Gå til innhold

Fylla ødelegger treningsuka som var?


AngryJess

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min erfaring er at viss man er på topp, da tenker eg at man har trent i flere år og man må gjøre det lille ekstra for å få framgang så vil fylla ødelegge for det!

Om du driter i løfte mer i knebøy, markløft osv. men vil bare holde formen og være "sunn" så kjør på.

Uansett, velger eg å ikke drikke mer enn 2-3pils en gang i måneden. Eg klarer å sosialisere meg uten å måtte drikke meg full og snakke med damer i edru tilstand. De som ikke klarer det, vell de er fortapt og burde slå seg i hode med en 2kg manual!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virkar som ein herleg person, Akakara. :)

Kva eg skal gjera med livet mitt, eg skjønar ikkje korleis det er ein bekymring for deg?

Berre fordi eg ikkje nytar alkahol å ikkje trivast der kvifor skal eg ikkje ha ambasiøse og skikklege mål som alle andre?

Det var ikkje slik eg meinte det, men du var så tydeleg på at det å nyte alkohol og gå ut på byen var i konflikt med alle måla dine, så eg vart naturlegvis nysgjerrig på nøyaktig kva desse var.

Eg trivast ikkje på ein bar av dei grunner:

Eg har kun begrensa tid her på jord.

Alt for mange er uhøflige og høylytte (iallefall etter eit par drikker for mykkje).

Dagens ungdom dansar minimalt på bar (ialledall mitt intrykk).

Eg får litt klaustrofibi når det er så mange folk , det er alltid enten eller. Ingen eller stappfult.

Skjekking på bar er jo nesten bortkasta:

* da eg vågar knapt å snakke med den jento eg tykjar er søt

* Dei er sørpa fulle

* er berre på jakt etter one nigth stand

* "prestasjonsangst" - Hater at det blir "aqvard" stille. Mens om eg møtar ei jente på tur, eller på trening har me iallefall noko til felles som me kan snakka om.

Vel, eg antek at du ikkje har særleg erfaring med å gå ut, så det er nok helst der problemet ligg. Det var ei tid eg sjølv ikkje var særleg komfortabel med å gå ut og måtte vere sørpe full kun for å seie hei til ei jente, men eg tok tak i det og i dag er eg nesten litt for komfortabel med å gå ut.

Det er mange jenter på byen som ikkje er interessert i å bli med meg heim første kvelden, så det er ikkje alle som er interessert i one night stand. Mange av jentene eg har møtt på byen har eg kun utveksla kontaktinformasjon med for så å møte dei igjen seinare.

Stillheit med jenter er ein fin ting. Må ikkje frykte den, men omfavne den. Det er i slike augeblikk du berre skal sjå på ho og beundre ho. ;)

Har fortalt alt anna så kan vel berre fortsetta.

Eg har vore skikkleg full ein gong på heimabrent , eg følte meg så inne hellvete dårlig (detaljene uteblir).

Da satt eg berre strek at eg må heller trene meir seriøst , og bruka tida mi meir fornuftig enn å kasta den vekk på farlige "adrenalinkick" som er bygd på alkahol. Eg kan lett ha det morosamt utan alkahol og eg blir jo ikkje fin med vin så kan vera nett det samma med faenskapen.

Igjen, så er dette ei treningssak. Første gang eg gjekk på fylla rulla eg rundt i mitt eige spy. Heldigvis er eg litt meir 'classy' nå om dagen.

Prøvar ikkje omvende deg forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har jeg ikke giddet å researche, føler bare at grov fyll ramponerer kondisjonen i mye større grad enn muskelmassen.

