Gå til innhold

Hva slags program kjører dere?


SamGold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gode bidrag her! Dette blir en bra tråd! :)

Når det gjelder 5/3/1, så er det jo så mange slags variasjoner man kan kjøre og egentlig er programmet så enkelt at det er vanskelig å definere det som ett bestemt program. Det har vel Wendler også påpekt om jeg ikke tar feil.

Vet ikke om han har gjort noen endringer i de nye bøkene, men en 3 ukers syklus blir for kort for min del når jeg ikke trener til failure. Det jeg gjorde denne gang var å fortsette syklusen helt frem til jeg nådde en 3 rep max på benken, med 2,5-5,0 kg økning fra gang til gang. Det tok 8 uker og jeg føler meg ikke særlig mørbanket, men tar nå 5-6 dager helt fri.

The Cube Method virker litt interessant. Noen som kan fortelle kort om det? Hvor mange dager må man trene per uke? Er det veldig intensivt og krevende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt ferdig med Sheiko #29, begynner på Sheiko #37 neste uke. For de som tror at Sheiko er døden så har jeg helt annen oppfatning, satt persene litt ned i bøy og mark, og litt opp i benk, og aldri vært i nærheten av failure. Så lenge man har med seg litt mat til de lange øktene går det helt fint. Spiser også generelt mindre enn tidligere og holder vekten stabil, men kroppen fungerer meget bra på trening.

Har tidligere iår kjørt Dietmar, 4 og noe 5 dagers mengdeprogram, som jeg syns er langt tyngre enn Sheiko, utifra de 4 ukene jeg har kjørt så langt.

Trolig det programmet jeg har hatt mest igjen for er Project Big Guns av Eirik Sandvik, latterlig mye fremgang og veldig gøy program (Anbefales for tynninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verdens mest vinglete person når det gjelder programmer, fordi jeg blir ekstremt fort lei og mister da motivasjonen... Men starter nå på x-size på ny, det drev jeg med i hele fjor høst faktisk og er vel et av de programmene jeg har likt best og hatt mest utbytte av.

Hvorfor blir du lei? Programhopper er kanskje noe av det dummeste du gjør for fremgangen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolig det programmet jeg har hatt mest igjen for er Project Big Guns av Eirik Sandvik, latterlig mye fremgang og veldig gøy program (Anbefales for tynninger)

Dette fanget interessen min. Synd det koster kr 1600, noe som trolig er for mye for min studentøkonomi per dags dato.

Virker som om det er gode erfaringer ute og går med dette.

Kan du fortelle kort om hovedprinsippene og hvor mye man trener per uke? Er det primært et styrkeprogram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet!! Men etter noen uker blir jeg alltid lei uansett program, selv om jeg har fremgang...vet ikke hvorfor, jeg trenger mye variasjon for å holde på motivasjonen, ellers begynner jeg å kjede meg på trening...

Kanskje 5/3/1 kan være noe for deg. Bruk oppsettet for baseøvelsene, så kan du heller variere tilleggsøvelsene innemellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 5/3/1 kan være noe for deg. Bruk oppsettet for baseøvelsene, så kan du heller variere tilleggsøvelsene innemellom :)

Har nettopp kjørt 3 sykluser med 5/3/! og er lei selv om jeg har bytta på støtteøvelsene :( Ja, det må være noe galt med meg :p Jeg har også blitt svakere enn da jeg begynte merkelig nok, må gjøre noe galt et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjørt 3 sykluser med 5/3/! og er lei selv om jeg har bytta på støtteøvelsene :( Ja, det må være noe galt med meg :p Jeg har også blitt svakere enn da jeg begynte merkelig nok, må gjøre noe galt et sted...

spiser du nok da? tenker hvis du har blitt svakere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette fanget interessen min. Synd det koster kr 1600, noe som trolig er for mye for min studentøkonomi per dags dato.

Virker som om det er gode erfaringer ute og går med dette.

Kan du fortelle kort om hovedprinsippene og hvor mye man trener per uke? Er det primært et styrkeprogram?

1600,- er det uten tvil verdt, uansett økonomi har du råd til såpass dersom du sparer inn litt andre plasser. Julegaveønske?

Det går over 12 uker, fordelt på 4 forskjellige faser.

Uke 1-3 3 økter per uke

Uke 4-6 4 økter per uke

Uke 7-9 5 økter per uke

Uke 10-12 3 økter per uke.

Alle ukene kjører du benk, bøy og mark der du har en progresjon gjennom hele programmet.

I hver periode har du en spesiell treningsmetode som blir brukt i tillegg til baseøvelsene. Tri-sett, Pre-exhaust metode ol.

Øktene i seg selv er ikke spesielt lange, men i noen av ukene er det veldig harde økter, og det blir nok litt hating, men det er jo ikke gøyt å bare loffe rundt på trening heller. Husker spesielt godt et supersett med 4 beinøvelser, det var HARDT

Det er et program for muskelvekst, men de fleste øker rimelig bra i 1RM også.

Personlig:

Benkpress 115-140

Markløft 180-200

Frontbøy 1RM 100kg - 5RM 100kg (testet ikke maks her)

Det som gjennspeiler seg i programmet er at de at baseøvelsene man starter for tungt i får man dårlig fremgang i, i mitt tilfelle ble dette frontbøy.

Kostholdsmessig er det MYE mat (4000kcal++), men veldig enkel mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenar ikkje etter noko spesifikt program, har berre funne fram til det eg syns verkar best sjølv. Kjem til å endre seg vidare i framtida :)

Mandag: bein

tirsdag: rygg (volum) + biceps

onsdag: fri (cardio/leggar e.l)

torsdag: tung bryst, skuldre, triceps

fredag: rygg (power) + biceps

laurdag: onsdag

søndag: bryst, tung skuldre, triceps

maximum gainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenar ikkje etter noko spesifikt program, har berre funne fram til det eg syns verkar best sjølv. Kjem til å endre seg vidare i framtida :)

Mandag: bein

tirsdag: rygg (volum) + biceps

onsdag: fri (cardio/leggar e.l)

torsdag: tung bryst, skuldre, triceps

fredag: rygg (power) + biceps

laurdag: onsdag

søndag: bryst, tung skuldre, triceps

maximum gainz

Er det en grunn til at du ikke trener bein mer enn 1 gang i uken? Sier ikke at det er feil det du gjør, bare lurer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...