Gå til innhold

14 - TINE med ny matserie


Chrsyre

Anbefalte innlegg

Å Herre Gud.

Hvis man ønsker noe som har makroer som proteinpulver og riskaker, er det tryggest å kjøpe nettop det, proteinpulver og riskaker. Jeg synes utvalget mat "on the go" er alt for lite i Norge, og ønsker alle nykommere velkommen ;)

Matpakke --> billig & "on the go" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg var dette en gladnyhet.

Jeg smakte på chili varianten og syntes den var fortreffelig, er så jævlig lei av at alt skal smake søtt som faen (skyr, yoghurt osv).

Var og fikk noen gratis på Narvesen, blir neppe å kjøpe flere til bruk hverdags, blir hovedsaklig når jeg er ute å reiser (noe som er ofte).

Så jeg bare håper disse blir gitt ut på kioskene på flyplassene så snart som mulig, jeg personlig syntes ikke det er noe godt med hvitløksbacon-pølse ånde og irritert mage når jeg sitter på flyet blandt andre folk.

Bra jobba Tine. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir egentlig bare litt grinete når folk skal dytte sukker i alt. Driter i hvor lite det er, tølpere hele gjengen.

TIne reklamerer med " lite tilsatt sukker". I hodet mitt høres det ut som "litt for mye sukker".

Correct me if I'm wrong, det er vel en mulighet for at sukkeret er naturlig sukker fra frukten/bærene du får i lokket..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt 2 % tilsatt sukker

Her gjøres det faktisk et aktivt forsøk på å reintrodusere mellommåltider med lite tilsatt sukker.

Ved å "fordømme" dette, så oppnår man bare at produsenter ser at det ikke virker og man går tilbake til alternativer som er metta med sukker.

Se nå heller på det som et skritt i riktig retning, så kan det hende at vi får produkter helt uten tilsatt sukker snart.

Nei til at alt skal være så jævla søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Correct me if I'm wrong, det er vel en mulighet for at sukkeret er naturlig sukker fra frukten/bærene du får i lokket..?

Tilsatt sukker er tilsatt sukker. Det er sukker i bærene (fruktose). Tilsatt sukker kommer i tillegg. Det er for eksempel sukker i bananer (fruktose) , men det er ikke tilsatt sukker (sukrose). You've been corrected =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilsatt sukker er tilsatt sukker. Det er sukker i bærene (fruktose). Tilsatt sukker kommer i tillegg. Det er for eksempel sukker i bananer (fruktose) , men det er ikke tilsatt sukker (sukrose). You've been corrected =)

Det der er litt overforenklet. Frukt har typisk en kombinasjon av sukrose, glukose og fruktose. Sukrose er bare glukose og fruktose bundet sammen. Stivelse er lange kjeder med glukose. Fordelen med såkalt "naturlig sukker" er at man får vitaminer, mineraler og fiber sammen med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at det står tilsatt sukker, så dere har rett. (Sukkeret fra bærene/frukten står oppført for seg selv). Dog, personlig syns jeg ikke 1-4% sukker er verdens undergang, og det er mye sunnere enn f.eks. god morgen yoghurt og mange andre "to go"-alternativer. Bra produkt, og om jeg ikke skulle like det håper jeg det er til glede for andre som vanligvis kjøper med seg en bolle eller god morgen-yoghurt som mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker og salt; nytelsesmidler; avhengighetsskapende; flere kjøpere; win.

Det er ikke uten grunn det meste av ferdigmat enten er proppa med salt eller sukker. Det at de har kuttet ned på det er som skrevet over et skritt i riktig retning. Og mannen i gata som ikke er redd for sukker vil nok kunne velge denne selv om han er vant til mengder sukker i alt annet, og det vil være en god oppgradering.

Folk som er livredd litt sukker er 1/10 av markedet. De som egentlig gir seg faen, men tenker det kan være greit med litt mindre tilsatt sukker er i hovedfokus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er allergiske mot nøtter, hva med å spørre Tine om de kan innføre en cc-variant med nøttefri granola som Lena Ludvigsen nevnte over her? :) De har jo varianter av det i produktlinja allerede; den greske yoghurten med bringebær/granateple har nøttefri* topping, og naturell-varianten har en topping med tørkede bær(men med nøtter), og jeg vil tro det er flere som kan tenke seg en nøttefri variant.

*riktignok merket med "Kan inneholde spor av egg, nøtter, sesamfrø, soya"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er allergiske mot nøtter, hva med å spørre Tine om de kan innføre en cc-variant med nøttefri granola som Lena Ludvigsen nevnte over her? :) De har jo varianter av det i produktlinja allerede; den greske yoghurten med bringebær/granateple har nøttefri* topping, og naturell-varianten har en topping med tørkede bær(men med nøtter), og jeg vil tro det er flere som kan tenke seg en nøttefri variant.

*riktignok merket med "Kan inneholde spor av egg, nøtter, sesamfrø, soya"

Ja, det er desverre det at de lages så nær hverandre og som blir et problem :/ Har selv opplevd å få allergisk reaksjon av stratos - som da gjør det usikkert å spise sjokolade (til og med uten nøtter)

Men som du sier, det kan ikke skade å høre med dem :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SlettetBruker3

Gresk yoghurt med granateple og bringebær og granateple (og müsli) var utrolig god :) Og syns virkelig ikke det gjør noe at det er bittelitt tilsatt sukker, ro ned folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått å leita etter di produkta i alle butikker jeg har vært innom de siste 2 uken, når får butikkene på løkka/torshov/grorud imn det hwr? Jeg kan jo ikke vise min hat og forakt for produkter før jwg har sett/smakt dwn!

De har de på narvesen, tror ikke de kommer i vanlige butikker før 1feb:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se prisen på disse etter at de har vært på markedet en stund og justeres. Krysser fingrene for at det ikke blir alt for galt, slik at man isåfall kan kjøpe den naturlige cottage cheesen og droppe topplokkinnholdet/ tilsette noe annet dersom man ikke kan ha nøtter. Da kjøper jeg nok porsjonspakningen kontra den store til raske måltider om jeg er ute (I)

Det er nok desverre usannsynlig at det ikke holder seg mad dyrt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...