Interessant. Trener ikke betydelig med kondisjon selv, så har ikke vært bevisst på eller vært klar over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt for mye i går, men merket faktisk ikke særlig mye nedgang i hverken styrken eller treningslysten. I tillegg syns jeg det er litt svakt å droppe en treningsøkt fordi man er litt fyllesyk... NO EXCUSES! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen blant endel som har svart her. Alkohol ødelegger formen endel, kanskje mest på grunn av dehydreringen. Har også tendenser til å skade meg rett etter fylla, virker som ledd tørker inn og tåler mindre etter fylla, uten at jeg har noe annet enn broscience å støtte opp det med.

Hvor mye man merker av fylla kommer selvsagt an på hvilket nivå man trener på.. Har man et års treningserfaring så spiller det kanskje ingen rolle, men når marginene blir mindre og mindre, ting må perfeksjoneres for å få resultater så tror jeg fylla helt klart er ødeleggende.

Det er uten tvil en liten glorifisering av alkohol på gang her, det er tross alt et av de verste rusmidlene som finnes og jeg har ingen tro på; Jeg satte ny pers fordi jeg drakk på lørdag / jeg er alltid i like god form etter fylla. Kanskje om du driver sirkeltrening på barneskolenivå, eventuelt drikker du mindre enn du sier eller så trener du ikke skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen blant endel som har svart her. Alkohol ødelegger formen endel, kanskje mest på grunn av dehydreringen. Har også tendenser til å skade meg rett etter fylla, virker som ledd tørker inn og tåler mindre etter fylla, uten at jeg har noe annet enn broscience å støtte opp det med.

Hvor mye man merker av fylla kommer selvsagt an på hvilket nivå man trener på.. Har man et års treningserfaring så spiller det kanskje ingen rolle, men når marginene blir mindre og mindre, ting må perfeksjoneres for å få resultater så tror jeg fylla helt klart er ødeleggende.

Det er uten tvil en liten glorifisering av alkohol på gang her, det er tross alt et av de verste rusmidlene som finnes og jeg har ingen tro på; Jeg satte ny pers fordi jeg drakk på lørdag / jeg er alltid i like god form etter fylla. Kanskje om du driver sirkeltrening på barneskolenivå, eventuelt drikker du mindre enn du sier eller så trener du ikke skikkelig.

tittelen spør om fylla ødelegger treningsuka som var, altså om ei fyllekule en lørdag, ødelegger trening/kosthold/fremgang fra mandag -> lørdag(dagtid).

Tror dette igjen går helt ann på person til person (gener, arv e.c.t.). Og selvfølgelig hva / hvor mye personen drikker, og hva personen spiser denne dagen.

Det er viktig å få i seg mye proteiner før en går ut iallefall. bøttevis med "tomme" kalorier, og en kebab til nattmat er ikke i nærheten av nok protein :p

Og om en trener dagen derpå, holder seg hydrert i løpet av kvelden e.c.t. vil og ha mye å si.

Dersom en er av typen som alltid får hangover, og bruker hele søndagen på sofaen med take-away, så vil jo dette igjen føre til at en "mister" ennå en dag, gjerne med for lite protein, e.c.t. Kontra om en trener både lørdagen før en går ut, og søndagen ;)

