Gå til innhold

Julegavetips


wombat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har tips til samboeren?

Ho vil ikke ha noe som er praktisk eller elektronisk, og jeg får ikke kjøpe noe som ho kunne kjøpt selv. Ho er glad i de små gavene som koster mye, men det har blitt det samme hver bursdag og jul i tre år nå, så jeg tenker kanskje det er litt oppbrukt? :-)

Ho ønsker seg tøy. Really? Skal jeg gå å kjøpe en jentekjole uten å vite hvordan den ser ut på ho? Det hadde blitt en god latter i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til samboeren?

Ho vil ikke ha noe som er praktisk eller elektronisk, og jeg får ikke kjøpe noe som ho kunne kjøpt selv. Ho er glad i de små gavene som koster mye, men det har blitt det samme hver bursdag og jul i tre år nå, så jeg tenker kanskje det er litt oppbrukt? :)

Ho ønsker seg tøy. Really? Skal jeg gå å kjøpe en jentekjole uten å vite hvordan den ser ut på ho? Det hadde blitt en god latter i det minste.

Kanskje hun med tøy egentlig mener at du skal kjøpe sexy underTØY?:)

I mine øyne blir aldri smykker som gave oppbrukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til samboeren?

Ho vil ikke ha noe som er praktisk eller elektronisk, og jeg får ikke kjøpe noe som ho kunne kjøpt selv. Ho er glad i de små gavene som koster mye, men det har blitt det samme hver bursdag og jul i tre år nå, så jeg tenker kanskje det er litt oppbrukt? :)

Ho ønsker seg tøy. Really? Skal jeg gå å kjøpe en jentekjole uten å vite hvordan den ser ut på ho? Det hadde blitt en god latter i det minste.

Same shit, different wrapping. Med trykk på wrapping. Gå til innkjøp av noe du vet hun syns er sexy og ikke misnt komfortabel å gå i, smekk inn en ring eller et smykke av et design du ikke får kjøpt i norge, eller som du har laget selv. Surprise! Nytter ikke finne om julet på nytt.

Eller som min gave til min sambo til jul forrige sessong. Et smykke pakket inn i en dinasour-matboks fylt med 200grams melkesjokalder av hennes beste favoritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er smykker virkelig en så fantastisk gave? Jeg skjønner jo at tydeligvis noen synes det, men jeg ville funnet det vanskelig å plukke ut noe som noen andre skal like, og ikke minst gå med veldig synlig.

I verste tilfelle ender en opp med et ganske kostbart smykke som aldri blir brukt, og som heller ofte sannsynligvis ikke blir byttet - fordi samboeren har jo gitt det til deg.

(Skal sies at jeg selv er stor fan av praktiske gaver. Hurra for ting som faktisk kan brukes til noe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er smykker virkelig en så fantastisk gave? Jeg skjønner jo at tydeligvis noen synes det, men jeg ville funnet det vanskelig å plukke ut noe som noen andre skal like, og ikke minst gå med veldig synlig.

I verste tilfelle ender en opp med et ganske kostbart smykke som aldri blir brukt, og som heller ofte sannsynligvis ikke blir byttet - fordi samboeren har jo gitt det til deg.

(Skal sies at jeg selv er stor fan av praktiske gaver. Hurra for ting som faktisk kan brukes til noe.)

Altså, når det kommer til praktiske gaver så er problemet for meg at de tingene jeg har brukt for, har jeg allerede kjøpt meg:P

Om det er til samboer så burde man jo vite litt om hvordan smykker den andre liker da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, når det kommer til praktiske gaver så er problemet for meg at de tingene jeg har brukt for, har jeg allerede kjøpt meg:p

Luksusproblem ;)

Selv ville jeg da heller gått for en opplevelse sammen av noe slag. Reise. Rafting. Fallskjermhopping. Noe spesielt hun hadde lyst til altså.

Jeg er litt på linje der med Mummitrollet om verdens største smaragd:

"Den er veldig fin, men jeg vet ikke hva jeg skal bruke den til."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er smykker virkelig en så fantastisk gave? Jeg skjønner jo at tydeligvis noen synes det, men jeg ville funnet det vanskelig å plukke ut noe som noen andre skal like, og ikke minst gå med veldig synlig.

I verste tilfelle ender en opp med et ganske kostbart smykke som aldri blir brukt, og som heller ofte sannsynligvis ikke blir byttet - fordi samboeren har jo gitt det til deg.

