Jump to content

CupCayk

Members
  • Content Count

    209
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by CupCayk

  1. Blir riktignok ikke surrete i huet som TS sier hun blir
  2. Jeg er veldig glad i å trene, og har fått føle på overskudd av kondisjonstrening og av styrketrening da jeg trente styrke en lengre periode. Men jeg ser stor forskjell hos meg, på overskudd fra de forskjellige øktene (trener nå kondis, trente styrke før). Etter en lang løpeøkt eller ski-tur kommer turboen om kvelden
  3. Nei jeg får bare ufattelig mengder energi av å trene kondisjon. Har begynt å løpe igjen, gå på ski, blir vel rulleski til sommeren tenker jeg. Hver gang jeg har vært på en ski-tur kan jeg "bygge landet" i løpet av en time etterpå. Men jeg skal ikke klage det kommer godt med, med et ekstra gir
  4. Jeg blir også rastløs etter løping
  5. Jeg har nå gått på dietmar programmet, og jeg har ikke tvingt meg til høystang, jeg har byttet til lavstang på enkelte dager og de dagene der jeg har fått det til har jeg benyttet høystang, jeg har lange bein og lavstang funker bedre. Men nå når programmet går mot slutten kommer jeg ikke til å gjøre dette igjen. Var ute etter litt input for hva jeg evt. kan tape på å sløyfe høystang bøyen, Skal se litt på frontbøy i nærmere framtid
  6. Mer spm. som angår bekkentilt og bøyeteknikk. Det er i henhold til trening og progresjon for meg i fremtiden. Jeg er 189cm, har lange lemmer, og har alltid hatt større utfordringer med teknisk korrekt knebøy, og lagt ned mye tid på forbedring. Kommet frem til at en stance som er bittelitt bredere enn skuldrene, med tåspissene over 30* men ikke helt 45*, kanskje 35 eller noe Her greier jeg å bøye lav-stang bar ganske pent, uten bekkentilt av nevneverdig grad i bånn, fått endel folk til å se på dette på trening. Mitt problem er i dag; knebøy nakke, føler ikke at jeg behersker dette. Det sies at smalere knebøy kan la deg gå lavere med god teknikk, har jeg iallfall hørt av gode løftere. Men jeg ser at kroppen min fungerer veldig bra med det jeg nevnte over her, ikke så bra med høy-stangbøy. Så er frågan Hvis jeg fortsetter å trene KUN den knebøyen jeg får til å utføre per dags dato, det vil da si at jeg dropper alle andre varianter, og trener denne, med progresjon som er større enn idag og legger på mer vekter, vil jeg tape på å forlate høy-stang bøy? På dietmar programmet som er det jeg trener om dagen så er det høy og lav stang, og jeg gruer meg til hver lav-stang bøy. Jeg driver å vurderer nå om dagen å ta en runde med 5/3/1 av Jim Wendler, og er usikker på om fraværet av en høy-stangbøy vil gjøre så jeg taper terreng i knebøyen? Den er vel i programmet til Dietmar av en grunn. Så jeg retter oppmerksomheten mot dere som kan knebøy bedre enn meg og håper på hjelpende svar!
  7. Har tenkt litt over det i de par siste treningene mine siden jeg har jobbet nå med å ikke få pelvic tilt i knebøy, så tenker jeg på lockouten i knebøy og markløft, og tenker at jeg har et bekken som tilter i det jeg strammer glutes ordentlig på toppen av løftet. Er dette feil teknikk? Siden jeg i bunnposisjon strutter litt mer med ræva og toppen så dras bekkenet inn under, i det jeg locker med glutes
  8. CupCayk

    Westside

    Beklager, det er nok jeg som gjorde feilen ved å velge domestical, og ikke international.
  9. CupCayk

    Westside

    We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order. Er inne på amazon.com dette ja, prøvde jim wendler sin nettside, men blir sendt derfra til amazon uansett, finner ingen andre. Så da vet jeg ikke hva jeg gjør galt står bare at de ikke kan shippe til meg Det står jo jim wendler som selger?
  10. CupCayk

    Westside

    Står faktisk på amazon at de ikke kan shippe til min adresse, hvor ellers kan man kjøpe boken?
  11. CupCayk

    Westside

    Flott, da skal jeg få skaffet meg den boka.
  12. CupCayk

    Westside

    Sitter å ser på det nå, er det 2nd edition jeg går etter?
  13. CupCayk

    Westside

    Har lastet ned template i excel for 5/3/1 nå, skrevet inn tall i lbs. Er det da slik at hele programmet skal fullføres med alle sykluser FØR tallene skal endres? progresjon er lagt inn slik at mine kilo/reps blir stående til programmet er ferdig, eller skal kilo/reps i gult kontinuerlig endres da man når nye høyder her?
  14. CupCayk

