Gå til innhold

Julegavetips


wombat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trenger tips til en vrien bestefar med diabetes som har en kone som elsker søtt?Det er jo faen meg sukker i alt! Vin kan han visst ikke ha, ikke brente mandler, ikke konfekt, ikke faens noen ting. Sokker har han i bøttevis og det samme går for slips. Har prøvd en del bøker, men alle andre kjøper de samme bøkene når vi endelig finner noe aktuelt......... HJELP!?!

Vurderte fotmassasje, men han er selvfølgelig superkilen på beina.... Massasje? Med happy ending? Neida, hahaha. HJELP HJELP HJELP!

Har også vrien "bestemor" som vi trenger til..?Eneste vi egentlig vet hun liker er alkohol, men hun drikker helst øl og det er jo ikke like "fint" å gi..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips til en vrien bestefar med diabetes som har en kone som elsker søtt?Det er jo faen meg sukker i alt! Vin kan han visst ikke ha, ikke brente mandler, ikke konfekt, ikke faens noen ting. Sokker har han i bøttevis og det samme går for slips. Har prøvd en del bøker, men alle andre kjøper de samme bøkene når vi endelig finner noe aktuelt......... HJELP!?!

Vurderte fotmassasje, men han er selvfølgelig superkilen på beina.... Massasje? Med happy ending? Neida, hahaha. HJELP HJELP HJELP!

Har også vrien "bestemor" som vi trenger til..?Eneste vi egentlig vet hun liker er alkohol, men hun drikker helst øl og det er jo ikke like "fint" å gi..?

Mat... mine besteforeldre har ALT og litt til, så jeg tenker å gi dem noe de kan spise opp. F.eks en røykalaks, eller forskjellige typer mår/mør/morr, eller syltetøy. I fjor fikk de hver sin kopp, og en pakke med te, de ble usannsynlig glade fordi de fikk noe som slapp "å støve bort".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat... mine besteforeldre har ALT og litt til, så jeg tenker å gi dem noe de kan spise opp. F.eks en røykalaks, eller forskjellige typer mår/mør/morr, eller syltetøy. I fjor fikk de hver sin kopp, og en pakke med te, de ble usannsynlig glade fordi de fikk noe som slapp "å støve bort".

Det er det som er så kjipt! De elsker å lage mat og bestefaren har jobbet på Gilde og er en kløpper på alt fra hjemmelagde fiskepinner til pølser til indrefilèt og det som skal være... Konen hans lager dessverre alt han ikke lager :-/

Hun andre er jeg usikker på... Hun sier hun sliter med at alt smaker metall? Så vet ikke hvor bra det funker :p

Men tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så kjipt! De elsker å lage mat og bestefaren har jobbet på Gilde og er en kløpper på alt fra hjemmelagde fiskepinner til pølser til indrefilèt og det som skal være... Konen hans lager dessverre alt han ikke lager :-/

Hun andre er jeg usikker på... Hun sier hun sliter med at alt smaker metall? Så vet ikke hvor bra det funker :p

Men tusen takk for tips :)

Men om de elsker å lage mat, hvorfor ikke kjøpe såkalte råvarer, eller evt forskjellige typer urter/krydder? Ting de kan lage god mat av selv. Vet ikke hvordan tilbudet på ting er rundt deg, men her så har vi en butikk der de selger kortreist mat, alt fra urter/krydder til viltkjøtt til syltetøy osv.

Alt smaker metall? ..Den var litt verre, min bestemor sliter med søte ting, hun sier det smaker merkelig..kan det være noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til folk som liker å lage mat, er alltid en skikkelig kokkekniv en fin ting. De aller aller fleste har skuffene fulle av skrotmetall-biffkniv-wannabes fra jula eller drit fra restehaugen på fretex. EN god kokkekniv fra f.eks Masahiro, MAC eller Global, og ordet matglede får en helt ny betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnetteK: Ja, råvarer var kanskje en idè..... Eller faktisk... Kanskje råvarer, en liten oppskriftsbok oooog en flaske sukkerfri vin til eller noe? Brainstorming.. Haha. Med Aurelius sin kokkekniv! Jada! Men det får faen meg samboeren spandere... Ser ikke for meg at det er noe som kler min lommebok. Heldigvis hans besteforeldre! Haha...

