Gå til innhold

Vanskelig å trene sammen med kjæresten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ny kjæreste-aktivitet: trening. Veldig hyggelig, men jeg takler ikke at han skal vise meg ting. Jeezees. Jeg liker mine øvelser og er ikke interessert i å prøve andre øvelser, og jeg vil gjøre det på min måte. Men jeg tror han har behov for å " hjelpe" meg. Så, hvordan setter jeg han på plass uten å skade manndommen? :)

"Bitch, I got this" sier du bare.

Fra halvspøk til revolver: bare si at du liker det du driver med og vil holde på med det :)

Samtidig, for å vinkle det litt annerledes, er du åpen for et evt faktum at det du driver med ikke er like produktivt som det han prøver å vise? (a.k.a. kukerundtsyndromet)

Prøv å se det fra din og hans side, om du skjønner.

Ikke sikkert det funker, men du kan prøve å gjøre en avtale med ham:

Du blir med ham og trener hans opplegg på hans måte en gang, og han blir med deg og trener ditt opplegg på din måte en gang. Muligens vil han oppdage hva det er du prøver å oppnå med treningen din, og akseptere at du kan det du holder på med...

Annonse

Det kan jo være en av dere ikke helt er 100% sikker på hva som er best?

og få er 100% sikker men du skjønner bildet.

Kan hende han ser noe du kan forbedre deg på. Vær åpen, ta i mot råd. vær ydmyk, samme går for han.

om han ikke har peiling så skal man selfølgelig ikke gjøre det. Om han ikke gir seg så kan du få noen på treningssenteret som har peiling til å se om det som blir sagt faktisk er rett.

Da får jo du også opplyst om han har rett, eller om han har feil, og da får han også høre det:p

har selv hatt en kjæreste som sa jeg ikke hadde peiling og alt var feil, noe som viste seg å være feil fra hennes side..

men hu var trangsynt og skulle være altvitende

Ikke helt i samme bane, men jeg har en bror jeg trener med en sjelden gang:

Han trener ikke et fast program, han logger ikke på noen som helst måte, han trener sjelden knebøy/markløft, og han prioriterer typisk overkropp - så litt kukerundtsyndrom. Om jeg da kommenterer, stiller spørsmål, eller prøver å få ham med på andre øvelser blir han avvisende og enda mer bestemt på at han skal gjøre det han selv vil.

Du har ikke vurdert muligheten for at det er noe han faktisk kan hjelpe deg med, eller hvertfall prøve å være med på opplegget hans? Eventuelt at dere går sammen og finner kunnskap om hva som passer den enkelte best? :)

oki, en gang i blant vil jeg selv også bare tulle rundt på gymmen, gjøre rævspark på matte, trille rundt på en pilatesball å leke at jeg trener med en strikk tulla rundt beina, HAHAHA, da sier jeg bare til typen, at nei nå går jeg å gjør noen jente greier !!

Vi har det omvendt vi da, at det er jeg som kommenterer han :p hehe. Men som regel gjør man det bare utav the goodness of the heart, i hvertfall jeg. Han får gjøre akkurat som han vil, men hvis han tydelig trenger forbedring på teknikk eller noe annet, sier jeg fra at det kanskje er bedre å gjøre det på en annen måte. Det skjer selvfølgelig andre veien også, men det er jeg som er den treningsfrelste ;) hehe.

Ellers er det veldig koselig å trene sammen med mannen, han er veldig åpen for nye ting og jeg har nok smittet endel 'jenteøvelser' over på han :D haha.

Men som de andre over sier, si det som det er. Er vel ikke noe vits i å bruke masse tid på å finne ut hva man skal si for å ikke såre manndommen hans, er han mann nok burde han tåle det ;)

jeg hadde vært overlykkelig over å:

a) ha en kjæreste som faktisk trener (gjerne løfter og ikke sånn....gruppetimeyogating....but then again....yoga...)

B) ha en kjæreste som har peil og kommenterer det jeg gjør.

Shit, er jo bare luksus.

#firstworldproblems

Annonse

Utifra dine tidligere innlegg ser det ut til at du er ganske ny på styrketrening, kanskje han har noen gode tips? Jeg har selv vært i samme situasjon tidligere, jeg ville gjerne hjelpe dama, gi tips og vise men det ble ikke nødvendigvis godt mottatt, enda jeg vet hva som kunne gitt henne god fremgang. Først etter en lang tid innså hun at det kanskje ikke hadde vært så dumt å ta imot tips. MEN, du må ha lyst til å ha resultater, du må ha lyst til å trene styrke og søke den mest effektive måten å gjøre det på, ellers foreslår jeg gruppetimer.

I frykt for å gjenta meg selv: vær ærlig, både på trening og utenfor trening.

Hadde jeg funnet ut at min bedre halvdel hadde lagd en tråd på et forum med det du har skrevet, hadde jeg blitt fly forbanna:whistle:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...