Gå til innhold

Hva slags program kjører dere?


SamGold

Anbefalte innlegg

Kjører en kombinasjon av 5x5 auto regulering av børge fagerli og The texas method. Børge sitt 5x5 program er et veldig bra program i bunn og veldig likt the texas method. Men the texas method forklarer bedre hvilket intensitet du skal kjøre på 5x5 dagene kontra 1x5 dagene. Dette lærte meg og holde litt igjen på 5x5 dagene og heller gå for RPE 9.5-10 på 1x5 dagene. The texas method ble for lite benk for meg med en ratio på 1:1 benk/OHP. Som styrkeløfter må jeg prioritere benk og 5x5 templaten til børge falt mere i smak. Vanvittig bra program! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah. Det begynner å bli en stund siden nå. Brukte en av templatene, men la inn egen periodisering. myo-reps er veldig bra hvis brukt riktig. Fort inn og ut av gymmen. Kan sende programmet på PM hvis ønskelig:)

Nice! Det er ønskelig, ja. :)

Dette programmet har jeg også og fått via via en klient av børge og kostet flere 1000 kr. Funket bra på meg

Sikker på det er det samme da? :)

Kjører en kombinasjon av 5x5 auto regulering av børge fagerli og The texas method. Børge sitt 5x5 program er et veldig bra program i bunn og veldig likt the texas method. Men the texas method forklarer bedre hvilket intensitet du skal kjøre på 5x5 dagene kontra 1x5 dagene. Dette lærte meg og holde litt igjen på 5x5 dagene og heller gå for RPE 9.5-10 på 1x5 dagene. The texas method ble for lite benk for meg med en ratio på 1:1 benk/OHP. Som styrkeløfter må jeg prioritere benk og 5x5 templaten til børge falt mere i smak. Vanvittig bra program! 

Cool. Kikket litt på dette way back og synes å huske det så interessant ut. Skal lese artikkelen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dietmar mengde. Gjorde noen halvhjerta forsøk på et par andre programmer før dette, men møtte veggen ganske raskt til tross for at treningen i utgangspunktet ikke var slitsomt.  Dette er det tyngste programmet jeg har forsøkt (siden mai), men merkelig nok også det eneste jeg enda ikke har feilet på hittil.

 

Minuset er at det kan være litt kjedelig til tider og gir veldig lite rom/ork for annen trening ved siden av (ihvertfall om en jobber mye). Plusset er at det virker som en ganske idiotsikker vei til styrkeløkning. Har nok gått opp et par kilo siden start, men har lavere fettprosent på nåværende vekt enn jeg har hatt tidligere.

Endret av Snordskog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er programmet en kamerat av meg fikk av Børge for en del år tilbake. Det er også lagt inn noen dager med GPP-trening, men den biten kan visst integreres i styrkedagene om man ønsker det. Dette er forøvrig uke 1, så det er litt endringer underveis, men dette er første uke. Lurer på å teste dette. Litt lite volum/øvelser i forhold til hva jeg har blitt vant med, men tror det kan passe meg bra. :)

Synpunkt?

Savner forresten millitærpress når jeg ser etter. Men når jeg tenker meg om så kan jeg aldri huske å ha sett en av de jeg kjenner som er sterkest i benk (norgemester flere ganger) trene skulderpress. :)

Dag 1

 

 

Knebøy                                                                                                                 5 reps, RPE 9, 2-4%

 

Foroverbøyd roing                                                                                           6 reps, RPE 9, 2-4%

 

Chins/nedtrekk med underhåndsgrep                                                      8 reps, RPE 9, 2-4%

 

Dag 2

 

Benkpress m 3sek stopp på brystet                                                             5 reps, RPE 9, 2-4%

 

Skrå benkpress                                                                                                  6 reps, RPE 9, 2-4%

 

Skapular sidehev                                                                                              9-12 +3x

 

Dag 3

 

Markløft                                                                                                               5 reps, RPE 9, 2-4%

 

Utfall (ca 90 grader i bakre og fremre kne i bunnposisjon)                 8 reps, RPE 9, 2-4%

 

Nedtrekk med omvendt grep (hendene mot deg)                                 8 reps, RPE 9, 2-4%

 

Enarms hammercurl foran kroppen                                                           9-12 +3x

 

Dag 4

 

Benkpress                                                                                                            5 reps, RPE 9, 2-4%

 

Skråbenk med smalt grep                                                                              6 reps, RPE 9, 2-4%

 

JM-press med manualer                                                                                 8 reps, RPE 9, 2-4%

 

 

 

Endret av SamGold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

http://fitnessbloggen.no/5x5-med-autoregulering/

Ser denne her er nevnt tidligere i tråden også. Kjører selv det programmet her og har økt overraskende bra de siste 4 ukene. Anbefales :)

Legger du (og andre) eventuelt inn noen støtteøvelser? 

