Gå til innhold

Kjør forsiktig


Swålruz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mistet selv to bekjente som omkom på motorsykkel pga. kollisjon i vår. Sterk historie og håper folk faktisk tar til seg dette. Gjelder selvfølgelig billister i like stor grad.

som en bilist som kjører 25000 km i året. så tar eg meg til sånne ting. seinest i natt. kjørte på en vei mellom fredrikstad og Halden..uten noe gatelys..bekmørkt..... klokken 02.00 tiden... også går det en tulling i sorte klær på veien.. 80 km/t fartsgrense. full idiot som skulle gå hjem. stoppa bilen..kjefta og smella....gav han skyss hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som en bilist som kjører 25000 km i året. så tar eg meg til sånne ting. seinest i natt. kjørte på en vei mellom fredrikstad og Halden..uten noe gatelys..bekmørkt..... klokken 02.00 tiden... også går det en tulling i sorte klær på veien.. 80 km/t fartsgrense. full idiot som skulle gå hjem. stoppa bilen..kjefta og smella....gav han skyss hjem.

Ser det for meg.. 10 min skikkelig verbal omgang etterfulgt med ett" btw, skal jeg kjøre deg hjem" ?:D

God jobb! trenger flere som deg som gjør sånne ting. Har kjørt bil i bare 3 år, og har allerede hatt for mange nesten episoder med fulle folk i bekkmørket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det for meg.. 10 min skikkelig verbal omgang etterfulgt med ett" btw, skal jeg kjøre deg hjem" ?:D

God jobb! trenger flere som deg som gjør sånne ting. Har kjørt bil i bare 3 år, og har allerede hatt for mange nesten episoder med fulle folk i bekkmørket..

ja han var en idiot, men kan ikke la han gå 4-5 km full i mørke....og biler kjører 80-90... he did shake my hand like a sir, and said thanks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrsyre huff, kondolerer! :( Virkelig trist. Tror nesten alle kjenner noen som har dødd i trafikken, og de aller fleste ulykker ville vært unngått hvis folk var mer forsiktige og føre-var :(

Det er spesielt én ting dere bør tenke på. Selv om DU kjører fint og forsiktig, betyr det ikke at alle andre gjør det.. Bedre å stoppe og bremse opp en gang for mye, enn en gang for lite..

Vil påstå at både bilisten og motorsyklisten i den videoen gjorde en feil. Begge to kjører som svin i et kryss, ingen av dem hadde planer om å stoppe opp. Motorsyklisten kjørte i over 150 km/t, så han ville aldri hatt sjans til å bremse opp. Leste at bilisten i den videoen sa til politiet at han ikke hadde sett motorsyklisten da han svingte i krysset. Det er sykt at folk bare kan kjøre på uten å se seg om. Å kjøre 150 km/t på så små landeveier er aldri en god idé heller.. Er så mange liv som ville blitt spart, om folk holdt fartsgrensa og vikeplikten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eminator thank god you're still alive :eek:

hadde en lignende ulykke i 2005. da var de dn tulling som kom fra høyresiden. overholdt ikke vikeplikten

så 2 alvorlige ulykker. og eg fikk et par ribbein knekket og noen blåmerker.

som ortopeden sa i 2010- "du ska vær så glad for at du er såpass kraftig bygd...en mindre mann hadde hat alvorilge skader" :lol: Papabear demolished the car :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ofte at folk kjører fort fordi de tenker at "slikt skjer ikke med meg", eller at de har dårlig tid og at litt råkjøring denne éne gangen ikke kan skade.

Satt på busstoppet senest i går og så en fyr som så oppgitt ut da kan akkurat kom til rødt lys i et stort lyskryss med mye trafikk. Han kjørte inn på feil kjørefelt for å komme forbi bilene som stod i kø, kjørte på rødt lys og bilene som kom fra venstre måtte bråbremse for at han ikke skulle rase inn i siden på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en nesten-episode en gang jeg kjørte litt for fort;var for sent ute til jobben, så hadde litt blyfot for å komme frem i tide. Har grønt lys igjennom et kryss, så ser jeg plutselig en kis går på rødt ut over forgjengerfeltet med barnevogna foran seg. Øret dypt inni en eller annen telefon. Og tydeligvis oppmerksomheten et helt annet sted. Følte meg et sekund som rallysjåfør, for der var det heftig ratting og shady kjøring til tusen. Misset ungen med..... alt for lite. Hadde jeg truffet den barnevogna, hadde den fremdeles vært i bane.

