Gå til innhold

Trodde jeg gjorde det riktig, men blir så forvirret av andres mening...


Libe87

Anbefalte innlegg

Har i noen uker nå fulgt med på hvor mange kcal jeg spiser og funnet ut at for meg passer det best å spise ca. 3 måltider om dagen. Da blir jeg mett lenge og går ikke rundt og er sulten. I følge kalkulator skal jeg spise ca 1750 kcal hver dag for å gå ned ca 0.5 kg i uken. Har ikke veid meg ennå, så om dette stemmer vet jeg ikke ennå.

Men de vennene mine som vet om at jeg teller kcal, mener jeg gjør det helt feil og at jeg ikke vil gå ned noe når jeg spiser så sjelden. Jeg selv har lest endel artikler og det står jo forskjellig overalt, men har vært av den oppfatningen at om du spiser 1 eller 7 ganger om dagen har ikke noe å si, så lenge du ikke overskrider antall kcal... Er jeg helt på jordet? Er jo noe i bakhodet mitt som sier at forbrenningen har ikke godt av at man spiser 2-3 store måltider per dag, men mener jeg har fått med meg at dette er en myte...

Blir helt forvirret jeg. Trodde jeg hadde funnet en grei måte, men blir jo så forvirret når folk er så bastante på at jeg gjør feil. Dette er folk som er opptatt av kosthold og trening, derfor blir jeg ekstra usikker.

Noen som har noen meninger, eller som kan si at jeg gjør det riktig eller er helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er fort gjort å tvile på seg selv i slike situasjoner, men hvis du finner et spisemønster som passer deg og din hverdag bra, og som samtidig får deg nærmere målene dine, er det bare å lukke ørene for hva alle andre har å si!!:-)

Så kan de heller bryne seg på hvordan i helv**** du har klart å få resultater uten å ha spist 7 små måltider hver dag:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe svar :) Da er det slik jeg trodde. Men når folk er så utrolig påståelige så er det fort gjort å begynne å tvile på seg selv. Men da skal jeg fortsette slik jeg gjør nå og satse på at det blir bra :)

Litt av oppskriften til kroppsendring er å tørre å stole på seg selv, pluss det å være tålmodig. Det er nok av folk som skal fortelle deg ditt og datt underveis, men prøv å stick to the plan og kjør på med din greie. Alt for mange orker ikke holde seg til den opprinnelige planen over tid og resultatene blir deretter. Lykke til!

PS: Kan være lurt å veie seg/måle seg underveis slik at du kan gjøre justeringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjapt tips - søk opp bilder av Martin Berkhan. Han spiser kun 6-8 timer i døgnet, altså et par ganger+noe rundt trening. Neste gang noen sier at man må spise 19 ganger i døgnet for å bli slank, så vis bilder av Martin. Det samme kan du gjøre dersom noen ber deg skjære fettet av biffen ;)

Er det han med "kyllingrumpe"? (Evt, hvem er han med denne rumpa?)

For det bildet kan gi folk lyst til å beholde sin noe høyere fettprosent.. :p

(Er vel halvannet år siden jeg så det bildet, ikke glemt det enda.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det han med "kyllingrumpe"? (Evt, hvem er han med denne rumpa?)

For det bildet kan gi folk lyst til å beholde sin noe høyere fettprosent.. :p

(Er vel halvannet år siden jeg så det bildet, ikke glemt det enda.. )

What, det ENE bildet av Martin Berkhan på internett? :p

Tipper du tenker på Alberto Nunez?

Han har ikke noe med berkhan å gjøre, men han er bare enda en av de som ikke bryr seg om måltidsfrekvens og "ren" mat :)

alberto4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av oppskriften til kroppsendring er å tørre å stole på seg selv, pluss det å være tålmodig. Det er nok av folk som skal fortelle deg ditt og datt underveis, men prøv å stick to the plan og kjør på med din greie. Alt for mange orker ikke holde seg til den opprinnelige planen over tid og resultatene blir deretter. Lykke til!

