Jump to content

GreenTea

Members
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

About GreenTea

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/28/1996
  1. Markløft og benkpress er plassert inne på et lite intimt rom, og er som oftest fylt med store sterke karer. Markløft kan jeg sikkert tvinge meg selv til å gjøre. Skal prøve meg på det der, takk for svar! Hvor lange pauser burde jeg ha?
  2. Øvelse -- Repetisjoner -- Sett Knebøy - 10x3 Utfallsvariant - 10x2 (på hvert bein) Reverse hyper 10x2 (på hvert bein) Nedtrekk 10x3 Roing 10x3 Brystpress 10x3 Mageøvelse 10x3 Jente 18 år, 163cm, 48kg. Ønsker å få en fin og stramm kropp, samt øke vekten litt. Akkurat nå trener jeg kun styrke 2 ganger i uka, og utholdenhet 1 gang. Har desverre ikke tilgang til treningssentret fredag-søndag. Vet det er dumt av meg å ikke inkludere markløft og benkpress, men det er to øvelser jeg ikke je komfortabel med å utføre på treningssentret. Har tatt utgangspunkt i et program jeg fikk på en gratis veiledningstime for et halvt år siden. Er absolut åpen for forandringer. Har trent styrke ganske lenge nå(ikke dette programmet), uten særlige resultater. Tenkte derfor jeg skulle spørre mer erfarne folk om råd. (:
  3. Joda, jeg er faktisk veldig glad i grønnsaker, og jeg har som oftest en god porsjon grønnsaker til middagen. Men jeg synes ikke en porsjon grønnsaksblanding til middagen er nok. Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal få lurt grønnsaker inn i de abdre måltidene mine. Tips?
  4. Har ikke prøvd det før, men da burde du kanskje kutte litt ned på melet også.
  5. Elsker denne oppskriften! Fant bildet og oppskriften på Eirin Kristiansen sin blogg.
  6. Jeg vurderer å legge om til vegetar kost, både med tanke på dyrene og helsen. Men jeg vil være helt sikker på hva jeg begir meg ut på før jeg bestemmer meg, det hadde vært veldig flaut å bli vegetarianer for bare et parr uker liksom. Kjøtt gir deg jo alle de essensielle aminosyrene, så jeg lurer bare på hvor jeg kan få tak i dem ellers? Har planer om å drikke melk og spise egg, får jeg alt der? Og burde jeg vurdere å begynne med proteinpulver? Også lurer jeg på om det er noen andre næringsstoffer jeg burde passe på å få i meg? Om det er noen vegetarianere her så hadde det vært fint om dere kunne dele deres erfaringer.
  7. Mellom 1000-2000 tenker jeg. Er veldig sparsommelig da.
  8. Spiser minst 2000kcal om dagen, helst mer. Målet er å legge på meg et par kilo og bli sterkere.
  9. Jeg har nettopp vært ute å kjøpt en boks med peanøttsmør for å få i meg litt mer kcal, og jeg trenger forslag til hva jeg kan bruke det til. Også lurer jeg på om det er mye forskjell på grov og "ikke grov"? De hadde bare grov i butikken så jeg tok den, haha.
  10. Har ikke plass til noe store utstyr hjemme, men vurderer å kjøpe noen manualer, ball etc. Så tror dere jeg kan få resultater av hjemmetrening, eller vil det stoppe opp ganske raskt som wombat sier?
  11. Hei, jeg bare lurer på om det er mulig å få gode resulater av hjemmetrening med egen kroppsvekt? Jeg skjønner at et treningssenter med ordentlig utstyr gir bedre effekt, men jeg føler meg ikke så komfortabel med å trene styrketrening blandt masse folk som er fulle av erfaring.
  12. Er det samme hvilke øvelser jeg gjør på samme økt? Jeg kan vel ikke overtrene en muskelgruppe eller noe?
  13. Er på utkikk etter ett nytt styrkeprogram, men finner ikke noe som passer meg. Så jeg lurte på om dere her på forumet kunne hjelpe meg å sette opp ett program? Er på utkikk etter et fulkroppsprogram, men ønsker å ha mest fokus på mage og rumpe. Tips?
  14. Følger ikke noe spessielt program, men det går for det meste i de samme øvelsene som kan bli utført på treningsstudioet. Vet ikke hva 1rm er, men kan lime inn forige treningsøkt. Fant ut da at grunnen til at jeg klarer så mye i beinpress er fordi jeg har beina så høyt oppe, så 110kg er nok ikke helt korrekt. Beinpress 10x110kg 14x110kg 10x120kg 8x120kg Leg extentions 10x30kg 10x30kg 10x30kg Nedtrekk 12x20kg 10x20kg 7x20kg Upper back 9x20kg 8x25kg 10x20kg Pulley 8x20kg 9x15kg 8x15kg Knebøy 15x3,75kg 13x3,75kg 10x3,75kg Skulderpress 8x15kg 5x15kg Ab crunch 15x7 12x7 20x7 Seated row 10x7 8x7 5x7 Ikke mye å skryte av, og har ikke økt vektene mye heller. Når jeg spiser kommer litt ann på, den ene dagen går det en god stund mellom lunsj pg trening, mens den andre dagen er det ikke så altfor lenge mellom middag og trening.
  15. Hei, jeg er en jente på 163cm og 47kg som har trent styrke i 10 uker nå. Jeg har gått opp 4kg til nå og planen er å gå opp et parr kilo til. Men på disse 10 ukene så har jeg ikke egentlig merket noe særlig fremmgang eller resultater. Jeg var ganske svak fra før, og jeg kan ikke si at vektene har økt så mye gjennom disse 10 ukene. Jeg merker heller ikke noe på kroppen. Jeg ønsker å stramme opp litt, men kroppen er som før, kanskje til og med ennå litt mer dvask enn før. Jeg blir så frustrert og lurer på hva jeg gjør feil? Akkurat nå trener jeg styrke 2 ganger i uka og cardio 2-3 ganger(ønsker bedre kondis).
×
×
  • Create New...