(Skal sies at jeg selv er stor fan av praktiske gaver. Hurra for ting som faktisk kan brukes til noe.)

Altid ett faremoment, samtidig blir det jo veldig morsomt OM hun faktisk liker det veldig godt. Research arbeid fra oss gutter er veldig undervurdert, om vi vil kan vi finne ut mye.. tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker selv ringer, og det er ikke like lett å trå feil med det! Bare tenk over hvilken stil hun har, er hun typen som går med perleøredobber hele tiden, avslappet stil, romantisk? Mye god hjelp å få hvis man bare spør i butikken!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same shit, different wrapping. Med trykk på wrapping. Gå til innkjøp av noe du vet hun syns er sexy og ikke misnt komfortabel å gå i, smekk inn en ring eller et smykke av et design du ikke får kjøpt i norge, eller som du har laget selv. Surprise! Nytter ikke finne om julet på nytt.

Eller som min gave til min sambo til jul forrige sessong. Et smykke pakket inn i en dinasour-matboks fylt med 200grams melkesjokalder av hennes beste favoritt!

Skal ikke være lett :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke smykker er noe jeg vil ha hvert år. Jeg ønsket meg et i sølv og et i gull og det har jeg fått, men jeg vil at smykkene jeg får skal være så "fine" og "enkle" at jeg kan bruke de hver dag eller nesten. Føler meg bare ond hvis jeg ikke går med det så ofte, hvis det er sånn julaften-smykker typ thing liksom. Ringer er jo veldig fint å gi da, eller personlig armbånd. Har tenkt å kjøpe et sølvarmbånd til bestevenninnen min (helt sånt enkelt tynt aktig babyer får) som det skal stå "glad i deg" på. Det er jo sånn man kan gå med hver dag og da blir man minnet om den man er glad i hver gang man ser på det. :) Det er jo litt kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg kunne skrive inn hva jeg har landet på, i tilfelle det skulle hjelpe noen. Skriver også på det vi kjøpte årene før, i tilfelle noen får tips av det. :p Fant plutselig igjen alle listene så..

Mamma 2013: Hjemmelaget gavekort (kjøringer, filmkvelder, husvask, bilvask, dekkskifte etc) + kinogavekort + lykt med lys inni + 3 bøker + søt magnet. 2012: Hjemmelaget boks (decopage eller hva det heter, sånn der man lager selv) med selvskrevne lapper oppi som hun og mannen hennes kan gjøre sammen (f. eks. at han en dag skal ta oppvasken mot at hun masserer han foran tven og sånne ting), gavekort på bøker, dagkrem & nattkrem. 2011: 3 filmer (en som var hennes greie, en som hun kunne se med mannen og en som hun kunne se med meg), gavekort på restaurant og bæsjeposer (siden hun er veldig glad i hundene mine var det liksom ment som at hun var velkommen til å bli med oss på turer, hehe).

Mannen til mamma 2013: Jobbsokker, klær. 2012: Gavekort på klær + filmer. 2011: Øl og klær (haha, vrien type!).

Pappa 2013: Morgenkåpe (den han har går han med i butikken og det ser helt jævlig ut, så han må få en finere) og kinogavekort som skal brukes med MEG + solkrem siden vi skal til syden sammen rett etter jul. 2012: En liten notatbok hvor jeg hadde skrevet på førstesiden sted, tid, flynr og lignende fordi vi hadde bestilt sydentur og inviterte han med "via" julegaven på en måte. 2011: Digital fotoramme med innlagte bilder + fotoalbum fra jeg og min søster var små med morsomme bilder av oss og han + gavekort på massasje.

Onkler, tanter og lignende pleier vi å kjøpe en flaske vin og noe konfekt eller lignende til. De som vi ikke har så nært forhold til altså.

Bestevenninne (kjøper bare til min aller beste venn, siden alle vennene mine ellers er enige om at vi heller kan gjøre noe koselig sammen enn å bruke så masse penger på gaver siden flere av oss ikke har så god økonomi da mange studerer osv) 2013: Armbånd med "glad i deg" inngravert + bilde av meg og henne + pynt til rommet hennes + innrammet bilde av henne ("photoshoot"typ) og frisbee til hunden hennes.

Foreldrene til kjæresten 2013: Gavekort på Egon, stor pyntelykt. 2012: Bøker, servietter, lys, te, tekopper, tegreie til å ha teen i, skjerf og genser. 2011: Film, hjemmelaget gavekort, smykke, klokke og klær.