Ved første øyekast synes jeg det ser ut som så lite trening (har blitt vant til et litt høyere volum siste tiden), men har egentlig nok ting å bruke tid på, så klager ikke om jeg får ned treningstiden litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-size. Drittfornøyd, men nyoppstått prolaps (n'te i rekka) og lammelse i et bein setter meg tilbake en del… kommer til å fortsette med samme program^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sansen for programmer hvor man legger inn en 1RM og får beregnet en treningssyklus ut fra dette, da jeg selv kan ha en tendens til å kunne trene i tyngste laget i begynnelsen av en syklus. Med et program som sier hva jeg skal gjøre, i stedet for å trene "intuitivt" (og være redd for å trene for lite), så unngår man dette. Altså for baseøvelser. Dette er sjeldent et problem for isolasjonsøvelser.

Derfor vurderer jeg å kanskje ta en runde med Børges benkpressprogram som ligger ute her på bloggen, med en volumdag og en RM dag. Alt forhåndsberegnet fra en gitt RM. Har likt dette programmet godt tidligere. Så kanskje bruke 5/3/1 templatet på mark/bøy.

Alternativt "Built Like A Badass" templatet for baseøvelser av Joe D, men er ikke så superglad i det (pyramide opp til toppsett).

Det er vel slik Sheiko også er lagt opp, men jeg har forstått det slik at de øktene er sykt lange, og det har jeg dessverre ikke tid til akkurat nå. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

 

Her er programmet en kamerat av meg fikk av Børge for en del år tilbake. Det er også lagt inn noen dager med GPP-trening, men den biten kan visst integreres i styrkedagene om man ønsker det. Dette er forøvrig uke 1, så det er litt endringer underveis, men dette er første uke. Lurer på å teste dette. Litt lite volum/øvelser i forhold til hva jeg har blitt vant med, men tror det kan passe meg bra. :)

Synpunkt?

Savner forresten millitærpress når jeg ser etter. Men når jeg tenker meg om så kan jeg aldri huske å ha sett en av de jeg kjenner som er sterkest i benk (norgemester flere ganger) trene skulderpress. :)

Dag 1

 

 

Knebøy                                                                                                                 5 reps, RPE 9, 2-4%

 

Foroverbøyd roing                                                                                           6 reps, RPE 9, 2-4%

 

Chins/nedtrekk med underhåndsgrep                                                      8 reps, RPE 9, 2-4%

 

Dag 2

 

Benkpress m 3sek stopp på brystet                                                             5 reps, RPE 9, 2-4%

 

Skrå benkpress                                                                                                  6 reps, RPE 9, 2-4%

 

Skapular sidehev                                                                                              9-12 +3x

 

Dag 3

 

Markløft                                                                                                               5 reps, RPE 9, 2-4%

 

Utfall (ca 90 grader i bakre og fremre kne i bunnposisjon)                 8 reps, RPE 9, 2-4%

 

Nedtrekk med omvendt grep (hendene mot deg)                                 8 reps, RPE 9, 2-4%

 

Enarms hammercurl foran kroppen                                                           9-12 +3x

 

Dag 4

 

Benkpress                                                                                                            5 reps, RPE 9, 2-4%

 

Skråbenk med smalt grep                                                                              6 reps, RPE 9, 2-4%

 

JM-press med manualer                                                                                 8 reps, RPE 9, 2-4%

 

 

 

Dette programmet så svært likt ut av det RPE programmet jeg sitter på. Er det litt variasjoner utover i programmet? slik som zercher bøy i uke 3 eller 4 tror jeg det var.. Programmet startet iallefall med 5 reps på baseløftene i uke 1 for så å gå ned 1 rep for hver uke til deload i uke 4. Derretter videre senking av reps til 1RM i bøy,benk,mark i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette programmet så svært likt ut av det RPE programmet jeg sitter på. Er det litt variasjoner utover i programmet? slik som zercher bøy i uke 3 eller 4 tror jeg det var.. Programmet startet iallefall med 5 reps på baseløftene i uke 1 for så å gå ned 1 rep for hver uke til deload i uke 4. Derretter videre senking av reps til 1RM i bøy,benk,mark i uke 8.

Tror det. :)

Gode erfaringer med dette? 

