Gå til innhold

Tvillingabort


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å ha en ting klart så er jeg på ingen måte i mot abortloven og det har jeg heller på ingen måte gitt uttrykk for. Og da regner jeg med at resten at ditt argument mot abort på magiske celleklumper faller bort.??

Ja, det gjør det. Tråden har handlet litt om både abortloven og personlige holdninger, så jeg tolket det dertil at du var motstander av at folk skulle få ta abort på generell basis. Om dette ikke stemmer så synes jeg selvfølgelig at du skal få ha dine verdier og tanker i fred, slik jeg skrev i posten min.

Og hvorfor har jeg irrasjonelle verdier? Jeg synes jeg har gode sunne verdier. Er det fordi du ikke kan forklare dem med et resonnemet?. Om det er tilfelle er det en vis herremann som trenger å koble seg til sine litt mer irrasjonelle sider for å bli et litt helere menneske. Men det er pr definisjon et irrasjonelt mennesket syn på ting. :)))

Å hentyde til at jeg ikke er i kontakt med mine irrasjonelle sider og at jeg derfor ikke er et helt menneske er bare en ufin hersketeknikk, og det kan du strengt tatt drite i. Jeg er slettes ingen tilhenger av at personlige tanker og meninger alltid skal være rasjonelle og er veldig bevisst mine irrasjonelle sider, uten at jeg synes det har noen plass i en nettdebatt av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden....!

Ønsker å debattere, men det er ikke nødvendig med rasjonelle verdier.

Kan du definere for meg hva du mener med rasjonelle verdier? Jeg har ikke det begrepet inne.Ikke en fefinisjon som har vært viktig i de akademiske kretser jeg frekventerer i mao

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du definere for meg hva du mener med rasjonelle verdier? Jeg har ikke det begrepet inne.Ikkeen fefinisjon som har vært viktig i de akademiske kretser jeg frekventerer i mao

Nei... rasjonalitet har ingen verdi på et jævla SYKEHUS!

Baser hva man skal gjøre på irrasjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du definere for meg hva du mener med rasjonelle verdier? Jeg har ikke det begrepet inne.Ikkeen fefinisjon som har vært viktig i de akademiske kretser jeg frekventerer i mao

Beklager, jeg skrev feil. Det skulle være:

Ønsker å debattere, men det er ikke nødvendig med rasjonelle argumenter.

Fortsatt:

Du verden...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør det. Tråden har handlet litt om både abortloven og personlige holdninger, så jeg tolket det dertil at du var motstander av at folk skulle få ta abort på generell basis. Om dette ikke stemmer så synes jeg selvfølgelig at du skal få ha dine verdier og tanker i fred, slik jeg skrev i posten min.

Å hentyde til at jeg ikke er i kontakt med mine irrasjonelle sider og at jeg derfor ikke er et helt menneske er bare en ufin hersketeknikk, og det kan du strengt tatt drite i. Jeg er slettes ingen tilhenger av at personlige tanker og meninger alltid skal være rasjonelle og er veldig bevisst mine irrasjonelle sider, uten at jeg synes det har noen plass i en nettdebatt av den grunn.

Unnskyld?? Jeg opplever at jeg er den som blir angrepet her for å ikke argumentere rasjonellt nok for meg for ting jeg personlig ikke synes kan argumenteres for kun rasjonelt. Jeg ble overveldet i går å tenkte jeg aldri skulle komme tilbake men så tenker jeg at dette står jeg for å må jeg kunne få formidlet uten å måtte bruke masse fancye ord..også blir jeg beskyllt for å bruke hersketeknikk?.

Hersketeknikk er noe av det minst konstruktive jeg vet om, og benytter jeg meg med aldri selv.punktum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan allikevel jobbe for holdningene, at det ikke skal være en lettvint løsning alternativ for prevensjon for å ta en :-)

Og det kan jeg være enig med deg i - men hvordan en skal kunne bearbeide folks holdninger uten å gjøre bruk av rasjonell argumentasjon, står mer uklart for meg. Jeg ser du ikke gidder å svare skikkelig på akkurat det, så jeg tenker at du egentlig ikke har tenkt nøye igjennom det. Det hadde vært bedre å innrømme at det var en teit uttalelse og så si at rasjonelle argumenter selvfølgelig bør stå sentralt om en har en ambisjon om å skape mening også for andre enn seg selv.

Tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det kan jeg være enig med deg i - men hvordan en skal kunne bearbeide folks holdninger uten å gjøre bruk av rasjonell argumentasjon, står mer uklart for meg. Jeg ser du ikke gidder å svare skikkelig på akkurat det, så jeg tenker at du egentlig ikke har tenkt nøye igjennom det. Det hadde vært bedre å innrømme at det var en teit uttalelse og så si at rasjonelle argumenter selvfølgelig bør stå sentralt om en har en ambisjon om å skape mening også for andre enn seg selv.

Tenker jeg.

Nei jeg tror vel at det handler om at jeg ikke skjønner hva du spør om....Jeg er ikke i tvil om at jeg kan svare for meg... men da må du stille meg konkrete spørsmål om dette du kaller "rasjonelle argument". Jeg greier ikke å svare generelt det ville kunne innebære en utredning på masse a4 sider. Men spør spesifikke spørsmål så skal jeg svare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg skrev feil. Det skulle være:

Ønsker å debattere, men det er ikke nødvendig med rasjonelle argumenter.

Fortsatt:

Du verden...!

Unnskyld, om den eneste veien din er at man kun kan bearbeide folks holdninger er å bruke rasjonell argumentering så må du vel kunne fortelle meg hvordan jeg bruker det om virkemiddel etter at du har halshugd meg fordi jeg ikke forsto det som virkemiddel?

Jeg er helt sikker på at jeg kan mestre det bare forklar meg hva du legger i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, om den eneste veien din er at man kun kan bearbeide folks holdninger er å bruke rasjonell argumentering så må du vel kunne fortelle meg hvordan jeg bruker det om virkemiddel etter at du har halshugd meg fordi jeg ikke forsto det som virkemiddel?

Jeg er helt sikker på at jeg kan mestre det bare forklar meg hva du legger i det.

Det som er rasjonelt er i samsvar med fornuften. En handling er rasjonell dersom den gir det ønskede resultatet på en ikke-tilfeldig måte. En handlemåte er rasjonell dersom den i en gitt situasjon, i lys av tilgjengelig informasjon, virker som det beste/mest effektive middelet til å nå et fastsatt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld?? Jeg opplever at jeg er den som blir angrepet her for å ikke argumentere rasjonellt nok for meg for ting jeg personlig ikke synes kan argumenteres for kun rasjonelt. Jeg ble overveldet i går å tenkte jeg aldri skulle komme tilbake men så tenker jeg at dette står jeg for å må jeg kunne få formidlet uten å måtte bruke masse fancye ord..også blir jeg beskyllt for å bruke hersketeknikk?.

Hersketeknikk er noe av det minst konstruktive jeg vet om, og benytter jeg meg med aldri selv.punktum

Ahh du mener at du akkurat har tatt Ex phil? om det enda heter det.. Den tok jeg også for 20 år siden :-D

Og hvorfor har jeg irrasjonelle verdier? Jeg synes jeg har gode sunne verdier. Er det fordi du ikke kan forklare dem med et resonnemet?. Om det er tilfelle er det en vis herremann som trenger å koble seg til sine litt mer irrasjonelle sider for å bli et litt helere menneske. Men det er pr definisjon et irrasjonelt mennesket syn på ting. :)))

8Aw7I.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HildeJ, les dette innlegget: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/tvillingabort.28074/page-2#post-962724

Det er mitt argument mot din posisjon baser på din egen antagelse (Om at fostre har full menneskeverd).

Er du uenig i den argumentasjonen? Hvor er du uenig og hvorfor?

Husk i tillegg at de fleste i denne tråden argumenterer rundt lovverket og grunnlaget for det og ikke etikken rundt å velge å ta abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...