Gå til innhold

Hva slags program kjører dere?


SamGold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det stemmer, er det programmet. Jeg kjører Incline Curls istedenfor Straight Bar, som du selv kan velge mellom.

Jeg synes det fungerer bra. Nå har jeg brukt det siden slutten av januar. Det er ikke for for kort treningsprogram slik som mange av andre treningsprogrammer er, der du drar på gymmen for 20 mins. Jeg bruker 50min-1 time på gjennomføringen. Du øker med 2,5kg for hver treningsøkt, så jeg synes det er et bra opplegg. Det går i bra fart oppover, så det er lurt å ikke begynne for høyt i kg, ellers vil du stagnere fort. Jeg kjører cutting versjonen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser lovende ut, MEN, jeg ser at det er ikke chins eller pull-ups der, noe jeg har blitt helt avhengig av. Elsker de øvelsene, så det er nok uaktuelt å droppe de. Mulig jeg kan flette de inn på et vis. :)

Jeg vet ikke hvor mange chins du klarer men, til du klarer sånn 3x8 chins, kan det være lurt å ta curls. Ellers ville jeg ikke erstattet en av 5x5 øvelsene med pullups/chins så du kan ta det på en hviledag for eksempel. Selv pleier jeg å kjøre noen pullups i ny og ne når det passer meg på treningsdager, har ikke gjort noe skade av det ennå, øker bare i antall pullups hele tiden der så jeg stopper ikke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange chins du klarer men, til du klarer sånn 3x8 chins, kan det være lurt å ta curls. Ellers ville jeg ikke erstattet en av 5x5 øvelsene med pullups/chins så du kan ta det på en hviledag for eksempel. Selv pleier jeg å kjøre noen pullups i ny og ne når det passer meg på treningsdager, har ikke gjort noe skade av det ennå, øker bare i antall pullups hele tiden der så jeg stopper ikke... :)

Kjører 5X5 chin-ups med 35 kg i beltet og på rep-dagen min kjører jeg nå 15 pull-ups med 15 kg i beltet på første sett. Så det er nok en av de øvelsene jeg er sterkest i og liker best, så har ikke lyst å nedprioritere de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Ikke for å være mr. obvious, men det er ikke lengre 5/3/1 om man faktisk ikke kjører det slik Wendler har lagt det opp :)

Personlig ville jeg f.eks sett på 5/3/1 - Frequency Project varianten, da 5/3/1 i sin basic form strengt tatt er en standard 3-4-5 splitt avhengig av hvordan man kjører det som resulterer i lav frekvens og om man ikke kjører BBB varianten, lavt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være mr. obvious, men det er ikke lengre 5/3/1 om man faktisk ikke kjører det slik Wendler har lagt det opp :)

Personlig ville jeg f.eks sett på 5/3/1 - Frequency Project varianten, da 5/3/1 i sin basic form strengt tatt er en standard 3-4-5 splitt avhengig av hvordan man kjører det som resulterer i lav frekvens og om man ikke kjører BBB varianten, lavt volum.

Sant, men på den andre siden har det vel blitt så ekstremt mange varianter av 5/3/1 fra Wendler selv (har Beyond 531), at man vanskelig kan se på det som ett spesifikt program? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

6 split.

Alla muskelgrupper vid 2 tillfällen/vecka varav ett tungt tillfälle och ett baserat på större mängd reps och något lägre belastning. Alla muskelgrupper aktiveras på bägge typerna av pass från alla typer av belastningspunkter så som press, drag och flyes.

Tunga pass bygger ofta i serier t.ex. 2x2, 4x3. 4x4 osv.. på basövningar men utmattningspass lutar sig på omvänd pyramid, dropset, build ups, build downs osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nå en 5/3/1 variant (har lagt på litt ekstra øvelser på en av dagene) og det føles SYKT lite ut etter å ha hatt ett krevende fullkroppsprogram 4X per uke.

Men jeg økte bra på det i gamle dager, så tror det fungerer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Det bumpes! :)

Jeg er ganske happy med WS4SB programmet mitt, men føler for litt variasjon. Det er sjeldent jeg kjører særlig høyreps, så lurer på om jeg skulle tatt en runde med myo-reps, kun for variasjonens skyld?

Hva slags myo-reps program kjørte du, @Broseidon? Var det ett av de standardtemplatene Børge laget way back? Så han hadde fått ny gjemmeside nå, så kanskje han har noe oppdatert stuff der.

Kommer på at jeg har liggende et RPE-program av Børge også som jeg fikk lånt av en klient av han som jeg kjenner. 4 dager per uke. Fokus på baseløft og relativt lav volum. Kanskje noe for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bumpes! :)

Jeg er ganske happy med WS4SB programmet mitt, men føler for litt variasjon. Det er sjeldent jeg kjører særlig høyreps, så lurer på om jeg skulle tatt en runde med myo-reps, kun for variasjonens skyld?

Hva slags myo-reps program kjørte du, @Broseidon? Var det ett av de standardtemplatene Børge laget way back? Så han hadde fått ny gjemmeside nå, så kanskje han har noe oppdatert stuff der.

Kommer på at jeg har liggende et RPE-program av Børge også som jeg fikk lånt av en klient av han som jeg kjenner. 4 dager per uke. Fokus på baseløft og relativt lav volum. Kanskje noe for meg. :)

Ah. Det begynner å bli en stund siden nå. Brukte en av templatene, men la inn egen periodisering. myo-reps er veldig bra hvis brukt riktig. Fort inn og ut av gymmen. Kan sende programmet på PM hvis ønskelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bumpes! :)

Jeg er ganske happy med WS4SB programmet mitt, men føler for litt variasjon. Det er sjeldent jeg kjører særlig høyreps, så lurer på om jeg skulle tatt en runde med myo-reps, kun for variasjonens skyld?

Hva slags myo-reps program kjørte du, @Broseidon? Var det ett av de standardtemplatene Børge laget way back? Så han hadde fått ny gjemmeside nå, så kanskje han har noe oppdatert stuff der.

Kommer på at jeg har liggende et RPE-program av Børge også som jeg fikk lånt av en klient av han som jeg kjenner. 4 dager per uke. Fokus på baseløft og relativt lav volum. Kanskje noe for meg. :)

Dette programmet har jeg også og fått via via en klient av børge og kostet flere 1000 kr. Funket bra på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...