Gå til innhold

Hvordan lage verdens enkleste pizzabunn?


Anbefalte innlegg

Jeg er en fattig student uten stavmikser, blender eller food processor som gjerne vil lage pizza med færrest mulig ingredienser. Gjerne basert på egg og havregryn. Noen tips?

Så at buff dudes lagde en pizzabunn av blomkål, egg og revet ost (

). Går det an å erstatte blomkål med havregryn i denne oppskriften? Har også sett noen oppskrifter på pizzabunn med egg, havregryn og tunfisk, men jeg vil helst ikke at det skal smake fisk av pizzaen min.

Setter stor pris på hjelp! Er sulten på pizza, men grandis er ikke kompatibelt med #SK2014-prosjektet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en fattig student uten stavmikser, blender eller food processor som gjerne vil lage pizza med færrest mulig ingredienser. Gjerne basert på egg og havregryn. Noen tips?

Så at buff dudes lagde en pizzabunn av blomkål, egg og revet ost (

). Går det an å erstatte blomkål med havregryn i denne oppskriften? Har også sett noen oppskrifter på pizzabunn med egg, havregryn og tunfisk, men jeg vil helst ikke at det skal smake fisk av pizzaen min.

Setter stor pris på hjelp! Er sulten på pizza, men grandis er ikke kompatibelt med #SK2014-prosjektet mitt.

Prøvd Buffdudes sin blomkål pizza? Meget enkel og smaker godt! Anbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en fattig student uten stavmikser, blender eller food processor som gjerne vil lage pizza med færrest mulig ingredienser. Gjerne basert på egg og havregryn. Noen tips?

Så at buff dudes lagde en pizzabunn av blomkål, egg og revet ost (

). Går det an å erstatte blomkål med havregryn i denne oppskriften? Har også sett noen oppskrifter på pizzabunn med egg, havregryn og tunfisk, men jeg vil helst ikke at det skal smake fisk av pizzaen min.

Setter stor pris på hjelp! Er sulten på pizza, men grandis er ikke kompatibelt med #SK2014-prosjektet mitt.

Hvis du vil ha noe som er "Bedre" enn grandis.. Så er vel speltlumper, evt "meatza" noe for deg ;)

Du kan ikke få "vanlig" pizzabunn uten fjas og hjelpemidler hvis du alikevel skal holde deg under grandis "grensen".. En grandis er vel 1200kcal.. noe som LETT blir oversteget med hjemmelagd pizza :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkelig? Høres litt fishy ut (høhø). Får prøve det til helgen da! Skal komme med tilbakemelding etter at den har blitt konsumert.

Man smaker mest av fyllet, også tror jeg det har mye og si at det er egg og havregyn i den. Nøytraliserer smaken på en måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hiver jeg ofte sammen kun havregryn og vann (+litt salt), har evt. i et egg eller to om jeg har det tilgjengelig, om jeg er ekstra dristig kan jeg ha i litt olivenolje og annet krydder. Om deigen blir fast eller litt klissete har ikke så stor betydning. Hiver deigen på et bakepapir, finner frem en plastpose/plastfolie og trykker ut deigen med fingrene (plastposen mellom deig og fingre), forsteker i 6-10 min på 200-250 grader. Tar ut, kjøler ned litt, hiver på det som finnes i kjøleskapet og steker videre til osten bobler. Enkelt og greit. Ps. Ofte enklest å lage små pizzaer, for ikke alltid at pizzaen henger sammen med bare havregryn og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

JEG syntes vertfall denne er verdens enkleste :) og supert næringsinnhold (y)

OPPSKRIFT

- Jeg bruker også å bruke f. eks 2 egg og 2 hvitter

- kokosmel kan byttes ut med havremel :)

Nesten identisk med med hvordan jeg gjør det. Eneste forskjellen er at jeg bruker 20g revet ost i bunnen + fiberfin og bakeprotein. Fiberhusk fungerer nok veldig bra, skal huske på det til neste gang, og måten du ikke pisker alle eggehvitene høres ut som en greie jeg må prøve. :)

Et annet tips fra meg, er å bruke Santa Maria medium chunky salsa som pizzasaus. Masse smak, lite kalorier, og null fett. Pr. 100g, 5.5 g karb, 1,5 g protein, 0, g fett.

Er også digg til wok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten identisk med med hvordan jeg gjør det. Eneste forskjellen er at jeg bruker 20g revet ost i bunnen + fiberfin og bakeprotein. Fiberhusk fungerer nok veldig bra, skal huske på det til neste gang, og måten du ikke pisker alle eggehvitene høres ut som en greie jeg må prøve. :)

Et annet tips fra meg, er å bruke Santa Maria medium chunky salsa som pizzasaus. Masse smak, lite kalorier, og null fett. Pr. 100g, 5.5 g karb, 1,5 g protein, 0, g fett.

Er også digg til wok.

Ja, revet ost er også godt! Prøvde også en gang å lage "bunn" LCHF, bestående av ost, egg og kesam - helt ok, men ikke favoritten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Verdens enkleste pizzabunn er en tortillalefse, grov om du foretrekker det. Jeg synes dette er det beste, fordi da blir det ekstremt lite deig/skorpe.

Gjerne med hvit saus: lages med creme fresh, en liten spisesje olje (til et helt beger), fersk hvitløk, salt, pepper, gressløk/andre ferske urter.

Dandér med ost og hva enn man foretrekker å ha på pizza (norzola - nlåmuggost - er digg å ha oppå som ingrediens, altså på toppen av den andre osten).

Stek i ovnen på 215 grader i sirkus 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens enkleste pizzabunn lager du med mel, vann, salt og gjær ;)

Bruk en kjevle til utbakingen og bakestål eller pizzastein til stekingen, og du kan få en tynn tynn bunn som langt overgår det meste når det gjelder pizza (ovnen forvarmer du på max).

Kaloriene styrer du på annet vis enn å tulle med pizzabunnen :troll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...