Gå til innhold

What to do? Frustrert jente på diett for tidlig!


Anbefalte innlegg

Har du snakket med coachen din om dette? At du ikke føler deg bra med dietten din? Jeg er på "diett" før sommeren, som er ment for å gå relativt raskt (skal holde på i 3 mnd og da vil jeg ha gått ned i fettprosent og opp i muskler) og jeg spiser mye mer enn deg.. 1200 kalorier er jo VELDIG lite. :( Og når du er så aktiv som du sier.. Jeg er ingen ekspert, men føler iallefall du kommer til å miste mye muskler på et slikt underskudd?

Nei, jeg har ikke tatt opp dette med coachen min enda for jeg vil forberede meg litt. Ei på gymmet hadde akkurat det samme problemet bare enda verre på en slik diett.. Jeg er veldig redd for at jeg kommer i samme knipa som henne. Han er vanskelig å prate med syntes jeg, for han er av den typen at det jeg gjør er det som fungerer, følger du ikke det kommer du ikke i form heller. Nå på 4 uker har jeg kun mistet 0,5 % fett ish..

Han mener også at så lenge jeg har NOK proteiner vil jeg klare å bygge muskler.. Musklene trenger jo energi også for å vokse seg større..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke tatt opp dette med coachen min enda for jeg vil forberede meg litt. Ei på gymmet hadde akkurat det samme problemet bare enda verre på en slik diett.. Jeg er veldig redd for at jeg kommer i samme knipa som henne. Han er vanskelig å prate med syntes jeg, for han er av den typen at det jeg gjør er det som fungerer, følger du ikke det kommer du ikke i form heller. Nå på 4 uker har jeg kun mistet 0,5 % fett ish..

Han mener også at så lenge jeg har NOK proteiner vil jeg klare å bygge muskler.. Musklene trenger jo energi også for å vokse seg større..

Bare det at du synes coach er vanskelig å prate med - sier sitt. Bytt! :) Dette er noen som skal hjelpe deg i noe som blir tungt psykisk og fysisk, det skal være en person du stoler på kunnskapen til. Du er tydelig ukomfortabel med måtene hans, da bytter du. Det er MANGE veier til Rom - men det ble ikke bygget på en dag. Ikke ha dårlig tid, iallefall ikke 9 mnd før konkurranse. Muskler trenger absolutt energi for å vokse seg større også, og DU trenger energi for å fungere i hverdagen. Diett er hardt, og er en del man må ofre, men man skal ikke ofre alt annet synes jeg. Bytt coach, det er vel rådet du vil få av de fleste her også tror jeg. :) Lykke til! Heia heia heia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at du synes coach er vanskelig å prate med - sier sitt. Bytt! :) Dette er noen som skal hjelpe deg i noe som blir tungt psykisk og fysisk, det skal være en person du stoler på kunnskapen til. Du er tydelig ukomfortabel med måtene hans, da bytter du. Det er MANGE veier til Rom - men det ble ikke bygget på en dag. Ikke ha dårlig tid, iallefall ikke 9 mnd før konkurranse. Muskler trenger absolutt energi for å vokse seg større også, og DU trenger energi for å fungere i hverdagen. Diett er hardt, og er en del man må ofre, men man skal ikke ofre alt annet synes jeg. Bytt coach, det er vel rådet du vil få av de fleste her også tror jeg. :) Lykke til! Heia heia heia

Jeg har ikke dårlig tid i det hele tatt, men jeg hadde tiltro til hans kunnskap og hvordan han arbeider, nå har jeg prøvd det på MIN kropp, og jeg syntes det ikke er noe for meg akkurat hans måte.. Greit at konk-diett er hardt, det vet jeg alt om, men 9 mnd før?! Jeg er ikke så tjukk at jeg må ha 9 mnd på konkurransediett altså..