PS: Kan være lurt å veie seg/måle seg underveis slik at du kan gjøre justeringer:)

Har laget meg en bok som jeg bruker som motivasjon. Så skal veie meg og måle cm på nytt om ca to uker. Har laget meg delmål og hovedmål, disse er skrevet ned. I tillegg til bilder. Så føler motivasjonen er på topp, og vanskelig å slurve unna når jeg har så konkrete mål med tidsfrist. Så skal holde meg til planen og kjøre mitt eget løp. Så håper jeg det fungerer, så jeg kan motbevise det disse påståelige vennene mine sier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget meg en bok som jeg bruker som motivasjon. Så skal veie meg og måle cm på nytt om ca to uker. Har laget meg delmål og hovedmål, disse er skrevet ned. I tillegg til bilder. Så føler motivasjonen er på topp, og vanskelig å slurve unna når jeg har så konkrete mål med tidsfrist. Så skal holde meg til planen og kjøre mitt eget løp. Så håper jeg det fungerer, så jeg kan motbevise det disse påståelige vennene mine sier :D

Nå fikk du meg til å føle meg skikkelig OCD. Jeg veier meg og måler hudfolder 6 dager i uken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk du meg til å føle meg skikkelig OCD. Jeg veier meg og måler hudfolder 6 dager i uken ;)

Jeg blir alltid veldig demotivert hvis vekten står stille over flere dager eller jeg ikke ser noe forskjell når jeg måler altfor ofte. Derfor har jeg bestemt meg for å bare gjøre det en gang eller to i måneden(selv om jeg må innrømme at jeg nok veier meg litt oftere enn det, men ikke hver dag), for da ser man litt lettere om det fungerer :) Men siden jeg ikke har klart å holde meg helt unna å veie meg, så har jeg sett at jeg har klart å gå ned noe, så foreløpig ser det lovende ut med hvordan jeg har valgt å styre kostholdet mitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid veldig demotivert hvis vekten står stille over flere dager eller jeg ikke ser noe forskjell når jeg måler altfor ofte. Derfor har jeg bestemt meg for å bare gjøre det en gang eller to i måneden(selv om jeg må innrømme at jeg nok veier meg litt oftere enn det, men ikke hver dag), for da ser man litt lettere om det fungerer :) Men siden jeg ikke har klart å holde meg helt unna å veie meg, så har jeg sett at jeg har klart å gå ned noe, så foreløpig ser det lovende ut med hvordan jeg har valgt å styre kostholdet mitt :D

Vekten sier ingen ting. Om du trenger å gjøre noe ofte, så pass på at det er hudfolder eller omkretser du måler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten sier ingen ting. Om du trenger å gjøre noe ofte, så pass på at det er hudfolder eller omkretser du måler.

Vet i grunn det, derfor jeg har har målt meg med målebånd også, men har ikke sjekket om det er noen endring der ennå. Kun i antall kilo, da vekten står på badet, så den er veldig tilgjengelig. Har ikke klype til å måle fettprosenten min, så den får jeg ikke målt dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet i grunn det, derfor jeg har har målt meg med målebånd også, men har ikke sjekket om det er noen endring der ennå. Kun i antall kilo, da vekten står på badet, så den er veldig tilgjengelig. Har ikke klype til å måle fettprosenten min, så den får jeg ikke målt dessverre.

Det er ikke fettprosenten du måler med klypen, men tykkelsen på hudfolder. Det sier også mye mer enn både vekt og målbånd, så om jeg var deg ville jeg investert et par hundrelapper i en slik og funnet fire-fem punkter på kroppen du kunne måle ved behov. Da kunne du både ignorert vekt OG omkretser :D Ellers er US Navy-formelen for fettprosent overraskende nøyaktig. Der tar man to mål med målbånd og kommer faktisk veldig, veldig nært resultatet en proff ville fått med kaliper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...