Gå til innhold

En slankere og sterkere høst sammen?


regnvær

Anbefalte innlegg

God morgen dere;)

Her har det vært en uke der jeg har kommet meg 3 ganger på senteret og 2 rolige turer med familien på skogsvei.

Matmessig så har jeg spist kjeks en dag og lørdagsgodt så det er vel det vekta sier. Er så lett for å ikke holde meg på "matta"!!

21.09.14: 72kg

28.09.14: 72,5kg (jepp har en jobb å gjøre!!)

05.10.14: 71,6kg (tirsdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22.09.14: 83 kg

29.09.14: 82,2 kg (-0,8)

06.10.14: 81,7 kg (-1,3)

13.10.15:

06.10.14:

09.10.14:

13.10.14:

16.10.14:

20.10.14:

23.10.14:

27.10.14:

30.10.14:

Skjønner ikke hvordan det er mulig o.O har vært hos mor i over en uke og og der har jeg prøvd å holde kostholdet, men hatt en god del utskeielser. Har ikke gått halve uka som jeg ville heller og vært skikkelig forkjøla halve tiden så må være det.. super happy for det altså! :-) Nå er det bare å gå ned 800g så blir det fitbit belønning! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I februar i år begynte jeg å ta tak, det har skjedd noe... men jeg blir flau over resultatet.. har spist opp effekten av treningen jeg har gjennomført. Det har vært en fin tid og jeg liker å komme meg på trening, men NÅ vil jeg se resultater.

Veldig skummelt å poste bilder :( men føler at da sparker jeg meg selv i baken! (Og så klarer jeg ikke å gjøre bildene mindre..kjipt altså).

februar 2014

starus21febr2014006_zpsc18ce7c8.jpg

oktober 2014

7okt2014-2_zpsc4a891f1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som skeier ut, hva med å ikke ha slik usunn mat i hus? :) Har selv samboer som gjerne vil kose seg med is, sjokolade og kjeks, men har forbud mot å ha snop hvor jeg kan finne det! Haha, egoistisk tjaa... men hvorfor ikke få hele familien(dem man bor med) med på en sunnere hverdag? :D

Har man det ikke i hus, har man mindre fristelser, så får man heller gå å kjøpe det den dagen man har spisedag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som skeier ut, hva med å ikke ha slik usunn mat i hus? :) Har selv samboer som gjerne vil kose seg med is, sjokolade og kjeks, men har forbud mot å ha snop hvor jeg kan finne det! Haha, egoistisk tjaa... men hvorfor ikke få hele familien(dem man bor med) med på en sunnere hverdag? :D

Har man det ikke i hus, har man mindre fristelser, så får man heller gå å kjøpe det den dagen man har spisedag :)

Ikke dumt! , men jeg ville isåfall anbefalt å spørre de om de kunne tenkt seg å være med/hjelpe deg, istedenfor å beordre de til å gjøre endringer i sitt kosthold for din skyld.

Jeg tror ihvertfall første alternativ hadde fungert bedre for meg ^^

(sier ikke at det er tilfellet het altså, bare at det for mange kan være en lur vei å gå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som skeier ut, hva med å ikke ha slik usunn mat i hus? :) Har selv samboer som gjerne vil kose seg med is, sjokolade og kjeks, men har forbud mot å ha snop hvor jeg kan finne det! Haha, egoistisk tjaa... men hvorfor ikke få hele familien(dem man bor med) med på en sunnere hverdag? :D

Har man det ikke i hus, har man mindre fristelser, så får man heller gå å kjøpe det den dagen man har spisedag :)

ja det hadde vært optimalt, men min mann vil ikke det.

Takk for positive tilbakemeldinger, jeg ser litt forandringer over skuldrene nå... men så ikke det før i dag.. så takk for at dere er positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe av det man gjerne har i hus som jeg spiser for mye av (må virkelig begrense meg) er bananer-frukt, rester etter lørdagsgodt, kesam lime, naturell yoghurt og nøtteblandinger.. så sunnere matvarer blir negativt for meg pga jeg ikke spiser for vekttap. Og så merker jeg at når jeg stresser så blir jeg raskere sulten, så for meg så hjelper det å se på klokka før jeg bestemmer meg for at - ja jeg er sulten og ikke bare "fysen". Nå er det 4 nattevakter denne uken og her må jeg holde fokus. Så lett for å småspise om natten, så jeg er spent på om jeg klarer vekttap til neste veiing. Mitt mål er -0,5kg i uken.. da er jeg fornøyd.