Og selvfølgelig. Trener en "for gøy" uten å ha mål om å "stille i konk". så har det jo ikke så mye å si om en tar en fyll. Da har en som regel nokså store marginer å gå på uansett. Men er en der den 1% fett er avgjørende, så vil det jo selvfølgelig ha mye større innvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo akakara :) Jeg har også hatt en type åpenbaring i mitt liv, og hadde en periode hvor jeg var mye ute slik som deg, helst bare var et sted langt ute i skogen med en kompis og bare brant bål og snakket om livet og vitenskapelig ting! Du vil bli overrasket når du finner ut hvor mange som tenker sånn du gjør. Det ble iallfall jeg. Har i senere tid møtt på fler, men det går tanker rundt om at ikke mange tenker slik, derfor snakker heller ingen åpenlyst om slikt i frykt for å bli uglesett. Som nevnt tidligere i denne tråden vil du bli sett på som taper eller en som tar sterke saker, det er ikke langt fra sannheten det ;) Men man er jo selvfølgelig helt iorden med sånne tanker, selv om mange av nåtidens "nine to five" folk ikke er i stand til å se dette. Det kan garantert føles som en befrielse å bli "opplyst" i den grad du føler at du er. Jeg valgte bare å skrive i denne tråden nå for å gi deg et råd, og det er å ha veldig gode røtter, altså bakkekontakt. Den tiden jeg brukte til å tenke og reflektere som mest gjorde meg så rebelsk mot alt og alle at det gikk over stokk og stein :D jeg hadde heldigvis bakkekontakt så jeg så det selv før det var for seint, men jeg kjenner folk som idag lever et ikke veldig godt liv. Folk som er litt "langt ute" (og ikke finner veien helt tilbake.. desverre). På evig jakt etter "svaret" på alt. Dette svaret vil de jo ikke finne, fordi deres rammer for hva virkeligheten kan/skal inneholde ikke matcher dagens samfunn, og at vi rett og slett ikke passer her hvis vi ikke inretter oss etter hva resten holder på med. Vi er jo så mange. Prøv å infinn deg med at her står jeg, hva kan jeg gjøre neste. Beste man kan gjøre vil jeg tro er å bite i seg "nine to five", prøve å smil, ha det gøy, ha noen glimt i øyet og våkne opp om morgenen med et mål om å gjøre noen andres dag bedre :) Imponert over at du deler dette over forumet her, fortsett å sett deg mål, og å dra på turer der du koser deg, kompis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg ikke igjen blant endel som har svart her. Alkohol ødelegger formen endel, kanskje mest på grunn av dehydreringen. Har også tendenser til å skade meg rett etter fylla, virker som ledd tørker inn og tåler mindre etter fylla, uten at jeg har noe annet enn broscience å støtte opp det med.

Hvor mye man merker av fylla kommer selvsagt an på hvilket nivå man trener på.. Har man et års treningserfaring så spiller det kanskje ingen rolle, men når marginene blir mindre og mindre, ting må perfeksjoneres for å få resultater så tror jeg fylla helt klart er ødeleggende.

Det er uten tvil en liten glorifisering av alkohol på gang her, det er tross alt et av de verste rusmidlene som finnes og jeg har ingen tro på; Jeg satte ny pers fordi jeg drakk på lørdag / jeg er alltid i like god form etter fylla. Kanskje om du driver sirkeltrening på barneskolenivå, eventuelt drikker du mindre enn du sier eller så trener du ikke skikkelig.

DETTE ER IKKE EN TRÅD HVOR VI GLORIFISERER ALKOHOL! Nuff said!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fantastisk seriøs eller driv med konkurranse, så dropp gjerne alkoholen om du vil, men den gjennomsnittlege person som trener klarar seg fint med ei helg med alkohol. Dei som ikkje trener 7 dagar i veka kan til og med vere å smarte at dei ikkje trener dagen etterpå. Eg trener fire dagar i veka og har normalt fri søndag og mandag. Då skal eg drikke godt på lørdagskvelden for å kødde til treninga på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Drikker maks et par ganger i året. Det er et livsstilsvalg. Gidder ikke kaste bort tiden på fylla lengre. Jeg drakk MYE før. For meg funka alkoholen som en sinnsforsterker. Var jeg i godt hummør, ble jeg i bedre hummer. Var jeg i dårlig humør… osv. . Blir i tillegg så til di grader fyllesyk. Fant ut at livet var for hærlig til å drekka bort det (men jeg kommer fra familie med rus og alkohol, så det lå veldig kulturelt forankret hos meg, hygge = alkohol og rus i mengder, gjerne avsluttet med en gedigen krangel). Men jeg kan ikke skjønne at en hyggelig aften på byen eller ei flaske rødvin i soffa'n skal ødelegge for det normale mennesket. Men husk, dine alkoholvaner adopterer oftest barna dine. DU er en rollemodell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...