen.

Varierer veldig øvelsene jeg gjør uke for uke.

Til nå har jeg kjørt:

Mandag: Bryst og 1 øvelse på triceps.

Eks, Skrå benkpress, handtler flat, flies, pullover med manual, Franskpress

Tirsdag: Rygg og 1 øvelse på biceps.

Eks: Nedtrekk bredt, Nedtrekk smalt grep, Sittende roing bredt grep, en arms handtelroing. Biceps handtler.

Onsdag: Ben, og skuldre

eks: Arnoldpress, uthev forran, uthev til siden, opptrekk forran, shrugs. Knebøy, Utfall, leggstrekk.

Torsdag: Biceps og triceps.

Biceps hantler, hammer curl, scottcurl, Triceps pushdown, Franskpress, en arms tricepspress over hodet.

Kjører mage og rygg ellers på alle dager også.

Har hatt 4 sett og 6 reps på hele kroppen og alle øvelser.

Matinntaket er bra, med noe tilskudd som kreatin og litt proteinpulver.

Noen forslag på å kanskje optimalisere dette?

Sorry hvis krokkete forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er målet ditt med treningen da?

Målet med treningen er å bli større og mer markert siden jeg veier såpass lite som 73kg og 189cm høy og en fettprosent på 12. Kjører også 2 ganger i uken med gerilja intervaller for å få litt kardio og samtidig en god fettforbrenning resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet med treningen er å bli større og mer markert siden jeg veier såpass lite som 73kg og 189cm høy og en fettprosent på 12. Kjører også 2 ganger i uken med gerilja intervaller for å få litt kardio og samtidig en god fettforbrenning resten av dagen.

Drop cardio om det er å legge på deg som er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Goddag/Kveld! Først vil jeg bare si at jeg har søkt mye på nett frem og tilbake, men er fortsatt usikker!

Jeg vil som så mange andre bygge muskler og minske kroppsfett. Målet mitt er og bli større med definert kropp. Bakgrunn for og gi dere et bilde, har trent aktivt hele livet fra 2 ganger i uken til 7. Veier 84 kg, er 185 høy. Vil påstå jeg er i helt okey form relativt, 3000 m løping på 11.30, 17 hangup. Har lest og har vel forstått at jeg må trene mer mark, knebøy ect. Begynte med dette før jul + løp og pådro meg nesten jumpers knee har derfor verget meg litt for å ta det opp igjen. Er veldig stiv i nederste del av ryggen, sliter med å holde denne rett under knebøy og kommer vel litt langt frem med knærne, men bør jeg gå tilbake til ett tilsvarende program? programmet jeg bruker nå er

Bodybuilding.com - Steve Cook's Big Man On Campus 12-Week College Trainer

bør jeg bytte til evt dette

Bygg grunnstyrke med Rippetoes Starting Strength - Fitnessbloggen

eller har dere noen andre tips til program jeg bør bruke? + tips til hvordan jeg skal klare knebøyen og de øvelsene uten å ødelegge rygg/kne. Målet er: større og mer definert, med fokus på armer og definert mage. Ja jeg vet kosthold spiller inn, har derfor begynt og ta tak i dette + tøyer ut men sliter med og finne en god øvelse for nedre del av rygg. Tåler et program med opptil 5 økter i uka grunnet jobb. Langt innlegg med mange spørsmål setter stor pris på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunn: 1 år kuke rundt, 6 mnd seriøs styrketrening.

Mål: Hovedsaklig bygge muskler men også øke styrke og gå ned i fettprosent.

Mann, 25år, 88kg, 1,84m.

Treningsprogram:

Mandag: Bein + kjerne

Knebøy 4x8

Markløft 3x12

Sittende lårcurl 3x12

Stående tåhev 3x12

Pallof press 4x12

Tirsdag: Bryst og Triceps

Benkpress 4x8

Skråbenk 3x8

Franskpress 3x12

Nedpress 3x12

Flat Bench Cable Flys 3x12

Onsdag: Rygg og Biceps

Chin-ups smalt grep 3x8

Nedtrekk bredt grep 3x8

Sittende roing 3x12

Biceps curl 3x12

Biceps curl dropset med manualer 2x10+10

Torsdag: Bein + kjerne

Markløft 4x8

Knebøy 3x12

Sittende lårcurl 3x12

Stående tåhev 3x12

Cable crunch 4x12

Fredag: Skuldre + lett bryst og triceps

Militærpress 4x8

Arnoldpress 3x12

Flatbenk med manualer 3x12

Cable Upright Row 3x12

Nedpress 3x12

Flat Bench Cable Flys 3x12

Lørdag/søndag: Cardio

Løping, 4x4 intervall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, min tur ;)

Jente, 23år, 175cm høy, 76kg.

Mål: bli "stor og sterk"

Har trent dette programmet (+ - noen justeringer på div øvelser) med ujevne mellomrom sept-des 2012, begynte å trene fast i januar i år. Før hadde jeg bare fokus på styrke, typ 3x5 på nesten alle øvelser, og har nå endra det til fokus på både styrke og volum.

Ser dette greit ut?:)

Dag A:

Knebøy

Hipthrust

Benkpress

Markløft

Nedtrekk

Sidehev

Rygghev

Dag B:

Knebøy

Bulgarsk utfall

Militærpress

Foroverbøyd roing

Franskpress

Bicepscurl

Planke

Man trener 3 ganger i uka med A og B annhver gang:

Dag 1: A - tung (4x4-6)

Dag 2: B - medium (4x8-10)

Dag 3: A - lett (3x12-15)

Dag 4: B - tung (4x4-6)

Dag 5: A - medium (4x8-10)

Dag 6: B - lett (3x12-15)

Takk takk ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil samtidig som jeg går opp i vekt og styrke holde fettprosenten min siden det snart nærmer seg sommer, hahaha. :)

Fettprosenten din vil gå ned når du øker muskelmasse. Ikke tro at om du dropper cardioen så legger du på deg fett. Du kan ikke uttrene et dårlig kosthold. Spis riktig og nok, så vil du se bra ut til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg gått bort fra å trene kroppsbygger-splitt til å trene fullkropp( du er ingen kroppsbygger enda, så du trenger ikke trene som en), fått inn markløft asap, og holdt meg til maks... fem hovedøvelser per treningsøkt.

Åja, du trenger jammen meg ikke en egen armdag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...