I dag skal jeg trene før nattevakt og det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe av det man gjerne har i hus som jeg spiser for mye av (må virkelig begrense meg) er bananer-frukt, rester etter lørdagsgodt, kesam lime, naturell yoghurt og nøtteblandinger.. så sunnere matvarer blir negativt for meg pga jeg ikke spiser for vekttap. Og så merker jeg at når jeg stresser så blir jeg raskere sulten, så for meg så hjelper det å se på klokka før jeg bestemmer meg for at - ja jeg er sulten og ikke bare "fysen". Nå er det 4 nattevakter denne uken og her må jeg holde fokus. Så lett for å småspise om natten, så jeg er spent på om jeg klarer vekttap til neste veiing. Mitt mål er -0,5kg i uken.. da er jeg fornøyd.

I dag skal jeg trene før nattevakt og det funker :)

Jeg måtte rett og slett kutte ut Kesam Limen. Den var farig god, og ejg kunne lett gafle i meg en hel boks når jeg var "fysen". Og kjenner den følelsen av å tenke "herregud, jeg må klare å vente to timer til før jeg spiser noe mer". :p

Uansett, ser du jobber nattevakt. Gjør det samme selv. Men jeg sliter med kvalme, særlig etter 04.00. I går/natt til i dag klarte jeg bare å få i meg 1300 kcal, til tross for en 10 km joggetur. (som var 10 km med ren lidelse). Så blir gjerne bare en Skyr og et par egg i løpet av en hel nattevakt. Tror du det er ok? Gikk på vekta i dag for "moroskyld". 69,2 kg. Hahah, må le. Laveste tallet jeg har sett siden jeg var 19 år! Jeg tenker i mitt lille hode at jeg kan godt spise litt lite de nattevaktene, men sørger for å prøve å ligge på litt høyere kalorier på "normale vakter" for kompensasjon for massive underskuddet? Eller tuller jeg med forbrenningen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnvær : Som nevnt tidligere, ser man det godt på skuldre og the booty at du har stramma opp. Kjempebra! :) Vi har en liknende kroppsfasong ser det ut som. Jeg lå 2å r på ca 73 kg. Det var vanskelig å komme over den kneika. Men så verdt det. Bare å kjempe på!

(var hos legen i dag pga no helseattestgreier. Sjekka blodtrykket. Hadde en puls på 55, noe som - i følge legen - var en god indikasjon på at jeg (endelig) er i god form. Jeg ble så glad! :D

(beklager dobbelpost. Dumme Fitnessbloggen vil ikke redigere innlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, beordrer han da absolutt ikke om å spise sunt, men vi spiser sunne middager sammen, også hvis han ønsker å kjøpe med seg godteri eller usunnheter så legger han det enten i boden eller eget klesskap :) Litt egoistisk må man få være om man skal ned i vekt :) Men hender jo også at han kan spise pizza til middag mens jeg lager meg en omelett, og det går bra :)

Synes det er mer egoistisk av de som ikke klarer å ta hensyn til samboeren sin i en slik prosess :)

Ikke dumt! , men jeg ville isåfall anbefalt å spørre de om de kunne tenkt seg å være med/hjelpe deg, istedenfor å beordre de til å gjøre endringer i sitt kosthold for din skyld.

Jeg tror ihvertfall første alternativ hadde fungert bedre for meg ^^

(sier ikke at det er tilfellet het altså, bare at det for mange kan være en lur vei å gå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å handle inn sjokolade/is når det er på tilbud, for å ha liggende til riktig anledning. Ender da som regel opp med at jeg spiser det uten noen anledning, kjøper mer, og ender opp med både for mye sukker, kalorier og mindre penger. Så slutt på tilbudsshopping! Ingenting av snop i skapene nå, og ingenting nytt skal inn heller (bor alene så greit sånn sett). En annen ting økonomiske meg må slutte med er å kjøpe storpakker av alt fordi kilosprisen er lavere, man (jeg) spiser opp hele uansett. Spare til neste lørdag du liksom...

