Gå til innhold

Menn og abort?


Lena Ludvigsen

Anbefalte innlegg

93d12502_that-post-gave-me-cancer-spiderman-qITRWJ.jpeg

Haha, da foreslår jeg at du poengterer hvilken del som ga deg kreft, merk at siste avsnitt er en spøk. ;)

Edit: Ikke svar, jeg kommer aldri til å ta en som ikke har prøvd one night stand i dette tilfelle seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Må si meg helt enig med Raptorial og T-bone_84, på ALLE andre områder i vårt samfunn står du hovedsaklig ansvarlig for dine egne handlinger, men er fritatt så fort det er snakk om graviditet? Det henger ikke på greip. At kvinner er i en posisjon hvor de når som helst kan lure en mann til sengs, droppe pilla og deretter ødelegge livet hans økonomisk vitner om at reglene rundt dette er skakkjørte.

At flere menn ikke er kyniske nok til å kreve at hver onenightstand tar abortpille på stedet er merklig, jeg tror vi menn må gå sammen og kreve svelging av sperm, abortpille og pikk i ræva for å unngå ubehagelige situasjoner med babyer. :p

Er ikke det standard da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Skal man i så fall være "dømt" til å ha redusert nytelse pga kondom resten av livet da?

Faen, som jeg hater vitenskap som ikke har kommet fram til en ordentlig prevensjon for menn. Vasagel/vasektomi er liksom litt vel drøyt. Det må vel være en "grei" måte å gjøre mannen midlertidig steril på.

Oooog DER vart eg dødsprovosert.

Skal eg ha så store humørsvingingar at eg får ny manisk-depressivdiagnose kun fordi mannen eg vel å ha sex med skal ha det deiligare?

Veit du kor store bivirkninger kvinnekroppen kan få av å tilføre hormonpreparater? Humørsvingingar, depresjon, uregelmessig og nermast evigvarende menstruasjon, eller småblødningar heile syklusen. Store smertefulle ødem, ukontrollert vektoppgang, osv osv.

Eg for eksempel vart tvangsmedisinert frå eg var 14 til eg var 15 for ein alvorlig bipolar lidelse. Samtidig som eg gikk på p-pillar for å regulere ein veldig uregelmessig menstruasjonssyklus. Eg slutta på medisin då eg var 15, fordi eg ikkje takla eit monotont følelsesliv, og kontrollerte situasjonen relativt greit, men var absolutt ufør.

Då eg slutta på p-pillen som 16åring derimot, vart lyset skrudd på og eg har vore heilt frisk sidan (utanom når eg har blitt påpressa lavhormons p-produkt etter fødsel.

Sambuaren min prøvde å skape seg og ville eg skulle gå på pillen ei stund. Etter ei veke bad han gråtande på sine kne om at eg måtte slutte å ta dei.

Det er faktisk ikkje berre å ta ein pille så er alt bra. Ein køddar til ei hormonbalanse som kan vere veldig skjør!

Hadde eg vore mann hadde eg heller gladeleg hatt nedsatt kjensle gjennom ein kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooog DER vart eg dødsprovosert.

Skal eg ha så store humørsvingingar at eg får ny manisk-depressivdiagnose kun fordi mannen eg vel å ha sex med skal ha det deiligare?

Veit du kor store bivirkninger kvinnekroppen kan få av å tilføre hormonpreparater? Humørsvingingar, depresjon, uregelmessig og nermast evigvarende menstruasjon, eller småblødningar heile syklusen. Store smertefulle ødem, ukontrollert vektoppgang, osv osv.

Eg for eksempel vart tvangsmedisinert frå eg var 14 til eg var 15 for ein alvorlig bipolar lidelse. Samtidig som eg gikk på p-pillar for å regulere ein veldig uregelmessig menstruasjonssyklus. Eg slutta på medisin då eg var 15, fordi eg ikkje takla eit monotont følelsesliv, og kontrollerte situasjonen relativt greit, men var absolutt ufør.

Då eg slutta på p-pillen som 16åring derimot, vart lyset skrudd på og eg har vore heilt frisk sidan (utanom når eg har blitt påpressa lavhormons p-produkt etter fødsel.

Sambuaren min prøvde å skape seg og ville eg skulle gå på pillen ei stund. Etter ei veke bad han gråtande på sine kne om at eg måtte slutte å ta dei.

