Gå til innhold

Hvordan straffe katten?


Drlegendary

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan (1) legge dobbeltsidig teip på hele benken for en periode, de får helt noia når de setter seg fast (2) sitte konsekvent og danske han mellom øynene over snuta (det er her kattemammaen slår dem når de lærer dem opp som kattunger - så det er forbundet med straff å bli smådasket litt i det området) hver gang han viser tegn til å hoppe opp. De er ikke så mottakelige for verbal straff. (3) putte noe ordentlig dritt i smøret/maten, slik at han får aversjon mot det som står på benken. Appelsinskall og grillkrydder funker greit til det formålet. Forøvrig er det ingen zoonoser du trenger å bekymre deg for hos norske katter, så du trenger ikke hive smøret.

Hilsen catwoman.

Hva med toxoplasma? Gravid vennine på besøk, har cravings for brødskive med smør eller annen grunn, og vips.(Sett at hun ikke har vært eksponert for patogenet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med toxoplasma? Gravid vennine på besøk, har cravings for brødskive med smør eller annen grunn, og vips.(Sett at hun ikke har vært eksponert for patogenet før.

Dersom katten har fått toxoplasmose smitter det hovedsaklig gjennom avføring (fekal-oral-smitte), parasitten overlever ikke i kattens spytt. Og ja - det gjelder selv om kattene liker å sleike seg i ræva. Forøvrig er det sannsynlig at man selv har vært utsatt for patogenet dersom katten har det (gjennom drikkevannet, for eksempel). Ikke et utbredt problem i Norge heller - det meste kommer sørfra gjennom maten vi mennesker spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter altså. Den ene katten min nekter å spise noe annet enn tørrfor. Hun er absolutt ikke interessert i mat vi har stående fremme, og ikke hva vi tilbyr henne heller. Ikke kylling, fisk eller noe. Den andre spiser derimot alt. Det inkluderer nybakte proteinmuffins fra kjøkkenbenken. Tre kilo kattepus og et menneskes dagsrasjon av fiber frarådes på det sterkeste.

Gode tips, Tamadeus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom katten har fått toxoplasmose smitter det hovedsaklig gjennom avføring (fekal-oral-smitte), parasitten overlever ikke i kattens spytt. Og ja - det gjelder selv om kattene liker å sleike seg i ræva. Forøvrig er det sannsynlig at man selv har vært utsatt for patogenet dersom katten har det (gjennom drikkevannet, for eksempel). Ikke et utbredt problem i Norge heller - det meste kommer sørfra gjennom maten vi mennesker spiser.

Jepp. Klar over alt det. Skulle faktisk til å påpeke dette med drikkevann, men så du tok opp problematikken. Det man derimot kan få det fra norske produkter er vel salat, men til tross for at sannsynligheten er liten for å bli infisert med patogenet ville jeg personlig ikke ha spist det smøret. Hadde for øvrig gjort det samme dersom noen hadde sleika i smøret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Klar over alt det. Skulle faktisk til å påpeke dette med drikkevann, men så du tok opp problematikken. Det man derimot kan få det fra norske produkter er vel salat, men til tross for at sannsynligheten er liten for å bli infisert med patogenet ville jeg personlig ikke ha spist det smøret. Hadde for øvrig gjort det samme dersom noen hadde sleika i smøret mitt.

Pass på før jeg kommer og sleiker i smøret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett på "My cat from hell"? Kanskje han kattehviskeren har noen supertips å komme med i forhold til problemet ditt?

Når pusen min gjør noe hun ikke skal sier jeg "nei!" i streng tone, løfter henne opp og blåser henne i det lille pusetrynet. Hun haater det, så hun prøver å stoppe luften ved å ta potene sine foran munnen min. Det har faktisk funket i alle år. Ikke hopper hun på kjøkkenbenken, i gardinene til mor, og hun sitter faktisk i utenfor dørkarmen og titter inn i rom hun ikke får lov til å være i istedetfor å gå inn i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg aleminiumsfolie på benken. Katter hater aleminiumsfolie,det er ekkelt å trø på og lager ekkel lyd. Katta kommer muligens til å hate deg ei lita stund(muligens opp til ett år, alt etter hvor lang tid det tar før katta tar tegninga og om den er langsint...), men som katter flest regner jeg med at den kommer til deg for kjærlighet når den føler for det, srlv om den hater deg der og da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ha en blomspruta med vatten redo, och spruta vatten på katten. eller lek machine gun- cat med den efteråt, stadigt grepp om bak och framtassar, lägg katten på ena armen och ta några varv runt huset med du pepprar iväg luft-ammo. inget av det gillas särskilt av katten, och det borde leda till ett betingat beteende; slikka inte mat på bänken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katta til mams og paps er av den typen som må ha kontroll på alt som skjer på kjøkkenbenken. Løsninga vår for å ungå katt på benk er å ha en barstol til katta på kjøkkenet, han har full kontroll over alle benkeplater, men trenger ikke sitte på benken :)

Haha, fy fadern katter er råe. Elsker den prima personligheten som så mange av dem har! #ubetalelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...