Gå til innhold

Julegavetips


wombat

Anbefalte innlegg

Beklager om det finnes en sånn fra før, men fant ikke noe på søkefunksjonen.

Jeg tenkte at kanskje noen flere som meg har begynt å lure på hva de skal handle av julegaver. Jeg driver med "budget living" fordi jeg sparer, så prøver å unngå å vente til RETT før julaften da det stort sett er dyrt og lite utvalg igjen..... Og stress..... Og kaos på alle sentre..... Og lengre leveringstid fra alle internettsider......

Mulig jeg er tidlig (eller sent) ute, men kan vi kanskje ha en julegavetipstråd?

Trenger det sårt her iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sure we can :D

Jeg for min del er ferdig planlagt hva jeg skal gi til alle og når jeg skal gjøre det, pleier å samle opp tips i løpet av året hvis det er noen som nevner at de skulle gjerne hatt eller at de ønsker seg noe. Skriver det som notat på mobilen eller skriver det opp i en bok ingen andre enn meg ser i :)

Man kan jo handle hva som helst, kommer jo veldig an på hvem det er til. Besteforeldre her i gården syns det er superstas å få bilde av barnebarn eller noe de har laget, så det er temmelig bankers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh, jeg henger meg på denne. Super tråd!

Jeg er ute etter det samme som trådstarter og jeg skal forsøke dele noen gode tips også. Jeg liker det LeanMachine sier om planlegging. Sist år opprettet jeg en 'Julegave-liste' i notatboken på tlf og noterte flittig så fort jeg fikk en ide. Hvis man ikke er ute i siste sekund, ergo rekker å planlegge litt kan man ofte finne riktig personlige gaver og da har den brukte summen mindre å si. Synes nå jeg da :rolleyes:

En ide kan også være å gi bort tjenester som mottaker hadde satt pris på. F ex barnepass, bikkjepass etc. Budgetløsninger som kan bli høyt verdisatt (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dette vært pappa hadde det vært: "Kjøpe julegaver før butikkene stenger på julaften?"

Svigerfar også. Like håpløs hvert år. Ringer PÅ julaften og spør hva vi ønsker oss. Og jeg som trodde at siden jeg laget liste og hengte den opp på kjøleskapet OG sendte han den på mail at han klarer å få det med seg. Det er forresten allerede gjort. Burde ikke være så vanskelig. I fjor fikk jeg en vaffelbok. Jeg hadde hvertfall 20 ting på lista mi. Lalala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke på julegaver før det har blitt desember? fy faen, dere er ville!:D

Tenke på? Nesten ferdig mener du vel. Å gå å handle julegaver i desember er langt fra koselig når alle andre også skal handle samtidig. Nei, her i huset brukes desember på alle de koselige tingene, ikke de som kan stresse en opp :D Sånt gidder vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke på? Nesten ferdig mener du vel. Å gå å handle julegaver i desember er langt fra koselig når alle andre også skal handle samtidig. Nei, her i huset brukes desember på alle de koselige tingene, ikke de som kan stresse en opp :D Sånt gidder vi ikke.

nesten ferdig?:o

Jeg prøver hver eneste jul å fremme motstand mot julegavehandling, da jeg heller ønsker å bruke penger på megselv enn å kjøpe meningsløst tøv som familien ikke har bruk for uansett(ingen som ønsker seg eller trenger noe vettig), og da må jeg handle i siste liten når de blir kjempeforbanna fordi jeg truer med å streike hele jula.... Og jeg blir stressa av butikker, selv Meny klokken 10 på morgenen, så for meg har det ikke noe å si om når slikt må gjøres... jeg og pappa drar stort sett sammen på lillejulaften eller julaften å handler, ingen av oss skjønner egentlig helt poenget med maset etter at ungene har blitt voksene..:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten ferdig?:o

Jeg prøver hver eneste jul å fremme motstand mot julegavehandling, da jeg heller ønsker å bruke penger på megselv enn å kjøpe meningsløst tøv som familien ikke har bruk for uansett(ingen som ønsker seg eller trenger noe vettig), og da må jeg handle i siste liten når de blir kjempeforbanna fordi jeg truer med å streike hele jula.... Og jeg blir stressa av butikker, selv Meny klokken 10 på morgenen, så for meg har det ikke noe å si om når slikt må gjøres... jeg og pappa drar stort sett sammen på lillejulaften eller julaften å handler, ingen av oss skjønner egentlig helt poenget med maset etter at ungene har blitt voksene..:p

Det er akkurat det. Når jeg planlegger som jeg gjør så blir det ikke noe meningsløst tull. Det gidder jeg ikke lenger. Jeg skriver opp når folk sier noe de ønsker seg, og om det er oktober eller desember så er det hvertfall en mindre ting å tenke på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det. Når jeg planlegger som jeg gjør så blir det ikke noe meningsløst tull. Det gidder jeg ikke lenger. Jeg skriver opp når folk sier noe de ønsker seg, og om det er oktober eller desember så er det hvertfall en mindre ting å tenke på ;)

Du er heldig du, den eneste i min familie som vet hva hun ønsker seg er mamma, alle andre er mere eeeeh, vet ikke, hva burde jeg ønske meg? Hadde nok vært litt mer glede å gi om de ønska seg noe annet enn 70" flatskjermer og iPad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er heldig du, den eneste i min familie som vet hva hun ønsker seg er mamma, alle andre er mere eeeeh, vet ikke, hva burde jeg ønske meg? Hadde nok vært litt mer glede å gi om de ønska seg noe annet enn 70" flatskjermer og iPad...

Hehe, jeg mener at jeg følger med i løpet av året, kan like godt være i januar ;) Skriver det opp, så slipper jeg det stresset når desember kommer for da har jeg allerede visst nesten et helt år hva personen ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...