Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du sier at menn får større fremgang muskelmessig fordi de spiser biff i steden for kesam? :-S

Synes egentlig trenden er mer:

Gutter: 5-splitt

jenter: høyere frekvens

Det at jenter som først går inn for å trene styrke har dårligere innsats enn gutter er jo en ganske løs påstand. Jeg tror ikke det.

Det at jenter som først går inn for å trene styrke har dårligere innsats enn gutter er jo en ganske løs påstand. Jeg tror ikke det.

For første gang skal jeg uttale meg om noe jeg vet noe om i denne tråden.

Jenter som går inn for å trene styrke (styrkeløft) er - slik jeg har sett det - minst like hard i skallen og tøff i trynet som gutter.

Det var bare en generalisering. Hvis du ikke tok eksempelet med biffen så mente jeg at gutter spiser grøten sin, det er det ikke mange jenter som gjør.

Jeg er ganske sikker på at det er flere gutter enn jenter som presser seg selv mot målene sine. Men det er selvsagt alle jenter uenig i.

Det var bare en generalisering. Hvis du ikke tok eksempelet med biffen så mente jeg at gutter spiser grøten sin, det er det ikke mange jenter som gjør.

Jeg er ganske sikker på at det er flere gutter enn jenter som presser seg selv mot målene sine. Men det er selvsagt alle jenter uenig i.

Jo, det er mange jenter (og gutter) som spiser grøten sin.

Jo, det er mange jenter (og gutter) som gir gass på trening.

Det handler vel fint lite om kjønn.

Men det er en stor overvekt av gutter som boler, og det er vel det som "grøt, biff og gass" symboliserer.

Annonse

Bikini fitness er pent å se på, men jeg tenker ikke styrketrening når jeg ser de. Deffen er heller ikke ekstrem så det blir mer show-off for meg, som igjen vises i poseringene :):p

Tenker du på norsk bikini eller "ekte" bikini da? Er stor forskjell :)

http://contests.npcnewsonline.com/contests/2013/ifbb_st_louis_pro_bikini/

Jeg følger veldig med på hva som skjer i USA, og blir veldig farget av det i denne diskusjonen. Nesten så jeg glemmer hvor mye ymse som har gått på den norske scenen og hvor mye jeg har uffet og akket meg når jeg har sett bilder derfra :p

Det er vel en ganske naturlig konsekvens av flere utøvere at nivået er høyere. Jeg er den første til å skjønne at nye klasser trenger litt "tid" til å sette seg, men da må dømmingen også i det minste være konsekvent, sånn at folk kan tilpasse seg. Det er jo ikke så mye å bli enig om: Skal utøverne ha muskler eller ikke, og skal de være deffet eller ikke :p

Tenker du på norsk bikini eller "ekte" bikini da? Er stor forskjell :)

http://contests.npcnewsonline.com/contests/2013/ifbb_st_louis_pro_bikini/

Jeg følger veldig med på hva som skjer i USA, og blir veldig farget av det i denne diskusjonen. Nesten så jeg glemmer hvor mye ymse som har gått på den norske scenen og hvor mye jeg har uffet og akket meg når jeg har sett bilder derfra :p

Tenkte i Norge:) Man kan selvsagt ikke sammenligne IFBB pro`s med amatører å vel så det :)

Jeg liker å se på bikini så jeg klager ikke:) Slanke og pene jenter/damer (y)

Nå finnes det faktisk ganske mye litteratur på at jenter og gutter har tilnærmet lik prosentvis økning i både styrke og masse. Og de fleste studier utføres på utrente personer. Tør påstå at faktorer som treningsform, mat, og innsats er mer gjeldende. Gutter spiser på et generelt grunnlag mer enn jenter. Biff vs mager kesam. Men det mest gjeldende er kanskje som du er inne på, at jenter flest ikke har fartstid i styrkerommet fra før.

Det skulle jeg likt å sett :)

Tenkte i Norge:) Man kan selvsagt ikke sammenligne IFBB pro`s med amatører å vel så det :)

Som Geir Smaadal sa; sier ikke nei til å se på litt gratis mus!

Annonse

Akkurat det synes jeg faktisk man kan, i og med at det blir som å løpe på "idealtid". Man kan ikke sammenligne NM i sprint med VM, der det er om å gjøre å være raskest, men det det handler om å være akkurat passe muskeløs og akkurat passe passe skrapa innenfor rammer som er helt oppnålige så synes jeg man kan sammenligne :) se bare på de aller beste nå i NM, kroppsmessig er det på linje med proffene.

Enig med HannePanne der, men problemet kommer når en som minner mer om disse olympia-jentene (se link jeg la ut) blir dømt med "for mye muskler". Det burde være et pluss, ikke trekkes ned av dommerne fordi gjennomsnittet på scenen er lavt. Om dommerne i Norge hadde dømt mer muskelmasse bedre enn liten så hadde det vært en annen sak.

[ATTACH]120313[/ATTACH]

[ATTACH]120317[/ATTACH]

Frøken Olympia vs. Vinner av Stavanger open, definitivt sammenlignbart!

(Synes egentlig Linn var finest av de to :p )

Hva er det nå egentlig som skiller en random Bikinijente i norge kontra proffe ms olympias? Et par sett ekstra med hiptrust og litt mer heldig med den genetiske muskulære utformingen? Pinlig lite forskjell/skal lite til for å bli pro bikinidame.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...