Bare en påpekning til meg selv, men tror ikke jeg er de eneste :wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte rett og slett kutte ut Kesam Limen. Den var farig god, og ejg kunne lett gafle i meg en hel boks når jeg var "fysen". Og kjenner den følelsen av å tenke "herregud, jeg må klare å vente to timer til før jeg spiser noe mer". :p

Uansett, ser du jobber nattevakt. Gjør det samme selv. Men jeg sliter med kvalme, særlig etter 04.00. I går/natt til i dag klarte jeg bare å få i meg 1300 kcal, til tross for en 10 km joggetur. (som var 10 km med ren lidelse). Så blir gjerne bare en Skyr og et par egg i løpet av en hel nattevakt. Tror du det er ok? Gikk på vekta i dag for "moroskyld". 69,2 kg. Hahah, må le. Laveste tallet jeg har sett siden jeg var 19 år! Jeg tenker i mitt lille hode at jeg kan godt spise litt lite de nattevaktene, men sørger for å prøve å ligge på litt høyere kalorier på "normale vakter" for kompensasjon for massive underskuddet? Eller tuller jeg med forbrenningen da?

Ja eksamen lime er farlig god!

Har lest her inne en del om at det skal en del til inne før forbrenningsanlegg stopper opp og da pga lavt kcal inntak over tid. Jeg tror at om en vil ned i vekt og har noen dager inni mellom med 1300kcal så hjelper det godt på vekttapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles 70-ish på steinaldervekten min men misforstå meg rett, jeg er ikke (egentlig) misfornøyd ;) for jeg var nesten 74 i juli. Tok på meg en bukse jeg ikke har brukt på lenge i dag, en jeg måtte legge vekk fordi jeg hadde økt på midten kan du si (fæl, fæl følelse!!!) - og den passet!!! Det er en seier, herlig følelse. Next step er å la være å spise all middagen jeg kan klare å få opp på tallerkenen. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eksamen lime er farlig god!

Har lest her inne en del om at det skal en del til inne før forbrenningsanlegg stopper opp og da pga lavt kcal inntak over tid. Jeg tror at om en vil ned i vekt og har noen dager inni mellom med 1300kcal så hjelper det godt på vekttapet.

Ja, det er slik jeg også har forstått det. Skal på to leirer i løpet av høsten, (en på 2 uker og en på 1 uke) der jeg blir servert alle måltidene og konsekvent har null kontroll. Så tenker min vektnedgang går litt i rykk og napp. Drar på litt ellers, så stabiliserer jeg på leirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste rødbeter på søndag og ble overrasket da jeg gikk på do.... Haha ekle detaljer jeg tisset rødt.. Men morsomt å nevne det siden rødbeter er i butikken nå og siden de smaker nydelig ovnsbakt.

Ja, rødbeter er awesome! Enten du saltbaker de i grovsalt, ovnsbaker, eller koker til helvete, deler opp og freser i panne, er rødbeter jatakk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være meeed :)

34 år, 90 kg, 167cm..

Har ENDELIG fått med sambo på en skikkelig avtale om å trene styrke 3 dager i uka, og jogge ihvertfall 1-2 ganger..!

Vi har også kuttet ut brus og chips/snacks i helgene, men han vil ha sitt lørdagsostesmørbrød, hehe..

Jeg har, overraskende nok, klart å holde meg unna brød og ost..! Godteri spiser jeg ikke noe særlig av fra før av, men jeg er veeeeeldig glad i pizza og kinamat... :o

Såh! Magemålet mitt skal reduseres betraktelig! (115cm) Og så skal jeg bli kjempesterk, seff. ;)

Sitter og venter på oppholdsvær så jeg kan komme meg ut i hagen og fikse litt... :stop:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...