Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på kosthold i måneden?


M.K.

Anbefalte innlegg

Lagde bare et lite regnestykke for meg selv

2500 / 3personer = 833 kr pr pers i mnd

833 / 4uker = 208 kr i uken pr pers

208 / 7 dager = 30 kr dagen pr pers

Please, lær meg hvordan jeg overlever på 30 kr dagen :p

Jeg vet ikke, jeg kjøper mat når det er tomt og litt ekstra når det er lørdag, og da blir det ca sånn :p Det bare blir sånn, jeg hakke no budsjett på det engang :p sorry hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, jeg kjøper mat når det er tomt og litt ekstra når det er lørdag, og da blir det ca sånn :p Det bare blir sånn, jeg hakke no budsjett på det engang :p sorry hehe

Med mindre dere alle heter Askeladden og spiser sand kjøpt i tonn skjønner heller ikke jeg hvordan det er mulig ???:p

F.eks:

ett kyllingmåltid 300-400g ca 35kr. Og da med tilbehør i form av grønnsaker, ris/pasta/poteter og saus - budsjettet er blåst

Kun tunfisk i løpet av dagen ca 25kr. Da 5kr til annet som brød/melk e.l

kyllingkjøttdeig 400g ca 19kr

Ett brød ca 20kr

Hva lever dere av da?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre dere alle heter Askeladden og spiser sand kjøpt i tonn skjønner heller ikke jeg hvordan det er mulig ???:p

F.eks:

ett kyllingmåltid 300-400g ca 35kr. Og da med tilbehør i form av grønnsaker, ris/pasta/poteter og saus - budsjettet er blåst

Kun tunfisk i løpet av dagen ca 25kr. Da 5kr til annet som brød/melk e.l

kyllingkjøttdeig 400g ca 19kr

Ett brød ca 20kr

Hva lever dere av da?:p

Jeg pleier alltid å kjøpe inn MASSE når det er tilbud på ting, og er generelt flink til å bare kjøpe sunn mat. Kjøper man plutselig en pose potetgull, en sjokolade, en seigmannpakke og en brus, VIPS 100 kr ekstra. Så det er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg kun har kjøpt mat og drikke som kjøtt, fisk, egg, grønnsaker, frukt, melk, kesam/cottage, brød osv

så klarer jeg meg på 3500-4000,- i mnd. Vi er da to men jeg spiser vel 3/4 av maten.

Men har du en stor fryser, noe jeg ikke har, så kan du vel utnytte tilbud litt bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to og har et matbudsjett på overkant 3000 i måneden. Det går mest i kylling, fisk, svinekjøtt og storfekjøtt som er satt ned i pris, mye grønnsaker og mye frukt, samt standardvarer som linser, kikerter, byggryn, havregrøt og meieriprodukter. Vi pleier å handle en gang i uka, unntatt når melk osv. går tomt.

Sykehuset og høyskolen har en dyr kantine, så det blir ofte restemat til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Super tråd! Denne burde folk fortsette å skrive på.

Jeg og min samboer brukte nærmere 6 000 kr på en mnd, da inkludert nærmere 20 kg kjøtt (biff (entericote, ytrefilet), kylling, bacon, indrefilet av svin, flesk, villsvinkoteletter) + litt ekstra da vi var i sverige, betalte 2 000 kr. Hva er det for noe for nesten 20 kg kjøtt? Super billig. Betalte 110 kr kg for biffen. Gjelder å gjøre storinnkjøp når man er i sverige og heller reise hjem til svigerforeldrene sine å spørre om å låne fryser :unsure: haha!

Dette er inkludert toalettpapir, såpe etc.

Vi spiser mye frukt og ferske grønnsaker. Bruker heller 1000 kr mer på mat enn på klær i mnd selvom jeg er student. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom jeg ønsker å bli sterkere uten å bli større, og samtidig mestre godt i pullups, dips, klatring osv ønsker jeg ikke ete så mye som før. Derfor tror jeg at det skal være mulig å bruke mindre penger med dette i tankene. Hvis fokuset er core strength og forholdsvis lav kroppsvekt, da er det vel viktigst å få i seg nok av de viktigste næringsstoffene, vitaminene og en ok mengde mat som gjør at man opprettholder et balansert energinivå. Jeg skal finne ut av dette, men egg og first price tunifisk er tingen. 2pk tunfisk til 7 kroner er ikke å klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nesten så jeg ikke tør tenkte på det, altfor mye! :o

Er avhengig av blåbær og frisk frukt/grønt + minst en skyr hver dag.

Jeg bor alene og mat kun til meg beløper seg på rundt 4000-5000 i måneden...

Bruker lite på kosttilskudd, men proteinpulver og diverse blir vel på ca 300kr måneden ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper proteiner, vitaminer og oljer for ca 2.500,- pr mnd og mat for 4.500,- i tillegg.. ;-) Jeg ligger på mellom 125 -128, 5 kg gjennom hele året og så er jeg nede i rundt 120 om sommeren. De som sier at de bruker 3000 i mnd på mat har ikke oversikt ellers trener de feil..

elleeeer, så er de så jævlig heldig at de kan kjøpe inn det de ønsker av mat via jobb:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...