Tusen takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å ikke spise masse grønnsaker, det er minimalt med kcal og mye fiber, vitaminer og mineraler og metter godt. Kan ikke skjønne at du skal kutte ut det i lang tid når målet er ned i fettprosent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mente at HAN har dårlig tid med deg siden han setter deg så lavt og så tidlig! :) Ikke alt som fungerer på alle. Lykke til, blir gøy å følge med :)

Åja, sånn å forstå. Ja, virker sånn altså. Nei, kroppene våres er jo så individuelle.. Tusen takk for det, håper jeg finner ut av en god løsning for meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du si det.. I følge coachen skal daily complete være en erstatter (jeg er uenig!). Ingen pille kan erstatte the real shit. Grunnen til at jeg har startet opp denne tråden er fordi jeg er veldig usikker selv, for jeg vil ha flere synspunkter på dette enn kun mitt eget, og alle dere andre sier akkurat det jeg tenker og mener.

Det, samt denne "anbefalingen" tok bare kaka :D

Hvilket kosttilskudd vil du anbefale til andre og hvorfor?

Vitargo. 70% kjappere en dextrose. Blir tatt opp i magen ikke tarmen. Det finnes ikke noe bedre alternativ etter trening.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt slik: 9 måneder utgjør en stor andel av et år. Et år av DITT liv. Livet vårt er den høyeste verdi vi eier, og da må man spørre seg: er det verdt å bruke en så lang periode av det til å pine/sulte deg, og også som du sier isolere deg fra/unngå mennesker som har en betydning i tilværelsen din. Ta vare på deg selv og gjør de grepene som er nødvendig for å oppnå lykke og glede i livet :) Det tror jeg personlig at dette opplegget ikke vil føre til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplegget vil i mine øyne aldri føre deg på scenen. Du kommer til å bryte sammen lenge før andre starter på diett for den samme konkurransen. Selv om han har funnet oppskriften på hva som fungerer for han, betyr det ikke at han kan leke slik med andres helse. For å sette deg så lavt, ikke bare så tidlig, men i det hele tatt sette en person så lavt på calorier, der man skal trene og fungere i det daglige er helsefarlig. Bytt coach og aldri stol på en som vil sette deg på et opplegg som vil gi deg vip billett for innleggelse for spiseforstyrrelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha noen nærmere ( du nevnte Rita Immerstein i Porsgrunn) har jeg troa på Bent Halvoresen i Elixia Porsgrunn, drevet med med fitness i 20 år (stilt selv og er dommer nå), men akkurat avsluttet utdanning til PT så kunnskapen er oppdatert, eller Glenn Wakswik, Elixia Skien, godt kjent innen fitness og opptatt å ha et avslappet forhold til mat og spise nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker litt slik: 9 måneder utgjør en stor andel av et år. Et år av DITT liv. Livet vårt er den høyeste verdi vi eier, og da må man spørre seg: er det verdt å bruke en så lang periode av det til å pine/sulte deg, og også som du sier isolere deg fra/unngå mennesker som har en betydning i tilværelsen din. Ta vare på deg selv og gjør de grepene som er nødvendig for å oppnå lykke og glede i livet :) Det tror jeg personlig at dette opplegget ikke vil føre til...

Nei, det er det overhodet ikke. Derfor jeg startet opp denne tråden for å høre med dere andre om deres råd og tanker rundt dette, for å se hva dere mener og dere kommer med det samme som jeg tenker, ergo, jeg hadde rett, men ville forsikre meg om at det var korrekt i denne situasjonen.

Nope, har funnet ut det jeg også! :p haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplegget vil i mine øyne aldri føre deg på scenen. Du kommer til å bryte sammen lenge før andre starter på diett for den samme konkurransen. Selv om han har funnet oppskriften på hva som fungerer for han, betyr det ikke at han kan leke slik med andres helse. For å sette deg så lavt, ikke bare så tidlig, men i det hele tatt sette en person så lavt på calorier, der man skal trene og fungere i det daglige er helsefarlig. Bytt coach og aldri stol på en som vil sette deg på et opplegg som vil gi deg vip billett for innleggelse for spiseforstyrrelser :)

Tusen takk for innspill, og er helt enig med deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha faglig bakgrunn, så høres ikke dette sunt ut i det hele tatt. Uansett om det hadde vært 5 mnd før konk.

