Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på kosthold i måneden?


M.K.

Anbefalte innlegg

Studentlivet var forferdlig hvor jeg måtte holde forbruket på 4k i måneden på mat. Forferdlig, hvordan er det mulig ? :p

hahaha! ikke mindre altså`? 30 -40 000kr :p:hilarious: da ligger sikkert lønna 3-4 x dette beløpet :p hehe

men allikavel:p helsikkes mye peng

Ja, har en god jobb så merkest nesten ikke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker ca 30-40 tusen i måneden på mat. Spiser frokost, lunsj og middag på flott resturant.

Damn, den summen der er mange ganger det jeg har å leve på i måneden jo... Setter ting litt i perspektiv! Og det får meg til å se frem til å få fast jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I studietiden måtte jeg klare meg på ca 1500kr mnd til mat. Ble alt som var utgått på dato hvis jeg skulle unne meg en treat. Til vanlig innvandrerris, proteinpulver og en slurk vita hjertego-olje.

Er selv student, riktignok snart ferdig. Bruker lett 6000-7000 på mat i mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv student, riktignok snart ferdig. Bruker lett 6000-7000 på mat i mnd

Da med jobb ved siden av? Mitt første semester jobba jeg ikke, og det ble fort meget trangt den siste uka. Etter dette fikk jeg en deltidsjobb, og det er utrolig hvor mye alt over 500kr hjelper på å gjøre budsjettet mer romslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker rundt 5-6000 samlet sett på mat og drikke i mnd.

Og det er kun på meg selv!

Drikker ikke alkohol, røyk, snus etc heller...

Mitt første estimat var på rundt 2-3000 kr, men når jeg begynte å summere opp alle "småtingene" ble det betraktelig mer!

En brus her, en tyggis, pakke lakerol, kopp te med venner, osv utgjorde langt mer enn jeg trodde og summeres nesten opp til å være mer enn selve "maten".

Ta i går som eksempel - en boks cottage cheese med bær til frokost, 50kr! Deretter en kopp te med ene venninne, 34kr. Kjøpte en brus og en pakke tyggis mens jeg gikk tur med venninne, 30kr. På veien hjem kjøpte jeg en pose Dent som ble spist opp i løpet av dagen og kvelden, 18kr. Lunsj og middag var first price kyllingfilet (billig), men salaten og grønnsakene ved siden av ble nesten 50kr! (Blomkål er uhorvelig dyrt om dagen). Kvelds var samme som frokost, altså ytterligere 50kr. I tillegg bruker jeg sukrin, kanel og natreen flytende til frokost og kvelds + suketter til teen (mange,,,). Dette blir altså flere hundre kroner dagen, alene!

Så hvordan noen klarer å leve på 1500 i mnd er for meg ubegripelig. Det tilsvarer jo bare det jeg bruker i salat og grønnsaker i mnd.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, den summen der er mange ganger det jeg har å leve på i måneden jo... Setter ting litt i perspektiv! Og det får meg til å se frem til å få fast jobb.

Det er viktig å ha en jobb du tjener bra på. Hadde aldri i livet klart å levd på en gjennomsnittlig inntekt på f.eks 30 tusen i måneden. Da hadde jeg startet et kriminelt liv tror jeg. Har du bra med penger kan du spise hva du vil og slippe å holde på med dumme budjsett osv. Hjelper på treningen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ha en jobb du tjener bra på. Hadde aldri i livet klart å levd på en gjennomsnittlig inntekt på f.eks 30 tusen i måneden. Da hadde jeg startet et kriminelt liv tror jeg. Har du bra med penger kan du spise hva du vil og slippe å holde på med dumme budjsett osv. Hjelper på treningen også :)

Kan jeg av nysgjerrighet spørre hva du jobber med/er utdannet som? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Som fast er jeg hovudansvarlig for boring i nordsjøen. Har også tatt ett kurs i webdesign, så designer og utvikler nettsider de 4 ukene jeg er hjemme. Gjør faktisk bra med penger på det. Finnes ikke utgifter, så er genialt å putle med på "fritiden".

Da er du i en helt annen liga enn di fleste her på fitnessbloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada. Som fast er jeg hovudansvarlig for boring i nordsjøen. Har også tatt ett kurs i webdesign, så designer og utvikler nettsider de 4 ukene jeg er hjemme. Gjør faktisk bra med penger på det. Finnes ikke utgifter, så er genialt å putle med på "fritiden".

U fix me job? :D hehe

Ligger på ca 4000-6000 i mnd, varierer på hvor mye tilskudd jeg går på, og hva regninger som må betales :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jeg fint gjort hadde jeg kjent deg og du hadde hatt noen grunnkurs :)

Haha, er bare å komme til stavanger, så tar vi en treningsøkt med tilhørende kveld ute etterpå ^_^

Jobber innen olje i dag, men får ikke kommet meg offshore i nåværende bedrift :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er bare å komme til stavanger, så tar vi en treningsøkt med tilhørende kveld ute etterpå ^_^

Jobber innen olje i dag, men får ikke kommet meg offshore i nåværende bedrift :'(

Ikke enkelt å komme ut i nordsjøen for tiden. Har mest med flaks og bekjentskap å gjøre :)

Hvilket jobb har du der du er?

;) Kan eg og bli invitert då eller? ;):)

Jada :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...