Tror det er pga noen sprøyter hun får - jeg får det også av de samme sprøytene, men på meg går det over etter noen dager da, men tydeligvis ikke på henne :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips til en vrien bestefar med diabetes som har en kone som elsker søtt?Det er jo faen meg sukker i alt! Vin kan han visst ikke ha, ikke brente mandler, ikke konfekt, ikke faens noen ting. Sokker har han i bøttevis og det samme går for slips. Har prøvd en del bøker, men alle andre kjøper de samme bøkene når vi endelig finner noe aktuelt......... HJELP!?!

Vurderte fotmassasje, men han er selvfølgelig superkilen på beina.... Massasje? Med happy ending? Neida, hahaha. HJELP HJELP HJELP!

Har også vrien "bestemor" som vi trenger til..?Eneste vi egentlig vet hun liker er alkohol, men hun drikker helst øl og det er jo ikke like "fint" å gi..?

Finnes jo en million forskjellige typer sukkerfri sjokolade og godteri? Nye tøfler? Gavekort på en restaurant? En fin blomsterbukett? God, litt eksklusiv ost og kjeks? En boks hjemmelagede, sukkerfrie julekaker/kjeks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo en million forskjellige typer sukkerfri sjokolade og godteri? Nye tøfler? Gavekort på en restaurant? En fin blomsterbukett? God, litt eksklusiv ost og kjeks? En boks hjemmelagede, sukkerfrie julekaker/kjeks?

Haha... Har faktisk ikke tenkt på at vi kan kjøpe sukkerfri sjokolade eller faktisk kjøpe normal til konen og sukkerfri til han... Tøfler strikker konen sånn 500 av hvert år. Vi har lurt litt på gavekort på teater da. Mange gode tips du hadde da :) Kan lage en "fornøyelseskurv" med litt forskjellig av det du nevner tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du var ute etter tips, ikke sant?

Venninner:

-Hjemmelaget kroppsskrubb i syltetøyglass (olje, sukker og noen dråper lavendelessens f.eks)

-Hjemmelaget ørepynt/armband (utstyr finnes på panduro)

-Hjemmelaget gavekort på f.eks en kinotur, kafètur +++

-Kortstokk med 52 grunner til at du er glad i henne/hva hun er bra på

-Sokker og truser (alle trenger dette)

-Favorittsminke/parfyme

-Hårprodukter

-Hjemmestrikka panneband/skjerf/lue/lester/votter (også noe alle trenger)

-Salg på nettbutikker! nelly.com, blush.no, bubbleroom.com osv har alle salg nå før jul. Mange godbiter til en billig penge :)

Foreldre/besteforeldre:

-Bøker

-En god flaske vin/cognac

-Spander en middag ute

-Gode dusjsåper

-Tøfler/morgenkåper

-Et fint bilde av deg og eventuelle søsken pent innrammet

Tanter/onkler:

-En fin løper/duk + et fint kubbelys

-En pose god kaffe/te

-Hjemmelaget duftlys (oppskrifter finnes det flust av på nett)

-Fine kaffe-/tekopper

-Småbøker

-En god flaske vin

Søsken:

-Klær

-Parfyme

-Interessegaver (fotballutstyr, treningsklær, interiørting, hårprodukter, datautstyr osv)

-Kinotur, restaurantbesøk ect. på din regning

Var det jeg kom på i farta, kanskje jeg kommer på mer etterhvert :)

Edit: Kan forresten føre på det jeg har planlagt som julegaver i år!

Pappa: Får alltid den nyeste pondusboka + en spesiell type syltetøy/sjokolade

Mamma: Krimbok + et deilig skjerf

Søster 1 17år: stort skjerf, kul strikkagenser + sminke (siden hun alltid stjeler min)

Søster 2 11år: En fin kjole (hun får alltid det av meg, litt tradisjon her også)

Søster 3 19år: Parfyme + noe undertøy

Bestevenninne 1: Hjemmelaget englebilde (lerret, hvit maling, "limer" på div bilder av engler og lar tørke. "Vask" over med tørkepapir så det får en slitt effekt.) + sokker og noe sminke

Bestevenninne 2: Hjemmelaget "tipsogtriks-bok". Har klippet ut div oppskrifter, sminketips osv fra magasiner som jeg klipper til og limer inn. + sokker og noe dilldall

Øvrige venninner: Esker med småting, liten pengebok, hand/fotkrem, et smykke, liten flaske tyrker osv.