Jeg sluttet på grunn av tidsmangel. Men jeg likte det egentlig godt. Føltes kanskje som litt lite trening, men sikkert nok for meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det. :)

Gode erfaringer med dette? 

Jeg sluttet på grunn av tidsmangel. Men jeg likte det egentlig godt. Føltes kanskje som litt lite trening, men sikkert nok for meg. ;)

Ja dette programmet er virkelig en gem spør du meg! Ser børge har lagt opp til en 2-4% her da som er en høy intensitet på back-off settene. Mine lå på 5% gjennom hele programmet om jeg husker rett. Slik fikk jeg inn 3-4 "back-off" sett etter toppsettet og dermed med volum. Likte virkelig denne måten å gjøre det på. Med nærmere 2% drop på disse back-off settene (husker ikke hva han kalte dem) blir det maks 2 slike sett og dermed mindre volum. Det er ingenting i veien for å kjøre inn en øvelse ekstra på tri etter jm-press og bi etter hammercurls hvis det skulle ønskes, så lenge dette ikke går ut over hovedøvelsene.

Endret av playfair90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette programmet er virkelig en gem spør du meg! Ser børge har lagt opp til en 2-4% her da som er en høy intensitet på back-off settene. Mine lå på 5% gjennom hele programmet om jeg husker rett. Slik fikk jeg inn 3-4 "back-off" sett etter toppsettet og dermed med volum. Likte virkelig denne måten å gjøre det på. Med nærmere 2% drop på disse back-off settene (husker ikke hva han kalte dem) blir det maks 2 slike sett og dermed mindre volum. Det er ingenting i veien for å kjøre inn en øvelse ekstra på tri etter jm-press og bi etter hammercurls hvis det skulle ønskes, så lenge dette ikke går ut over hovedøvelsene.

Kult. :)

Kommer nok til å prøve det igjen.

Men det er jo forsåvidt radikalt annerledes enn mye annet enn han har gjort i nyere tid. Les: Fullkropp 7 dager per uke med høyt volum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører et program hvor jeg trener kroppen 4 ganger pr uke slik:

Feks:

Søndag: MYO fullkropp med tung bøy (1 sett myo på hele kroppen, hvor jeg kjører bøy 3-4 sett)

Mandag: Tung fullkropp (bare baseøvelser og starter med markløft ca 3 - 4 sett)

Tirsdag: Sprint intervaller/Fri

Onsdag: Myo fullkropp med tung bøy (1 sett myo på hele kroppen, hvor jeg kjører bøy 3-4 sett)

Torsdag: Tung fullkropp (Baseøvelser og starter med Hipthrust)

Fredag og lørdag: Fri

 

Endret av Bro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører et program hvor jeg trener kroppen 4 ganger pr uke slik:

Feks:

Søndag: MYO fullkropp med tung bøy (1 sett myo på hele kroppen, hvor jeg kjører bøy 3-4 sett)

Mandag: Tung fullkropp (bare baseøvelser og starter med markløft ca 3 - 4 sett)

Tirsdag: Sprint intervaller/Fri

Onsdag: Myo fullkropp med tung bøy (1 sett myo på hele kroppen, hvor jeg kjører bøy 3-4 sett)

Torsdag: Tung fullkropp (Baseøvelser og starter med Hipthrust)

Fredag og lørdag: Fri

 

Bro,

Høres ut som et veldig interessant program. Jeg kunne kanskje tenke meg å prøve det. 

Har du lyst å gi alle detaljer om det ikke er hemmelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bro,

Høres ut som et veldig interessant program. Jeg kunne kanskje tenke meg å prøve det. 

Har du lyst å gi alle detaljer om det ikke er hemmelig? :)

Ja, se vedlegg. 


U1 og U2 = underarmer øvelser jeg har

Har kjørt det programmet nå i 3 uker, liker det veldig godt så langt. Har lang erfaring med å kjøre slikt og det er det eneste jeg foretrekker, hvor jeg trener kroppen flere ganger pr uke. Varierer fra å trene kroppen 4 til 2 ganger pr uke. 

Ellers, begynner jeg med å kjøre 1 myo sett pr kroppsdell, og kanskje etter 6 uker begynner jeg å kjøre 2 sett myo. Altså dobler nesten myo øktene. Ellers, går de myo øktene ganske kjapt. I tillegg har jeg tung magetrening på de tunge dagene, det vil du ikke se på programmet. 


Kjører nok dette opplegget i ca 10 - 12 uker. Deretter går jeg over til kanskje 2 eller 3 ganger pr uke. Spørs på hva jeg  er motivert til.

 

Trening 2016.xlsx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...