Gå til innhold

Sko til styrkeløft


pakksakene

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke, jeg synes ihvertfall de er gode til styrketrening siden de er så flate :)

Mulig det. Men husker bare når jeg prøvte de at jeg syns de var veldig mye. Men virka veldig deilige ut å gå i :)

Men tok heller free trainer pga de hadde hard såle og litt breiere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det de samme skoene vektløftere og styrkeløftere bruker? Gir ikke vektløftingsko mer bank til knærne, da det er vanskeligere å sette seg bakover? Er det ikke nemlig å sette seg bakover som er viktig for styrkeløftere for å engage glutes/hamstrings, eller, det varierer vel litt etter hvor du er sterk henn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det spiller så mye rolle for annet en pengeboka. Kjøpte Mirunz pga det var det eneste merket som hadde min størrelse på lager da.

Gikk for de samme nettopp, gleder meg. :) Håper bare jeg får de før fredagen. Hvor lang tid tok det før du fikk de levert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite spørsmål, har alltid trent bein på sokkelessen. Noen ulemper med dette i forhold til løftesko?

Løftesko gjør det enklere å legge vekt bak på foten. Blir forhåpentligvis å hjelpe i mitt tilfelle da jeg har en tendens til å løfte med fremsiden av foten i litt for stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv et par adidas adipower 2012 sko som jeg er strålende fornøyd med.

Kjøpte de for å få et par sko med opphøyd hel, slik at jeg kan stabilisere anklene mine bedre.

Kan forøvrig legge til at de koster skjorta, betalte 2000 kr fra http://www.kappi.no, men er verdt hver krone dersom man vil legge litt penger i gode sko.

20120531_195841-jpg.34450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En viktig ting med knebøy (iallfall dype tunge knebøy) er å ha vekta på hælen. Svært få er så bevegelige i hælleddet at de kan få til det uten sko med oppbygde hæler som vektløftersko har. Særlig hvis en er nybegynner og en har da kanskje ikke samme bevegelighet som mer erfarne løftere har. Om skoene er dyre og fancy eller billige og mindre gode spiller liten rolle så lenge en har hæler som tåler belastningen. Oftest er det vel brukt treklosser i hælene. Selv bruker jeg adidas vekløftersko som koster ca 2000.- Men det er mange bra alternativer som er mye rimeligere.

Når det gjelder mark så fungerer det fint barføtt. Kanskje bedre enn med sko på. Her er det helt greit med sko som er flate iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva som er de beste skoene er jo opptil hver enkelt sjel hva som passer dem og hva som føler bra ut på foten. Å kjøpe sko til 1500-2000 kroner bare for å ta noen sett med knebøy hadde ikke jeg gjort, men som sagt noen liker mora, noen liker dattra, noen liker begge men andre ikke liker noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...