Besteforeldre+tanter/onkler: Hjemmelaget duftlys i glass

Jeg tror du nettopp vant julegavekonkurransen (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var ute etter tips, ikke sant?

Venninner:

-Hjemmelaget kroppsskrubb i syltetøyglass (olje, sukker og noen dråper lavendelessens f.eks)

-Hjemmelaget ørepynt/armband (utstyr finnes på panduro)

-Hjemmelaget gavekort på f.eks en kinotur, kafètur +++

-Kortstokk med 52 grunner til at du er glad i henne/hva hun er bra på

-Sokker og truser (alle trenger dette)

-Favorittsminke/parfyme

-Hårprodukter

-Hjemmestrikka panneband/skjerf/lue/lester/votter (også noe alle trenger)

-Salg på nettbutikker! nelly.com, blush.no, bubbleroom.com osv har alle salg nå før jul. Mange godbiter til en billig penge :)

Foreldre/besteforeldre:

-Bøker

-En god flaske vin/cognac

-Spander en middag ute

-Gode dusjsåper

-Tøfler/morgenkåper

-Et fint bilde av deg og eventuelle søsken pent innrammet

Tanter/onkler:

-En fin løper/duk + et fint kubbelys

-En pose god kaffe/te

-Hjemmelaget duftlys (oppskrifter finnes det flust av på nett)

-Fine kaffe-/tekopper

-Småbøker

-En god flaske vin

Søsken:

-Klær

-Parfyme

-Interessegaver (fotballutstyr, treningsklær, interiørting, hårprodukter, datautstyr osv)

-Kinotur, restaurantbesøk ect. på din regning

Var det jeg kom på i farta, kanskje jeg kommer på mer etterhvert :)

Edit: Kan forresten føre på det jeg har planlagt som julegaver i år!

Pappa: Får alltid den nyeste pondusboka + en spesiell type syltetøy/sjokolade

Mamma: Krimbok + et deilig skjerf

Søster 1 17år: stort skjerf, kul strikkagenser + sminke (siden hun alltid stjeler min)

Søster 2 11år: En fin kjole (hun får alltid det av meg, litt tradisjon her også)

Søster 3 19år: Parfyme + noe undertøy

Bestevenninne 1: Hjemmelaget englebilde (lerret, hvit maling, "limer" på div bilder av engler og lar tørke. "Vask" over med tørkepapir så det får en slitt effekt.) + sokker og noe sminke

Bestevenninne 2: Hjemmelaget "tipsogtriks-bok". Har klippet ut div oppskrifter, sminketips osv fra magasiner som jeg klipper til og limer inn. + sokker og noe dilldall

Øvrige venninner: Esker med småting, liten pengebok, hand/fotkrem, et smykke, liten flaske tyrker osv.

Besteforeldre+tanter/onkler: Hjemmelaget duftlys i glass

Og der redda du familien min fra skuffelse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Så søte dere er :joyful: Jeg er veldig glad i å gi gaver, og da vil jeg aller helst gi noe som viser at jeg har lagt merke til hva de forskjellige trenger/liker/ønsker seg. Det siste jeg vil er å være den som gir gaver ingen egentlig vil ha. Sånn som den kjedelige konfekteska fra ICA man får ti av hvert år, eller noe som ikke apellerer til den gitte personen overhode... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte disse bluetooth øreklokkene fra dx.com nylig, og det er et av de bedre kjøpene jeg har gjort. Gikk fra et sennheiser studioheadsett til dette kinesiske kreaturet, og er blown away. 200 kroner likzmwtf!

Hører på det flere timer hver dag og nå har det gått 6 dager uten å lade det opp. Ledninger kan føkke åff!!)=%# :D

http://dx.com/p/hi-fi-stereo-bass-bluetooth-v2-1-headphones-w-microphone-black-179008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...