Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker høyde minus 100 som en pekefinger. Noe som vil si at jeg er på "matchvekt" med mine ~84 kg

MEN, kroppskomposision har mye å si, kan fint være 84 kilo med en fettprosent på både 3 og 30 på 184cm..

Hvor man trives med seg selv, og fungerer (godt nok) er det som i mine øyne er viktig. Ikke selve vekten.

Jeg har aldri helt skjønt greia med å veie så og så mye. Man kan jo uten tvil veie langt mindre/mer enn det som er idealvekta samtidig som man har en sunn kropp og ser bra ut. I mitt naive hode er det det samme om jeg veier 68kg eller 98kg, så lenge jeg er fornøyd med kroppen. Merker at jeg ikke helt får fram poenget mitt så godt som jeg kunne ønske. Men anyhow, I think you;

617637-cars-catch-my-drift.jpg

Nå fikk jeg veldig lyst til å se Biler igjen egentlig!

Annonse

Synes folk nå til dags er blitt for opphengt i vekta. Går den 2kilo opp den ene dagen fyker jo værhåra i alle kanter. Plutselig er det slutt på ditten og datten og det skal strammes inn. Hvorfor ikke bare se seg i speilet. Er du fornøyd med hva du ser? Føler du deg vel i kroppen din? Fungerer du til hverdags? Trives du med måten du lever på? Er du fornøyd med hva du har oppnådd og hva du har? Folk glemmer at livskvalitet veier veldig tungt i forhold til hva tallet på vekta sier. Selvfølgelig, er du ekstremt overvektig vil nok vekttap øke livskvaliteten din, men nå er det snakk om noen få kilo over hva som er "riktig vekt" i forhold til høyde.

Synes folk nå til dags er blitt for opphengt i vekta. Går den 2kilo opp den ene dagen fyker jo værhåra i alle kanter. Plutselig er det slutt på ditten og datten og det skal strammes inn. Hvorfor ikke bare se seg i speilet. Er du fornøyd med hva du ser? Føler du deg vel i kroppen din? Fungerer du til hverdags? Trives du med måten du lever på? Er du fornøyd med hva du har oppnådd og hva du har? Folk glemmer at livskvalitet veier veldig tungt i forhold til hva tallet på vekta sier. Selvfølgelig, er du ekstremt overvektig vil nok vekttap øke livskvaliteten din, men nå er det snakk om noen få kilo over hva som er "riktig vekt" i forhold til høyde.

Det var vel igrunn det jeg prøvde å si! Jeg har litt for lett med å spore av til andre ting tror jeg!

Annonse

Bmi- er i bestefall en god spøk. den er utgått for lenge siden, ikke vits å bruke.

Hvis man skal ta utgangspunkt i hva WHO regner som normalvekt og ikke fitnessbloggens skala, så er det jo ikke et halvgærent svar. Fyren spør jo, så det er jo et veiledende svar. Andre svarer jo bare "det du syns selv er bra osv" men tror trådstarter ville ha et firkanta og enkelt svar, så da fikk han det.

Hvis man skal ta utgangspunkt i hva WHO regner som normalvekt og ikke fitnessbloggens skala, så er det jo ikke et halvgærent svar. Fyren spør jo, så det er jo et veiledende svar. Andre svarer jo bare "det du syns selv er bra osv" men tror trådstarter ville ha et firkanta og enkelt svar, så da fikk han det.

Ca.100kg, er passende på 165cm.

Hva er sånn ca passe vekt for en over gjennomsnittlig bra trent og som er på min høydestørrelse? Vet der er vanskelig å si, men prøv i hvert fall.

Det vil jo være avhengig av muskelmasse, fett% og din egen trivsel.

Og ikkje minst basert på kva som er viktig for deg. Skal du stille i ein vektklasse, havne på normal BMI eller skal naboen og kolegaer synes at vekta di er normal? 10kg muskelmasse til eller ifrå vil utgjere mykje både estetisk og vektmessig.

Normalvekt er igrunn ganske irelevant, det einaste det betyr er at det er mange som har den vekta. Det seier ikkje noko om vekta er hensiktsmessig eller estetisk sett bra, men om det vanleg å ha det vektforholdet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...