Jump to content
magerkesam

Tråden for dumme spørsmål!

Recommended Posts

Fortsetter under...

kommer an på hvordan du surrete de, hvor de ligger på albuene, og hvor lang løftevei du har. Skal eg gjette så tipper eg 10kg på det røde og 20kg på det lilla, sånn groooovt tippet altså 

 

Tipper på ca det samme, kanskje 25 med det lilla. Synes strikker gir en sånn effekt at det kjennes ut som det hjelper mer enn det egentlig gjør, men hvem vet. Snilt av deg å gjette, nå ble nerden i meg glad:).             Edit: kunne kanskje gått for en maks i strikkbenk og så trukket i fra vanlig maks, men resten av løftet ville blitt lettere også ikke bare i bunnen så  forskjellen + 5 kg ville kanskje stemt bra.

Edited by Snordskog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noen som spiller cs:go her på kveldene av og til?
Vi er en gjeng men mangler ofte 1-2 stk etter fallout4. Hyggelig om noen vil spille, ikke no særlig krav til dyktighet, er ikke særlig god selv ENDA. nick: Ole einar bjørndalen (norsk flagg)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har ikke hengt det opp, da kunne jeg nok ha regnet på det selv;) Rundt albuene. dobbelt i 8-tall...? 

 

bjorgvin.jpg

Bare basert på gefühlen fra de få gangene jeg har prøvd det selv, kan det virke som den lilla strikken (hvis det er samme som de har på min gym) avlaster 15-20kg i bunn og så lineært mindre og mindre til absolutt ingenting i topp 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Jeg har null peil på bil. Bryr meg mest om driftssikkerhet, lavt forbruk og komfort. Give me comfort or give me death! Er en BMW 3-serie 2,0 143HK automatgir med bensinmotor fra 2008 som har gått 78.000km et godt bruktbilkjøp? Pris er 165K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har ikke noe stålkontroll selv, men BMW pleier å være sikre kjøp. Om prisen er god for den modellen må du nesten sammenligne med andre tilsvarende biler på Finn.

Andre vurderinger: Premiummerkene (BMW, Audi, Mercedes) koster gjerne litt mer å ha på service og forsikringen er noe høyere. Bensinbiler bruker gjerne litt mere drivstoff enn diesel også, men hvorvidt man kan anbefale noen å kjøpe en dieselbil i dag har jeg gitt opp å følge med på :p

 

Jeg gikk i våres fra en Audi 2.0TFSI (bensin) til en noe nyere Peugeot (2.0l diesel). Føler ikke jeg har gått noe ned på kjørekomfort (strengt tatt er Peugeoten bedre fordi Audien var ganske stiv slik at man merka den minste lille dump veldig godt og den spora veldig lett (samme hjulstørrelse så forklaringen på det aner jeg ikke)).

Premiumfølelsen i kupeen var riktignok noe høyere i Audien, men den lille forskjellen synes jeg ikke det var verdt å betale ekstra for lenger.

Servicene er noen tusenlapper billigere på Peugoten, kjøremønsteret er temmelig likt (hovedsaklig til og fra jobb), men fra å fylle annenhver uke på Audien kan jeg tidvis klare meg hver 4. uke på Peugoten (ellers må jeg fylle en gang ila 3. uka (tankstr er lik)), forsikringspremien gikk ned godt over halvarpten (fra 9200 til 3600).

 

Så om bil ikke er veldig viktig for deg eller du ikke tjener godt kan det være verdt å kikke litt til. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk for svar, @LtdEdFred (y) Det finnes sikkert bedre fora enn dette for å spørre om bil, men jeg er lat.

 

En av ulempene med BMW 3-serien etter 2005 er stiv fjæring. Jeg finner ærlig talt ikke så mye annet negativt. Bensinforbruk er oppgitt til 0,55 liter på mila. Sikkert noe høyere i praksis, men absolutt godkjent i mine øyne. Diesel holder jeg meg unna ;)

 

Jeg har ikke all verdens tid før mitt nåværende vrak ikke er EU-godkjent lenger, så tid er idiotisk nok en faktor. Lønna er god nok til å kjøpe bilen som er nevnt ovenfor uten at jeg er noen kakse. En ulempe med å kjøpe BMW er jo at jeg må bli en BMW-dick :D Skulle jeg ombestemme meg etter noen måneder så går det alltids an å bytte bil når jeg har bedre tid til å velge. Det virker som BMW med en del ekstrautstyr holder seg bra i pris. Jeg skulle gjerne hatt en Volvo S60 e.l. pga. sikkerhet og rustbeskyttelse, men de koster en del og det kryr ikke av aktuelle modeller på markedet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tronaldo hvorfor ikke se litt på Skoda superb modellene? store romslige biler til en brøkdel av bmw, og følelsen i "cockpit" står ikke tilbake for noe :) kjører passat tl vanlig, men neste bil blir trolig en superb stv med så mye utstyr som mulig :p evt en all track passat, bare fordi jeg digger passat, dog superb gir jo mer for krona :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest =xXx=

