Gå til innhold

Cooljazz

Medlemmer
  • Innholdsteller

    243
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Alt skrevet av Cooljazz

  1. Har brukt Fitnotes en stund til styrketrening, kan anbefales. For spinning og annen cardio finnes det sikkert andre/bedre alternativ.
  2. Anbefaler denne artikkelen: https://treningogrehab.no/opptrening-skuldersmerter/ Skuldrene mine har i alle fall hatt veldig godt av øvelsene som er demonstrert i artikkelen.
  3. Min treningsmusikk, mest rock og metal, med noen innslag av prog og fusion.
  4. Tja,kommer an på hvor fet den er og hvor tette posene er. Magert kjøtt som er godt pakket kan holde seg i hvertfall et par år etter min erfaring. Bare å prøve, det er ikke farlig. I verste fall litt uappetittlig.
  5. Har en 2mnd gammel Auris hybrid. I praksis er dessverre forbruket ganske mye høyere enn hva Toyota oppgir. Ligger vel nå på 0,56 til 0,58 med stort sett småkjøring, kaldt i været og vinterdekk. Desto kaldere, desto mer forbruk dersom du ikke vil ha minusgrader i kupeen. Når det var varmere i været og med sommerdekk holdt forbruket seg på rundt 0,4. Ellers er jeg veldig fornøyd med bilen og med Toyota kvaliteten generelt (Er på 4. toyotaen nå...)
  6. Det kommer vel litt an på hva du er ute etter og til hvilken kvalitet, men både Clas Ohlson og Biltema har vel en god del. Av de mer proffe kommer jeg på fosen-tools og verktøy.no (Luna). Muligens Tess også. Utenlandske har jeg ingen peiling på.
  7. Pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy
  8. Har omtrent samme erfaring som @Supermosjonist. Nybegynnerprogrammet jeg fikk utdelt på senteret bestod av 10-12 maskinøvelser. 4x10reps på hver øvelse. Drepende kjedelig, og tok et hav av tid. Den gratis "PT-timen" som var inkludert i medlemskapet var å rusle rundt og prøve 2-3 reps på hver maskin, sammen med 8-10 andre som hadde fått utlevert nøyaktig det samme programmet. Ble ikke direkte imponert.
  9. Takk for gode tips. Det blir nok en form for tung, medium, lett heretter. Får se an litt hvordan progresjonen blir.
  10. Mye her som høres fornuftig ut. Kanskje det er på tide å forkaste tanken om økning fra økt til økt.
  11. Takk for tipset . Skal sjekke ut om dette kan være noe for meg.
  12. Takk for svar. Kommer til å gjøre som du foreslår. Det er nok ingen grunn til å gjøre dette mer innviklet.
  13. Har fulgt Stronglifts 5x5 i noen uker med god framgang. Liker programmet pga enkelheten og progresjonen, og ønsker å fortsette med noe lignende. Men merker etterhvert som det begynner å bli "tungt" at det følger med en god del småvondter her og der, spesielt i og rundt knær og lår. Føler ofte at jeg er langt fra fullt restituert før neste økt, med bare èn hviledag. M.a.o. det blir litt mye med knebøy 3 ganger i uka. Er redd dette over tid vil føre til: 1. At jeg mister motivasjonen. 2. Skader. Så til det jeg lurer på: Finnes det ferdigspøta varianter av 5x5 eller lignende for oss
  14. Earbuds: kan anbefale disse: http://www.sony.co.uk/electronics/in-ear-headphones/mdr-as800bt Sitter som et skudd, og lyden er god. eneste minuset er at de må laddes for ca hver annen trening. (Oppgitt batteritid er 4.5t)
  15. Fikk trykkbølgebehandling av senefestene i albuen for to dager siden. Nokså smertefullt når han traff rette punkta. Får håpe det hjelper, 4mnd uten markløft/draøvelser er NOK..
  16. Kok opp litt (1/2 til 1cm over bunnen)vann og en god klatt smør, 2-3 pressede hvitløksfedd og en ts salt. Ha i den oppdelte broccolien og damp under lokk i 3-4 min.(jeg liker den best når der er litt tyggemotstand). Vend et par ganger mens det damper.
  17. Biff av hjort er noe av det møreste og beste kjøtt som finnes! Bare pass på å ikke oversteke det, aller best er det med rød/rosa kjerne. Mitt favorittilbehør er smør- og hvitløksdampet broccoli, sellerirotpure, stekt løk og sjampinjong. Nam! :-)
  18. Ser ut som et greit utgangspunkt dette, ikke så ulikt slik jeg gjorde det når jeg begynte med styrketrening. Hadde kanskje etter hvert lagt til Goblet squat, som er en kjempegod øvelse for å lære knebøy bevegelsen og for å forbedre beveglighet. -Enhånds hantelroing på benk er en øvelse som tar godt når en gjør den riktig, og en av mine favoritter. -Forskjellige pushup-varianter. Supert for kjerne, triceps, bryst, skuldre etc.. Når det gjelder antall reps og slikt er det andre som kan svare mye bedre enn meg, men generelt er variasjon fint, f.eks. annenhver økt tungt og lett. Gjør det en
  19. Slutta for snart 2år siden etter å ha røyka/festrøyka av og på i ca 30år. Ikke hatt tilbakefall denne gangen! Men snuser da...
  20. Cooljazz

    Dagens negative

    Må jobbe OG ha døgnet-rundt vakttelefon denne uka, i hundreårets flotteste vær. Ferie fra fredag men da bryter det løs med drittvær
×
×
  • Opprett ny...