Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ett kilo kroppsfett kan løses inn i..et vist antall kalorier per døgn.

Personer med nok kroppsfett bærer følgelig på mer innløsbar energi, som kan oversettes i mer gainz, gitt at energibehovet ikke dekkes av kostholdet.

I tillegg er jo kroppen sterkere i utgangspunktet fordi den er vant til å bære større belastning.

Fortsetter under...

Tja. Det kom en jente på andreplass i dagens konkurranse

Både hun og typen hadde sitt utspring på ett slitt gym sammen med en 140 kg tung styrkeløfter som stort sett alle "løfte tunge ting og sette de ned igjen" gutta har all respekt for. Why? Because he knows shit.

Hvorfor fortrekker noen jenter meg som personlig rådgiver og trener framfor div ansatte på gymmet? Fordi jeg vet shit og har tid og passion for å forklare og vise og korrigere problemer for å oppnå riktig bøy. Jeg er 158 cm og dissemage å drasse på.

For meg er det uansett det mest viktigste hvor utdanningen er tatt. Hvor lenge personen har jobbet og innenfor hvilken målgruppe. Jeg personlig ville valgt deg om du var den beste på ditt felt, fremfor en barbie fitness dame.. Håper jeg ikke støter noen! Men igjen, kvapsete kropp sier veldig mye og første inntrykk ville uansett ikke vært bra. God holdning og "se" kunden og hans/hennes behov, da er jeg solgt.

Fordi dere har mer å jobbe med, en overvektig person vil kunne hente mer fra egen kroppsmasse uten å måtte til med like mye mat som en med mindre og ta av :p Kanskje ikke 'jævla bra' var helt ordet jeg burde brukt - men klart en fordel:)

En fordel og være overvektig - for og ha et bra utgangspunkt for og bli sterk blir vel litt feil og si? Fettet løfter jo ingen ting, og hvis målet til en overvektig person er og se bedre ut og bli sterkere vil den jo møte på to ting som jobber smått mot hverandre. Mens hvis en tynn person som vil se bedre ut og bli sterkere vil jo begge delene jobbe sammen :)

En fordel og være overvektig - for og ha et bra utgangspunkt for og bli sterk blir vel litt feil og si? Fettet løfter jo ingen ting, og hvis målet til en overvektig person er og se bedre ut og bli sterkere vil den jo møte på to ting som jobber smått mot hverandre. Mens hvis en tynn person som vil se bedre ut og bli sterkere vil jo begge delene jobbe sammen :)

Vi tar et eksempel; Om jeg som undervektig skal klare løfte 50 kg mer enn jeg gjør idag må musklene bli sterkere. For at de skal bli sterkere må jeg ha energi til det. Siden jeg ikke har mye å hente energi fra på kroppen må det inn i maten - ergo jeg må spise en del mer. En overvektig som vil klare løfte 50 kg mer enn han gjør har allerede fett på kroppen som den kan tære av slik at den ikke må hente noe fra kosten og personen kan da ligge på vedlikehold ... ALtså uten like store endringer som må til for utelukkende muskelvekst.

Might be wrong, men slik ser jeg det:P

Annonse

Mener du at man kan bygge om fettet til muskler eller at man rett og slett har mer kroppsvekt å dytte med?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_reaction_force

(for de late; hvis du dytter i veggen så vil veggen dytte like hard "tilbake".

denne her er også en video som burde vært obligatorisk

)

Vektstangprinsippet.

Vær svær og du kan løfte tyngre enn din helt identiske, men lettere, klon

)

Vektstangprinsippet.

Så flott. Nå skal jeg bruke denne i all evighet som unnskyldning for at jeg aldri kommer over 70 kg i markløft

Forresten; OT - Satte meg visuellt inn i situasjonen å skulle velge PT - hadde kun sett på klientenes framgang/hvor utbredt rykte denne pten hadde. Altså; Det har ikke noe å si hvordan du selv ser ut såframt du har fått fram resultater :)

Vi tar et eksempel; Om jeg som undervektig skal klare løfte 50 kg mer enn jeg gjør idag må musklene bli sterkere. For at de skal bli sterkere må jeg ha energi til det. Siden jeg ikke har mye å hente energi fra på kroppen må det inn i maten - ergo jeg må spise en del mer. En overvektig som vil klare løfte 50 kg mer enn han gjør har allerede fett på kroppen som den kan tære av slik at den ikke må hente noe fra kosten og personen kan da ligge på vedlikehold ... ALtså uten like store endringer som må til for utelukkende muskelvekst.

Might be wrong, men slik ser jeg det:p

Dette fungerer til en viss grad (recompositioning) men er en mye treigere prosess enn hva det ville vært om man først spiser seg opp i vekt og muskelmasse for så å kvitte seg med fettet. Er målet altså å være sterk innenfor en viss kroppsvekt(slik det er i alle styrkeidretter annet enn SHW-klassene) er det mer fordelaktig å starte lett, for så å spise seg opp og eventuelt kvitte seg med de uønskede kgene fett, enn det er å starte tung(gitt samme muskelmasse), måtte spise seg ytterligere opp og kutte mye mer ned.

Annonse

)

Vektstangprinsippet.

Hvordan drar du den slutningen fra videoen og newtons 3 lov?

Dette fungerer til en viss grad (recompositioning) men er en mye treigere prosess enn hva det ville vært om man først spiser seg opp i vekt og muskelmasse for så å kvitte seg med fettet. Er målet altså å være sterk innenfor en viss kroppsvekt(slik det er i alle styrkeidretter annet enn SHW-klassene) er det mer fordelaktig å starte lett, for så å spise seg opp og eventuelt kvitte seg med de uønskede kgene fett, enn det er å starte tung(gitt samme muskelmasse), måtte spise seg ytterligere opp og kutte mye mer ned.

Tror du misforstod meg litt - dette er jo gitt, men jeg mener man som overvektig ikke må spise seg ytterligere opp men kunne ligge på vedlikehold kalorimessig fordi kroppen har energi å ta av

Tror du misforstod meg litt - dette er jo gitt, men jeg mener man som overvektig ikke må spise seg ytterligere opp men kunne ligge på vedlikehold kalorimessig fordi kroppen har energi å ta av

Jeg misforstod deg ikke, man kan gjøre dette, men det vil jo gi mye treigere fremgang enn å spise seg opp og ned også for den overvektige.

Vektstangprinsippet dro jeg bare med som en annen faktor, burde gjort det klart.

Videoen dro jeg med for å forklare loven.

Burde kanskje gjort det klarere

Jeg ser fortsatt ikke hvorfor videoen har noe med "Vær svær og du kan løfte tyngre enn din helt identiske, men lettere, klon"

Jeg misforstod deg ikke, man kan gjøre dette, men det vil jo gi mye treigere fremgang enn å spise seg opp og ned også for den overvektige.

haha jo fortsatt blir det du sier annerledes fra hva jeg sier for jeg mener man som overvektig slipper spise seg opp.

Ja, fordi du mener man heller kan "bygge om fett til muskler" via energifrigjøring av fett som så går til muskelbygging, korrekt?

I såfall har den overvektige ingen reell fordel, da dette er en underlegen strategi effektivitetsmessig, vs det å spise seg opp og så kutt ned overflødig fettmasse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...