Gått fra Range Rover til splitter ny Subaru XV. Litt av en overgang, men veeeeldig fornøyd - så langt.…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Volvo V70 <3

Volvo er aktuelt, men jeg har ikke behov for stasjonsvogn så jeg kikker mer på S-serien enn V-serien. Får jo ikke tryggere biler (y)

 

Gått fra Range Rover til splitter ny Subaru XV. Litt av en overgang, men veeeeldig fornøyd - så langt.…

Jeg titta på Subaru Impreza, men med et bensinforbruk opp mot literen på mila så blir det for drøyt. Splitter ny bil er et tapsprosjekt jeg ikke kommer til å begi meg ut på bare pga. verditapet de første åra. Bruker heller penga på ost og vin ;) Firehjulsdrift er digg da. Jeg kjørte en Golf Synchro i et par år, helt overlegen på vinterføre. Samtidig er det ikke mange dagene i løpet av en vinter der firehjulsdrift virkelig trengs, så det koster mer enn det smaker.

 

Jeg titter videre. Av alle ting så ser jeg nå på Toyoya Auris Hybrid eller Prius og Honda Civic. Latterlig lavt forbruk på de og jeg kjører 99% i byen og nærområder, så får man ekstra lav rente med slike "miljøvennlige" biler. Fra BMW til Prius, hoho! Zero fucks given.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest =xXx=

 

Volvo er aktuelt, men jeg har ikke behov for stasjonsvogn så jeg kikker mer på S-serien enn V-serien. Får jo ikke tryggere biler (y)

 

 

Jeg titta på Subaru Impreza, men med et bensinforbruk opp mot literen på mila så blir det for drøyt. Splitter ny bil er et tapsprosjekt jeg ikke kommer til å begi meg ut på bare pga. verditapet de første åra. Bruker heller penga på ost og vin ;) Firehjulsdrift er digg da. Jeg kjørte en Golf Synchro i et par år, helt overlegen på vinterføre. Samtidig er det ikke mange dagene i løpet av en vinter der firehjulsdrift virkelig trengs, så det koster mer enn det smaker.

 

Jeg titter videre. Av alle ting så ser jeg nå på Toyoya Auris Hybrid eller Prius og Honda Civic. Latterlig lavt forbruk på de og jeg kjører 99% i byen og nærområder, så får man ekstra lav rente med slike "miljøvennlige" biler. Fra BMW til Prius, hoho! Zero fucks given.

Fornuftig vurdering. Støtter deg i dette!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noen gode jernvare nettbutikker dere vet om?
&
Hva heter skap hvor fronten kan skyves opp som i en garasjeport?

Edited by ThomasH86

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lovisa

Noen gode jernvare nettbutikker dere vet om?
&
Hva heter skap hvor fronten kan skyves opp som i en garasjeport?

Dørene heiter vel sjalusidører, så kanskje sjalusiskap? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noen gode jernvare nettbutikker dere vet om?
&
Hva heter skap hvor fronten kan skyves opp som i en garasjeport?

Det kommer vel litt an på hva du er ute etter og til hvilken kvalitet, men både Clas Ohlson og Biltema har vel  en god del. Av de mer proffe kommer jeg på fosen-tools og verktøy.no (Luna). Muligens Tess også. Utenlandske har jeg ingen peiling på.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jeg titter videre. Av alle ting så ser jeg nå på Toyoya Auris Hybrid eller Prius og Honda Civic. Latterlig lavt forbruk på de og jeg kjører 99% i byen og nærområder, så får man ekstra lav rente med slike "miljøvennlige" biler. Fra BMW til Prius, hoho! Zero fucks given.

Har en 2mnd gammel Auris hybrid. I praksis er dessverre forbruket ganske mye høyere enn hva Toyota oppgir. Ligger vel nå på 0,56 til 0,58 med stort sett småkjøring, kaldt i været og vinterdekk. Desto kaldere, desto mer forbruk dersom du ikke vil ha minusgrader i kupeen. Når det var varmere i været og med sommerdekk holdt forbruket seg på rundt 0,4. Ellers er jeg veldig fornøyd med bilen og med Toyota kvaliteten generelt (Er på 4. toyotaen nå...) :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...