Gå til innhold

En slankere og sterkere høst sammen?


regnvær

Anbefalte innlegg

Ble endel utskeielser på meg i helga. Fikk overraskelsesbursdagsfest av samboern min!

70tallstema, kake, snacks(grønnsaker og kesamdipp!(y) ), og litt vin og cider.. Var utrolig gøy da :D

Spiste litt kake igår også (var jo OREOKAKE!) og lekte meg med bursdagsgavene, fikk en FITBIT FLEX!

Og av foreldrene mine fikk jeg kristine webers nye bok, pluss en drøss med ingredienser (meltyper, proteinpulver, søtning, osv) Gøy med bursdag og gaver :giggle:

Veide meg på treninga på fredag, 89,6kg. veide meg nu just, 91 kg. Tenker jeg har fått litt vann i kroppen, ja. Havregrøt til frokost, og så skal jeg åpne min nye kokebok og se om jeg kan mekke no digg og proteinrik lønnsj :)

Styrketrening i ettermiddag med sambo! Godt vi har fast avtale om trening.. Mandag, onsdag og fredag har vi styrketrening sammen kl 16.00..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det på akkurat samme måte for tiden, har det bedret seg for deg?

Men jeg har ikke fokus på å øke belastningen da, siden jeg spiser i underskudd i gjennomsnitt per uke. Det hadde vært kjekt å holde på styrken men noen dager er det bare heelt umulig? Velvel. Jeg var klar over da jeg begynte å kutte inntaket at jeg ikke kom til å bli sterkere så jeg skal holde kursen og holde på det jeg kan av muskler og styrke og heller endre fokus når jeg kommer til et nivå der jeg kan gå over til vedlikeholdsmodus ;)o-o

Man har jo en reel økning i vekt med underskudd. Føler bare at man har også en del "dårlige dager" også da. Og selvfølgelig går økninga saktere. Når det er sagt, så har jeg eksamen i benk og pull ups, så jeg er avhengig av å bli sterkere der. Men jeg har helt droppa de andre litt tyngre maksløfta og heller fokusert på en "generell sterk kropp" og kondisjon.

Ja, bedret seg. Tok meg sammen på søndag. Men blir tre uker uten slanking nå da pga jeg bestemmer ikke min egen mat (leiropphold). Men skal kutte ut godteri 100 % igjen, og da er mye gjort. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo en reel økning i vekt med underskudd. Føler bare at man har også en del "dårlige dager" også da. Og selvfølgelig går økninga saktere. Når det er sagt, så har jeg eksamen i benk og pull ups, så jeg er avhengig av å bli sterkere der. Men jeg har helt droppa de andre litt tyngre maksløfta og heller fokusert på en "generell sterk kropp" og kondisjon.

Ja, bedret seg. Tok meg sammen på søndag. Men blir tre uker uten slanking nå da pga jeg bestemmer ikke min egen mat (leiropphold). Men skal kutte ut godteri 100 % igjen, og da er mye gjort. Hva med deg?

Det gikk bedre i går enn forrige uke, men vekten står stille selv om jeg er på underskudd - kanskje det er for lite. Jeg får se. Men alt i alt merker jeg at jeg ER svakere. Hvilken faktorer som spiller inn vet jeg ikke, kanskje det er min langvarige forkjølelse :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01.10.14: ca 70

14.10.14: fremdeles ca 70

21.10.14: Mr. Flintstone-vekten viser faktisk en liten millimeter under sytti! (y)

Altså står den kanskje ikke heelt stille likevel.

I går hadde jeg en høyrep-økt og det var tungt men jeg tror jeg klarte å presse ut en ekstra rep her og der. I morgen er det tung dag, benkpress er vel den øvelsen jeg merker best om jeg er svakere eller ikke. Klarer jeg tre-fire med førti kilo skal jeg være fornøyd. De tre jeg klarte med førtifem før sommeren er nok et stykke unna ennå :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går livet som vanlig egentlig. Hadde en veldig uaktiv helg, men var i det minste i stallen. Har vært der ett par timer hver eneste dag, så det blir da noe trening. Apetitten min er helt borte om dagen, så jeg glemmer å spise. Noe som jeg merker veldig godt på energi nivået mitt. Angsten har plaget meg en del i det siste, og har derfor ikke orket å bevege meg ut blandt mange folk ( les treningssenter). Håper det løsner litt snart, fordi jeg er ganske lei av å være uopplagt og sliten hele tiden. :/

Men se på dere da! Aktive som fY! :D og det må være lov til å kose seg litt, spesiellt når det er bursdag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia deg, MsMjau! Sliter litt med benkpressen selv, kommer lissom ikke over 35 kg. Klarte 1 x 50 kg på maxtest, men prøver å få til 3 x 5 reps på vanlig trening, og da tør jeg ikke øke enda..Føler meg så sterk og fin på markløft og knebøy, mens på benkpressen blir jeg betty spaghetti i armene.. (og militærpressen, egentlig)

Men! Jeg prøver å ta benkpressen aller først, så jeg ikke er svekket av noen av de andre løftene :p

regnvær jeg trener Starting Strength :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dørstokkmil å komme over når det gjelder å trene alene.

Det har jeg aldri gjort før, og er noe jeg virkelig vil få til. Nå er jeg jo så heldig å ENDELIG ha fått med meg sambo på faste treningsøkter, men dersom han ikke kan en dag, blir det jo til at jeg kutter den ut selv, fordi jeg ikke tør å stå og dytte på stenger alene.. Såh! Håper egentlig jeg får en jobb snart, så jeg kan tjene bittelitt mer penger og få råd til å trene på Elixia igjen. Savner vektene der, og følte meg myyye mer komfortabel der. (trener på Fresh nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia deg, MsMjau! Sliter litt med benkpressen selv, kommer lissom ikke over 35 kg. Klarte 1 x 50 kg på maxtest, men prøver å få til 3 x 5 reps på vanlig trening, og da tør jeg ikke øke enda..Føler meg så sterk og fin på markløft og knebøy, mens på benkpressen blir jeg betty spaghetti i armene.. (og militærpressen, egentlig)

Men! Jeg prøver å ta benkpressen aller først, så jeg ikke er svekket av noen av de andre løftene :p

Takk :) Kanskje jeg skal forsøke å ta den først. Skulderpress kommer jeg liksom ikke over så lett - jeg har bestemt meg for å bruke microskivene (første gang...).

Det å trene alene er for meg eneste måten å klare å holde meg i gang - skal jeg vente på andre blir det til at det renner ut i sanden. Kanskje det er et prosjekt du kan begynne på; holde i gang treningen uten å være avhengig av andre, det er vel verdt det! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har lyst til å bli med på utfordringen som går ut på å ha 30 aktive dager etter hverandre?

Og er det noen som har lyst til å være med på en lignende utfordring med 30 godisfrie dager? Evt et annet ønsket dager. Og hva en vil kutte ut selv kan være alt fra cola, sjokkis, brød eller annet en ikke har godt av eller er avhengig av for å bryte vanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med på en sånn utfordring. Trenger noen som sparker meg litt bak :p

Har faktisk blitt relativt flink med godis og brus, er aldri noe i ukedagene. Men jeg er desverre altfor glad i vin :( ikke at jeg drikker det i store mengder og hele tiden, men jeg klarer ikke å kutte det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...