Gå til innhold

Tilbehør til egg ?


Rgndlai

Anbefalte innlegg

Heei ! Lurer på om noen har noen bra tips til hva jeg kan spise til egget. Pleier å spise det med en klatt med smør (brelett), men er dette sunt eller er det andre altarnativ som er bedre? Synes også det er godt med kaviar til, men hva er best, smør eller kaviar (mills) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BACON.

Ellers så er egg fint til eggerøre og omelett.

Fin omelett for min del:

- 9 egg

- 150g kokt skinke kuttet i strimler

- 100g ost

- 2 tomater hakket opp

- 2 store champignon hakket opp

- 1/3 Løk hakket opp / strimlet

- Litt grønt som spinat feks

- Maaaasse peppermix, godt salt, og litt feks oregano

post-2549-14440985399719_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Den eneste måten er selvfølgelig HUEVOS RANCHEROS med bacon eller annet animalsk protein.

c8a11ce2-feb0-4aa1-88bd-f9c7d4b26ae7.jpg

Ta bare å gjør dette, og ha tidenes start på dagen. Anbefales visst bakfull.

Først lager du en Pico de gallo, personlig liker jeg den slik:

1 rødløk kuttet i små terninger og lagt i limejuice med en liten klype sukker over

2 store tomater kuttet i terninger

1 chili

Stor neve fersk koriander

Halv paprika, gjerne gul for fargen

1 kvast vårløk

Videre liker jeg å ha i både mango og avokado, limejuicen gjør at det holder seg en dag i kjøla uten at avokadoen blir brun.

ha dette i lamme løken og rør rundt med litt salt og pepper slik at limejuicen får blandet seg. La stå 5 min og hell av den overflødige vesken som vesker fra tomatene. Dette holder det friskere og ikke så bløtt.

Deretter steker du bacon, eller annet kjøtt. Her er f.eks leftovers fra grillmat perfekt, noen pølsebiter, en grillskive og en biffbit du hakker i små terniner og varmer i panna. Får du en god røyksmak som passer ypperlig til sterk mat.

Legg kjøttet på en tortilla, ha gjerne refried beans til, topp med ett eller to speilegg og ha salaten over toppen.

Gjerne en rømmeklatt ved siden av (eller kesam om man er #fit og alt det der) og en god "hot sauce"

mexican-guy-thumbs-up.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

er veldig glad i å steke kyllingfilet og kakke 6 egg (blandet med bittesmå brokkolibiter, krydder og Sweet n Sour saus) over det.

men som er skrevet over her av bla. Metal_Barie; laks er jo faktisk perfekt til stekt egg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...