Gå til innhold

What to do? Frustrert jente på diett for tidlig!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har brukt mange tanker på hvordan dietten min ser ut, og jeg legger ved at jeg har planer om å stille til HØSTEN 2014 mest sannsynlig på Stavanger Open. Problemet mitt ligger at jeg har blitt sendt på en kinda konkurransediett allerede nå 8 mnd før konkurransemåned (har vært litt over 1 mnd på denne dietten nå). Er ikke det litt rart? Legger ved åssen formen ser ut mtp. fett osv. Bare for en liten indikasjon!

post-5345-14440973411214_thumb.jpg

Jeg legger ved litt info om meg + dietten jeg er på:

Jente

20 år (1993)

1. 63 M høy

69 kg

Har firesplitts-program, og uten noe form for kardio NÅ som jeg MÅ.

Frokost:

40 gram havregryn + 30 gram proteinpulver + daily minerals

Lunsj:

50 gram kylling, 50 gram røkelaks, 25 gram ukokt fullkornspasta

Mellommåltid:

30 gram proteinpulver

Middag:

50 gram kylling, 50 gram røkelaks, 25 gram ukokt fullkornspasta + daily minerals

Etter trening:

40 gram havregryn + 30 gram proteinpulver

Kvelds:

100 gram kylling + salat alá isberg, litt mais, agurk og paprika

Slik ser dietten min ut i dags dato, jeg har ikke gått ned så mye i løpet av disse 4 ukene på dietten, kanskje gått ned 2-3 kg. Slik jeg kan se det syntes jeg at jeg ligger for lavt mtp. at det er 8 mnd til konkurransen, og ja, det er normalt å ha 16 uker på diett før konkurransen, men syntes jeg blir droppet ned altfor tidlig på kaloriene, eller er det jeg som er helt på jordet?

Hadde veiing i går med coachen min, og da sa han at jeg måtte enten droppe mer på karben eller begynne med 1 times morgenkardio 3 ganger i uken som en begynnelse. Jeg har også et spisevindu på 3 timer på lørdagene vel og merke.

Jeg trenger noen råd fra dere, jeg er egentlig veldig frustrert over det hele egentlig. Jeg VET at det å gå på konkurransediett ikke er noen lek, men 8 mnd på konkurransediett?! SÅÅÅ FEIT ER JEG IKKE?! blææ. Håper dere kommer med noen gode ord, og råd til hva jeg skal gjøre eller om jeg må bytte coach eller forklare han situasjonen? Er litt rådvill til meg selv akkurat nå. Vil ikke at en mann skal få lov til å ødelegge min glede av fitness, og mitt ønske om å stille ved å sette meg på en konkurranse-diett 8 mnd (egentlig 9 mnd) før konkurransen og allerede bli utbrent før selve moroa begynner. :(

post-5345-14440973410467_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Synes det ser ut som om du spiser alt for lite, og det har begynt alt for tidlig - ikke at jeg har erfaring med fitness og det å stille, men virkelig, 8mnd før? Dessutten er 2-3kg på 4 uker bra - hadde jeg vært deg hadde jeg ikke hatt lyst til å gå ned raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på Roars Gym i Larvik, men har ikke meldt meg inn i noen klubb enda (kanskje Rita Immerstein sin klubb i porsgrunn), men er Roar Innlagen som er coachen min nå om det var det du lurte på :)?

Ja det var det jeg lurte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det ser ut som om du spiser alt for lite, og det har begynt alt for tidlig - ikke at jeg har erfaring med fitness og det å stille, men virkelig, 8mnd før? Dessutten er 2-3kg på 4 uker bra - hadde jeg vært deg hadde jeg ikke hatt lyst til å gå ned raskere.

Grovt regnet ligger jeg på mellom 1050-1200 kcal hver dag (untatt spisevinduet). Jeg syntes 9 mnd som det blir tilsammen er drøyt i grunn, 16 uker så jeg for meg uansett. Jeg vil ikke gå ned raksere enn det jeg har gjort nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen råd eller meninger å komme med?

Råd? Bytt coach

Meninger? Mange ;)

Som nevnt er det lite mat, og sålenge du ikke har et mål om å se ut som skinn og bein, samt ha energi, progresjon og glede over å trene så er dette oppskriften på det mange unge jenter som så inderlige ønsker å stille brenner seg på, dessverre.

Det som er synd er at ved et slikt "opplegg" er det så tydelig at vedkommende har tvilsomme kunnskaper innenfor trening og kosthold - derav grunnleggende prinsipper om trening (progresjon, spesifisitet, mikro og makronæring, metabolske prosesser etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ... av det jeg har sett av deg tidligere, så har du fint klart å gå ned på egen hånd. Hvorfor skal du bli coachet nedover allerede nå? Hadde jeg vært deg, ville jeg kjørt opplegget du har gjort tidligere og sett an situasjonen 3-4 mnd før konk og evt fått diett da. Du kan vel med fordel øke til 2000 kcal (ish) og heller kjøre en 2-splitt.