    Westside

    Ble mye lesing her nå får ta en dag der jeg virkelig setter meg inn i det Der jeg skriver dette opp og setter det opp til et program som blir forståelig lesing for meg selv. Planlegger å fullføre dietmar nå, har 3,5 uker igjen og kommer mest sannsynlig ikke til å makse her, av flere grunner. Men fullfører programmet utenom de siste 3 tunge løftene. Takk for at du tar deg tid til å svare
  15. CupCayk

    Westside

    Taggin' burny_ in the mornin'
  16. CupCayk

    Westside

    Nei altså kanskje du misforstod, jeg har bare lest boka jeg, aldri begitt meg ut på på SS. Jeg har trent dietmar Begynner bare å bli litt trøtt av det programmet.
  17. CupCayk

    Westside

    Okei, får se på det. Har allerede kjøpt SS boka og er nesten ferdig lest, lært mye av den. Er 4 uker til jeg er ferdig på programmet mitt og begynner på (sannsynligvis 5/3/1), kanskje jeg kjøper boka
  18. CupCayk

    Westside

    Takk for info, vet du noe om 5/3/1 også? er like nysgjerrig på dette, kanskje størst sjans for at jeg benytter den. Jeg har sett mye god fremgang av andre folk som har logget med dette og jeg liker variasjonen med tunge løft, rep perser 1rm pers og så like etterpå blir det deload uke og på'n igjen, digger det
  19. CupCayk

    Westside

    Noen som har et westside program som jeg kan få template til? Vil gjerne se på det, nysgjerrig på å prøve det ut
  20. Lite spm. jeg har gjort litt research og funnet ut at glutes/hams er antagonister til illiacus og psoas, kan det være at fordi jeg har vært så opptatt av å holde meg perpendikulær i knebøy (ja, jeg har misforstått knebøy til å begynne med) at disse har fått mye feilbelastning i og med at knebøyteknikken da har vært feil? dvs. dårlig aktivering av glute/hams har ført til spenning på illiopsoas i den eksentriske fasen av knebøy? I og med at jeg i tillegg gikk veldig dypt den gangen (virkelig dypt) så har vel ekstrem hoftefleksjon gjort at illiopsoas har blitt strekt skikkelig? Idag har jeg brukt tiden på youtube og lært meg å avspenne illiopsoas, og smerten i beinet er 90% vekk Bare en liten oppdatering siden du har vært flink og hjulpet meg!
  21. Jeg setter meg på sengekanten eller en stol. Jeg beveger venstrefoten oppover mot mitt høyre kne. Allerede før foten treffer kneet oppå der så kjenner jeg at en muskel i setet "skvetter unna" over sitteknuten der, det skjer ikke på høyresiden vet ikke hvilken muskel dette er Så trekker jeg på kneet mitt med armen rundt og skal tøye glutes, det jeg føler da er den gamle adduktorskaden min, men i så måte at jeg drar en muskel inn i en impingement der lår møter sien på magen min. Kanskje jeg aktiverer denne muskulaturen, at jeg ikke greier å slappe av slik at det blir feil, vet ikke. Da jeg prøver å trekke kneet igjen for å tøye setet så føles det som at den vonde muskulaturen som går skrått mot hoften der bare blir strekt og jeg får rett og slett ikke ordentlig tak i glutes. På høyresiden er det ingen muskel som skvetter unna da jeg plasserer foten oppå kneet og tøyning er helt uproblematisk. Jeg har begynt å started med høyresiden nå, og bruker god tid på å memorere eksakt posisjon og beholder sittestillingen og skifter kjapt over til venstrebeinet, med forsiktighet får jeg det til. Det jeg merker er at etter en lang tøye/rulle/spenn-release teknikk session på hamstrings, piriformis så går det som smør. Smerten er veldig lik den man får ved en betennelse, veldig irritert liksom. Nesten som at noen tar tak i selve muskelen med ei tynn klype eller noe, litt ubehagelig
  22. Har vært til fysio, fikk aldri noe klart svar der. Det han gjorde på benken som hjalp meg var at han løftet beinet mitt, og roterte det litt i alle retninger som oppvarming. Så uten forvarsel tok han tak og nappet beinet mitt til seg og jeg hørte et klikk i lårbeinet opp mot rumpa og det føltes straks mye bedre. Det er så langt vi kom
  23. Nja, det er vel tydelig at mobiliteten min ikke var det den skulle være den gang, jeg skal ta det alvorlig, takk for gode råd
  24. Har kommet over endel videoer av det du sier her, eneste problemet mitt med stretching av glutes har vært på min venstreside, som nevnt i den andre tråden min du svarte i så har jeg hatt problemet på venstresiden min, og da jeg har tøyd gluted på venstresiden har jeg ikke fått til det noe særlig bra i fortiden da jeg har fått smerter i hoftebøyerne/adduktor (brevis/longus?) mens jeg har prøvd å tøye glutes. Dvs på venstresiden så fort jeg tøyer glutes kommer en liten smerte på fremside/innside lår og tar ikke i det heletatt på glutes (dette var før, og det bedrer seg gradvis) Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har fått tak på venstre glute.
×
×
  • Create New...