Det er faktisk ikkje berre å ta ein pille så er alt bra. Ein køddar til ei hormonbalanse som kan vere veldig skjør!

Hadde eg vore mann hadde eg heller gladeleg hatt nedsatt kjensle gjennom ein kondom.

Jeg tror at poenget mitt kom dårlig fram.

Jeg trodde p-sprøyte e.l. var greit, men jeg er blitt "oppdatert" med hvordan jenter faktisk har det, så jeg har endret min mening på bakgrunn av dette.

Jeg forminsker nå på ingen måte "deres" problemer. Jeg fornekter ikke at p-prevensjon er ille. Jeg sier ikke at "det er greit". Jeg bare virkelig hater dagens prevensjon og at det ikke har kommet lenger enn det. Enten så må dama gjennom et helvete, eller så må mannen bli nærmest kastrert (eller gjennomgå en laproskopi og kutte strengen).

Vil man ha sex dersom en ikke kommer eller blir stimulert pga kondom?

Vil man ha sex på tross av alle de bivirkningene du har nevnt (og det finnes sikkert en del mer dokumentert)?

Det er ikke lett. Det er faktisk jævlig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette relevant? Utdyp gjerne hva du vil fram til.

Må det være relevant? :p

Burde vel egentlig vært en annen tråd.. My bad!

Bare et innfall jeg fikk.utifra noen av disse svarene.

Er det en menneskerett å ha sex? Du har liksom de som roper om at de vil ha maks nytelse, så har du de som roper om at "kan man ikke ta konsekvensene så bør man avstå".

Men jeg kunne jo og spurt om det er en meneskerett å få barn. For det virker jo og som om det er endel (sarkastiske?) svar her om desperate damer som har ONS for å få et avkom og skal suge penger ut av mannen når de egentlig burde sugd noe annet(!)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal en mann ha sex med ei dame om han(eller hun forsåvidt) ikke klarer å bli enige om hva de evt skal gjøre om hun hadde blitt gravid?

Godt spørsmål. Jeg må ærlig innrømme at emnet gir meg en reel hodepine rett og slett fordi den er så nyansert og jeg klarer ikke å komme fram til noe fornuftig løsning. Akkurat her og nå virker det som at det eneste FORNUFTIGE og SUNNE valget er kondom og sterkt reduserte sanser, så det må bli det i mellomtiden.

Mulig jeg personlig går for laproskopi den dag jeg er i et forhold, men jeg er litt redd for muligheten for å ikke kunne få avkom senere (har ikke lest meg opp på re-attachment så godt enda). Scary shit, men som beskrevet av Årolilja det er p-piller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sex en menneskerett?

Det er jo i utgangspunktet en så sterk drift i oss at det er helt urelevant hva vi måtte finne på å klassifisere det som. Det er ikke en menneskerett slik det er idag, da en hel del mennesker blir fratatt frihet og muligheten til å ha sex. Ref: Fengsel som et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ha sex dersom en ikke kommer eller blir stimulert pga kondom?

Vil man ha sex på tross av alle de bivirkningene du har nevnt (og det finnes sikkert en del mer dokumentert)?

Med fare for å bli alt for detaljert, så finnes det jo et utall måter å ha tilfredsstillende sex på også uten kondom som innebærer null risiko for graviditet. Det er utrolig hva man kan få til med munn, tunge og hender. :whistle:

Men ja, for "tradisjonelt samleie ved vaginal penetrering" (bare for å jekke det hele ned til et tørt, klinisk nivå) er dilemmaet i høyeste grad reelt. Jeg ser heller ingen løsning som ikke samtidig har store ulemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På hvilken måte er det å få barn = "ødelagt livet"

Seriøst? På ca tusen forskjellige måter. Det kan ødelegge andre forhold man har, muligheter til å flytte, jobb, frihet uten ansvar for en unge og ikke minst økonomisk. Å få et barn kan for noen være svært ødeleggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? På ca tusen forskjellige måter. Det kan ødelegge andre forhold man har, muligheter til å flytte, jobb, frihet uten ansvar for en unge og ikke minst økonomisk. Å få et barn kan for noen være svært ødeleggende.

Hvis utgangspunktet til denne herremannen var at han ikke var interessert i å bli far kan han jo velge å leve livet som om ingenting har hendt... kanskje med unntak av den økonomiske biten, da. Så verken "andre forhold", "mulighet til å flytte" og "frihet" påvirkes hvis denne faren ikke har interesse av ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...