Gå til innhold

Cardio tips?


Eva Runa Evensgård

Anbefalte innlegg

Det faktisk forsket på, og de kom fram til at sex er mye mere intensivt og effektivt enn cardio!

Så folkz! Homp i vei i jula!

Jeg må ha ganske heftig sex for å komme opp i 180-190-200 i puls... Sex er kanskje mer effektivt i den betydning at den beste cardio er den cardioen som man gidder å gjennomføre, men som treningsform tror jeg ikke hverdagssexen til nordmenn er spesielt bra trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må ha ganske heftig sex for å komme opp i 180-190-200 i puls... Sex er kanskje mer effektivt i den betydning at den beste cardio er den cardioen som man gidder å gjennomføre, men som treningsform tror jeg ikke hverdagssexen til nordmenn er spesielt bra trening.

Her kommer det også ann på hva du er ute etter. Bedre kondisjon, forbrenning osv. Sex er mye mere effektivt å forbrenne fett med enn cardio. Da du bruker kroppen på en helt annen måte og aktiverer hele kroppen, samtidig som du øker pulsen.

Har du mye sex, og rett kosthold så tror jeg det er fullt mulig å få en bra kropp av bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det også ann på hva du er ute etter. Bedre kondisjon, forbrenning osv. Sex er mye mere effektivt å forbrenne fett med enn cardio. Da du bruker kroppen på en helt annen måte og aktiverer hele kroppen, samtidig som du øker pulsen.

Har du mye sex, og rett kosthold så tror jeg det er fullt mulig å få en bra kropp av bare det.

Signert. Er ikke sjeldent de største kvinnebedårerne har great bods på tross av ukentlige fyllekuler og slaskedager med kompisgjengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signert. Er ikke sjeldent de største kvinnebedårerne har great bods på tross av ukentlige fyllekuler og slaskedager med kompisgjengen

Det er jo mulig de legger litt arbeid inn i puddingen utenom, da det jo er kjent at å se bra ut ikke er skadelig for å tiltrekke seg beibz, noe de største kvinnebedårerne sikkert ikke har noe imot, er det ikke?

Mulig korrelasjon=! Kausasjon her nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det også ann på hva du er ute etter. Bedre kondisjon, forbrenning osv. Sex er mye mere effektivt å forbrenne fett med enn cardio. Da du bruker kroppen på en helt annen måte og aktiverer hele kroppen, samtidig som du øker pulsen.

Har du mye sex, og rett kosthold så tror jeg det er fullt mulig å få en bra kropp av bare det.

Jeg har sagt hva jeg tror. Jeg tror ikke man forbrenner flere kalorier av å ha vanlig hverdagssex i 45 enn å ta seg enn joggetur på middels intensitet i 45 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er ute etter økt utholdenhet, så ville jeg satsa på et par intervalltreninger i uka. Ellers har jeg veldig "sansen for" gåtur, og tror det er en undervurdert form for trening. Jeg gikk ekstremt mye i sommer (løp aldri), og tapte ikke utholdenheten. Bare sørg for at du ikke lusker rundt i subbetempo, men tenk at du skal gå såpass fort at du faktisk må tenke på at du skal opprettholde tempoet.

På vinterstid er det jo mange som liker å gå på ski, alternativt er det veldig ålreit å ta seg en løpetur til fots også. Kan anbefale Yatrax på glattisen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter økt utholdenhet, så ville jeg satsa på et par intervalltreninger i uka. Ellers har jeg veldig "sansen for" gåtur, og tror det er en undervurdert form for trening. Jeg gikk ekstremt mye i sommer (løp aldri), og tapte ikke utholdenheten. Bare sørg for at du ikke lusker rundt i subbetempo, men tenk at du skal gå såpass fort at du faktisk må tenke på at du skal opprettholde tempoet.

På vinterstid er det jo mange som liker å gå på ski, alternativt er det veldig ålreit å ta seg en løpetur til fots også. Kan anbefale Yatrax på glattisen:)

Veldig enig - gått mye litt tyngre fjellturer i det siste, og det er så deilig! Kjenner det jo ordentlig i lår og bein også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...