Ødela resten av dagen min, kan du trygt si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på/med ambulanse i ørten år. Er ikke morro å fortelle pårørende at mann/kone/datter/sønn/pappa/mamma er død, eller ikke vil overleve. Når du har gjort det noen ganger og sett inn i barneøyne når de skjønner hva som blir sakt, kjører man litt mer forsiktig. Kjør forsiktig og vær oppmerksom. Husk at det er noen som er glad i deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uventet sterkt å se videoen i første post. Nesten alle trafikksikkerhetsvideoer viser ting i slow motion og fokuserer ekstremt på budskapet, så det oppleves nesten langdrygt. Denne viser derimot hvor forbanna fort det virkelig går galt. Det tar under 2 sekunder fra han forstår at noe skjer, til han sannsynligvis er død.

Det handler ikke om kjøreferdigheter (som mange råkjørere tror). Det handler stort sett kun om flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uventet sterkt å se videoen i første post. Nesten alle trafikksikkerhetsvideoer viser ting i slow motion og fokuserer ekstremt på budskapet, så det oppleves nesten langdrygt. Denne viser derimot hvor forbanna fort det virkelig går galt. Det tar under 2 sekunder fra han forstår at noe skjer, til han sannsynligvis er død.

Det handler ikke om kjøreferdigheter (som mange råkjørere tror). Det handler stort sett kun om flaks.

Ikke sant.. jeg hadde ikke forventet at filmen var så sterk, men jeg kvapp virkelig.

De sier i videoen at han har kjørt motorsykkel siden han var 16 år, som vil si han kjørte motorsykkel i 22 år. Tviler ikke på at han var jævlig god til å kjøre, men det spiller ingen rolle hvis du har uflaks, eller hvis andre folk kjører som svin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som en bilist som kjører 25000 km i året. så tar eg meg til sånne ting. seinest i natt. kjørte på en vei mellom fredrikstad og Halden..uten noe gatelys..bekmørkt..... klokken 02.00 tiden... også går det en tulling i sorte klær på veien.. 80 km/t fartsgrense. full idiot som skulle gå hjem. stoppa bilen..kjefta og smella....gav han skyss hjem.

Det er å ta ansvar. Respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som jobbet med bilberging i mange år, og jeg har vært med ut noen ganger... Gjør inntrykk å se fortenner henge igjen som perler på en snor i dashbordet etter en bråstopp i en fjellvegg, hvilken skade en elg kan gjøre med sparkende bein inni kupeen, resultatene av motorsykkelulykker (som regel bare å feie opp), blod og gørr som fortsatt ikke er tørt, hvor flat en bil kan bli i en møteulykke med trailer, hva familien med 3 små barn må ha opplevd i det de feide utfor en fjellskrent og landet på taket osv.

Kjør pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrsyre huff, kondolerer! :( Virkelig trist. Tror nesten alle kjenner noen som har dødd i trafikken, og de aller fleste ulykker ville vært unngått hvis folk var mer forsiktige og føre-var :(

Det er spesielt én ting dere bør tenke på. Selv om DU kjører fint og forsiktig, betyr det ikke at alle andre gjør det.. Bedre å stoppe og bremse opp en gang for mye, enn en gang for lite..

Vil påstå at både bilisten og motorsyklisten i den videoen gjorde en feil. Begge to kjører som svin i et kryss, ingen av dem hadde planer om å stoppe opp. Motorsyklisten kjørte i over 150 km/t, så han ville aldri hatt sjans til å bremse opp. Leste at bilisten i den videoen sa til politiet at han ikke hadde sett motorsyklisten da han svingte i krysset. Det er sykt at folk bare kan kjøre på uten å se seg om. Å kjøre 150 km/t på så små landeveier er aldri en god idé heller.. Er så mange liv som ville blitt spart, om folk holdt fartsgrensa og vikeplikten sin.

En stor del av grunnen til at mc-førere er spesielt utsatt skyldes jo at de er vanskelige å få øye på. Spesielt i land hvor det ikke er påbudt å kjøre med lyset på. De fleste vil nok også si seg enige i at det er vanskeligere å bedømme farten på motorsykler, så jeg vet ikke om det ville gjort noen forskjell om bilisten så han eller ikke (jf med videoen Ole Andreas postet over her).

Trist og unødvendig er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...