Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på kosthold i måneden?


M.K.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Vi kjøper IKKE sjokolade

Vi kjøper IKKE potetgull

Vi kjøper IKKE røyk

Vi kjøper IKKE Se & Hør

Jeg syns hele debatten om matpriser er tøvete. De som klager mest, er ofte de som kjøper mest av varene nevnt over. Sunn mat kan selvsagt være dyrt, ( dyre Prior kyllingprodukter, dyre spesielle økologiske grønnsaker ) eller ganske rimelig ( Norsk fryst Vacuumpakket laks, firsprice kyllingfilet, norske standard gulerøtter, paprika, løk, purrre mv ) Alt er hva man gjør det til selv.

Uten å ta hensyn til det ovestående, blir hele debatten litt laim. Jeg betaler ikke bare for at maten skal være sunn, jeg betaler også for at den skal være litt ekstra god og velsmakende, samt apetittelig og innbydende å sette tenna i.

Akkurat nå ligger det en hel, helt dau laks i svalen å venter på meg. Kostet ca 120kr, er nok til 4 personer 2 middager. Serveres med gulerøtter, løk, purre, blomkål, tomat, paprika osv. Stekes i langpanna. Totalkostnad ca 220-250kr for 8 middager ?

Kan ikke kalle det dyrt i mine øyne.

Jeg er en av de som klager... Inkludert grønnsaker og frukt og sunne ting for meg så bruker jeg mer på en mnd enn samboeren min som ikke spiser noen form for grønnsaker. Han drikker derimot (bare) brus, men totalt sett så lever jeg dyrere enn han pga de helvetes grønnsakene og karbonadedeig istedenfor kjøttdeig osv. Vet at man kan la kjøttdeigen renne av seg eller wtf så den får lavere fett, men holder meg stort sett til bare veldig billig mat utenom akkurat det. Melkforbruket mitt er også faktisk dyrere enn first-price brus. Nedsig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke :p Og vi syns DET er mye .. helt til jeg så den tråden her :p haha

Lagde bare et lite regnestykke for meg selv

2500 / 3personer = 833 kr pr pers i mnd

833 / 4uker = 208 kr i uken pr pers

208 / 7 dager = 30 kr dagen pr pers

Please, lær meg hvordan jeg overlever på 30 kr dagen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...