Det opplegget der hørtes rett og slett trist ut og jeg tror du kommer til å få avsmak av hele fitnessopplegget om du skal skamkjøre kroppen din såpass hardt, såpass lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er grønnsakene? bare litt salat på kvelden? Du kommer til å tømme kroppen for vitaminer, mineraler og sporstoffer lenge før vekta er så lav som målet ditt er. Mais er ikke den sunneste grønnsaken akkurat heller, så rart å inkludere den på en diett før feks spinat, brokkoli, grønne bønner etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd? Bytt coach

Meninger? Mange ;)

Som nevnt er det lite mat, og sålenge du ikke har et mål om å se ut som skinn og bein, samt ha energi, progresjon og glede over å trene så er dette oppskriften på det mange unge jenter som så inderlige ønsker å stille brenner seg på, dessverre.

Det som er synd er at ved et slikt "opplegg" er det så tydelig at vedkommende har tvilsomme kunnskaper innenfor trening og kosthold - derav grunnleggende prinsipper om trening (progresjon, spesifisitet, mikro og makronæring, metabolske prosesser etc)

Tusen takk for dine meninger, Therese! Setter veldig pris på det! :)

Nei, har aldri i verden tenkt til å se ut som en Belson-fange! For jeg merker allerede nå etter litt over 4 uker på denne dietten at jeg har lite energi, vil ikke være sammen med de menneskene som betyr mest for meg (familie, venner og samboer). DERFOR jeg tar dette opp såpass tidlig for jeg merker på kroppen min at dette er feil, og at jeg vet at det er flere måter å kunne oppfylle drømmen min av å stå på scenen uten å sulte meg så jævlig sånn som dette 9 mnd før konk-start. Han er en aktiv konkurranseutøver selv i bodybuilding og kjører noe alá slikt opplegg selv når han er på konk, men selvom han vil presse seg imellom et slikt helvette så er det ikke sikkert det fungerer på meg som går 100% på høgskole, jobber ved siden av, treninger og fungere sosialt ved siden av uten å hate alle og en hvert.

Har du noen gode coacher å henvise meg til som holder til i Vestfold? Har tenkt veldig på å kontakte deg også, for jeg vet at du har god peiling på mat og trening, derav at du bor et stykke unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ... av det jeg har sett av deg tidligere, så har du fint klart å gå ned på egen hånd. Hvorfor skal du bli coachet nedover allerede nå? Hadde jeg vært deg, ville jeg kjørt opplegget du har gjort tidligere og sett an situasjonen 3-4 mnd før konk og evt fått diett da. Du kan vel med fordel øke til 2000 kcal (ish) og heller kjøre en 2-splitt.

Det opplegget der hørtes rett og slett trist ut og jeg tror du kommer til å få avsmak av hele fitnessopplegget om du skal skamkjøre kroppen din såpass hardt, såpass lenge.

Tusen takk for innspill, Myr! Takk for at du har lagt merke til hvordan jeg har jobbet tidligere! Derfor jeg vil spørre flere kyndige personer som har mer peiling ENN meg, som sagt merker jeg at kroppen etter allerede etter 4 uker er ikke slik jeg vil ha den eller være. Skal jeg hate mennesker som betyr mest for meg i 9 mnd? Er det verdt det?! Nei, det er det ikke.. Så jeg skal ta utgangspunkt i de tidligere diettene jeg har satt opp for meg selv og se litt på dem.

Helt enig med deg, og jeg vil på en måte få noe ut av denne kroppen for jeg vet jeg kan og jeg skal få det til, men med å få de rette guidelines og at kroppen min faktisk trives til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert i det hele tatt, men 9 måneder på den mengde kcal du beskriver høres for meg helt uforsvarlig/umulig ut å ha som en diettplan :(

Ligger på mellom 1050 - 1200 kcal pr dag tenker jeg + et spisevindu på 3 timer på lørdagene.. Så å gå på dette i 9 mnd tror jeg ikke kroppen min har godt av, spesielt ikke organene mine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er grønnsakene? bare litt salat på kvelden? Du kommer til å tømme kroppen for vitaminer, mineraler og sporstoffer lenge før vekta er så lav som målet ditt er. Mais er ikke den sunneste grønnsaken akkurat heller, så rart å inkludere den på en diett før feks spinat, brokkoli, grønne bønner etc.

Nei du si det.. I følge coachen skal daily complete være en erstatter (jeg er uenig!). Ingen pille kan erstatte the real shit. Grunnen til at jeg har startet opp denne tråden er fordi jeg er veldig usikker selv, for jeg vil ha flere synspunkter på dette enn kun mitt eget, og alle dere andre sier akkurat det jeg tenker og mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med coachen din om dette? At du ikke føler deg bra med dietten din? Jeg er på "diett" før sommeren, som er ment for å gå relativt raskt (skal holde på i 3 mnd og da vil jeg ha gått ned i fettprosent og opp i muskler) og jeg spiser mye mer enn deg.. 1200 kalorier er jo VELDIG lite. :( Og når du er så aktiv som du sier.. Jeg er ingen ekspert, men føler iallefall du kommer til å miste mye muskler på et slikt underskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...