Høres mer ut som en "nød-diett" folk kan presse seg på, om de har dårlig tid til å presse seg inn i en brudekjole.

isberg, litt mais, agurk og paprika? Hvor er spinat, bønner, brokkoli? Er greit at paprika er sunt, men mais er nå så som så. og agurk er jo egentlig bare vann :o.

Ville heller gått tilbake til et fornuftig kosthold, og fornuftig antall kalorier. Og ta heller kontakt med en annen coach / ernærings-ekspert når du har noen måneder til du skal stille, om du føler du må gjøre et "siste push" :)

(Og jeg ville ikke ha tvilt på meg selv, tror ikke dietten hans fungerer på noen som helst sin kropp. Lykke til videre, og håper du finner en coach som kan få deg til målene dine, og som tar seg tid til deg, dine mål og din fremgang :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig å høre at noen kan anbefale deg noe som er så bak mål. Oppskriften du fikk var strak veg til fitnessforstyrret. Vil tro du ville endt opp med verken muskler eller fett, mental eller fysisk helse etter ni måneder med det der. Håper du har funnet en bedre veiledning, og at du lar folk vite hvor useriøs coachen der er. I bunn og grunn skal vel du bygge muskler, og når det nærmer seg konkuranse begynne å definere. Ikke omvent rekkefølge. Og uansett, viktigst av alt, skal ikke dette gå utover din helse.

Det er nok forvrengte syn på sunnhet, kropp og kosthold. Det er personer som han coachen der som har bidratt til at Ola Nordmann har et dårlig intrykk av bikinifitnes som gren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha faglig bakgrunn, så høres ikke dette sunt ut i det hele tatt. Uansett om det hadde vært 5 mnd før konk.

Høres mer ut som en "nød-diett" folk kan presse seg på, om de har dårlig tid til å presse seg inn i en brudekjole.

isberg, litt mais, agurk og paprika? Hvor er spinat, bønner, brokkoli? Er greit at paprika er sunt, men mais er nå så som så. og agurk er jo egentlig bare vann :eek:.

Ville heller gått tilbake til et fornuftig kosthold, og fornuftig antall kalorier. Og ta heller kontakt med en annen coach / ernærings-ekspert når du har noen måneder til du skal stille, om du føler du må gjøre et "siste push" :)

(Og jeg ville ikke ha tvilt på meg selv, tror ikke dietten hans fungerer på noen som helst sin kropp. Lykke til videre, og håper du finner en coach som kan få deg til målene dine, og som tar seg tid til deg, dine mål og din fremgang :) )

Ja du kan så si. Jeg har tatt kontakt med noen aktuelle coacher, og jeg vil ha en coach nå for at han/hun kan følge med på fremgangen, forbedringer av fysikken etc. I stedet for å få en pangstart 16 uker før :)

Tusen takk for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig å høre at noen kan anbefale deg noe som er så bak mål. Oppskriften du fikk var strak veg til fitnessforstyrret. Vil tro du ville endt opp med verken muskler eller fett, mental eller fysisk helse etter ni måneder med det der. Håper du har funnet en bedre veiledning, og at du lar folk vite hvor useriøs coachen der er. I bunn og grunn skal vel du bygge muskler, og når det nærmer seg konkuranse begynne å definere. Ikke omvent rekkefølge. Og uansett, viktigst av alt, skal ikke dette gå utover din helse.

Det er nok forvrengte syn på sunnhet, kropp og kosthold. Det er personer som han coachen der som har bidratt til at Ola Nordmann har et dårlig intrykk av bikinifitnes som gren.

Er veldig glad for at jeg tok motet til meg og gikk av denne dietten. Jeg har alltid tenkt I'm not a quitter, men når jeg begynte å tenke tilbake til hva coachen har sagt og hvordan kroppen min har reagert på dette så var valget mitt det beste utfallet, og droppe ut av det hele. Jeg er fremdeles på let etter coach, men har kontaktet noen jeg er interessert i :) Så da får man se hva det faller på til slutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...