Lillebroren til kjæresten 2013: Øl, kondomer og gavekort på spaceworld. 2012: Smykke, klær. 2011: Filmer og klær.

Lillesøsteren til kjæresten 2013: Gavekort på bikbok, smykke. 2012: Klær, pynt til rommet og smykker. 2011: Klær, filmer.

Besteforeldrene til kjæresten 2013: Gavekort på teater/kurv med forskjellig i (råvarer, oppskrifter, kokkekniv etc). 2012: Bøker og bilder av kjæresten min i ramme. 2011: Bøker, film og naturbilder i ramme + pynt til huset.

Får håpe det hjalp noen kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg ønsker meg, ergo andre kanskje ønsker det samme (...)

-bilder i ramme av folk jeg er glad i. Gjerne gode minner vi har delt sammen

-ting som kan nytes (men ikke sjokkis - altfor godt!); pesto, vin, sprit, oster, spesielle ting fra utlandet..

-ting som forsvinner og ikke behøver å stå fremme (..), bor ikke i et stort hus. Kremt. Eks julepynt?

-inngraverte smykker/ting

-trenings eller kose klær (penklær/ vanlige klarer jeg selv!)

Noen som har tips til pappa gaver? En som uansett har- eller kan kjøpe alt selv. Noe han faktisk kan bli glad for...? Veldig opptatt person, så vanskelig å "planlegge" noe med ham - så ikke restaurant-/ teater besøk eller lignende.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaa smykker, ikke gi meg mer smykker :p Orker ikke å utvide smykkeskrinet mitt. Det skal jo faktisk brukes også, ikke bare ligge der og må pusses etter en tid. Misforstå meg rett, fine smykker er fint det, men da foretrekker jeg å putte det på ønskelista mi selv, og da er det som regel veldig dyrt.

Er selv veldig fan av ting som faktisk skal brukes til noe, ellers blir det bare lagt bort i en skuff og det er lite... praktisk ;)

Pappagaver er alltid vanskelig. Pappa hadde akkurat bursdag og jeg og søsteren min endte opp med å forstørre et bilde og en svart ramme rundt. Ellers har jeg en pappa som er historiefreak så hvis jeg skulle ha problemer med gave til han er det bare å kjøpe en bok om 2 verdenskrig, selv om han sikkert har hundre av de fra før av :D:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står sånn fast på besteforeldrene mine jeg!!! Håpløst. De har absolutt alt, de kan reise på de turene de vil, spise det de vil, kjøpe det de vil og sier at de ikke ønsker seg noe. ARGH!

Noen tips? Bestemødrene mine tåler ikke sukker i stor grad noen av dem, så konfekt etc. er ikke helt midt i blinken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står sånn fast på besteforeldrene mine jeg!!! Håpløst. De har absolutt alt, de kan reise på de turene de vil, spise det de vil, kjøpe det de vil og sier at de ikke ønsker seg noe. ARGH!

Noen tips? Bestemødrene mine tåler ikke sukker i stor grad noen av dem, så konfekt etc. er ikke helt midt i blinken.

Hva med bilder? Besteforeldre liker bilder :D Spess hvis de har barnebarn\oldebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer: spa-weekend, middag på fin restaurant, lage album på en av nettfotobutikkene, kule gode solbriller eventuelt skibriller-kjøpte rayban ifjor til typen, og han har brukt de masse:) De tilpasser jo sånt i butikken, så om man trenger å justere de o.l i ettertid er jo det ikke noe problem. Hudpleie, el litt hverdagsluksus behandling av noe slag. Fint undertøy. Matkurs, vinkurs, falskjermhopp, kitekurs....ting man kan gjøre sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står sånn fast på besteforeldrene mine jeg!!! Håpløst. De har absolutt alt, de kan reise på de turene de vil, spise det de vil, kjøpe det de vil og sier at de ikke ønsker seg noe. ARGH!

Noen tips? Bestemødrene mine tåler ikke sukker i stor grad noen av dem, så konfekt etc. er ikke helt midt i blinken.

Min bestemor strikker ekstremt mye, så i fjor kjøpte jeg en strikkebok med oppskrifter til barneklær (hun har et oldebarn) og noe garn til. Bestefaren min er veldig glad i naturdokumentarer og sånt, men han sliter med å lese så mye pga dysleksi, så da ble det rett og slett DVD-er med diverse naturdokumentarer, som Frozen Planet fra BBC. Ellers har de jo alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...