Gå til innhold

Proteinpannekaker eller vafler - del din oppskrift!


Marita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan noen gi tips til proteinpulver og hvor jeg bør kjøpe dette ? Har lest om " vidunderstoffet " men aldri forsøkt det. Ser dog at min diett, kombinert med målsetningen om å vokse noe i overkroppen, ikke inneholder nok proteiner, samma hvor mye kylling, egg og CC jeg stapper i meg, så jeg må nok til med tilskudd på noe vis. Byr meg egentlig litt imot, men det tok jo 15 år å smake CC for første gang også, som nå er en av favorittene i matskapet...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "oppskrift" som funker supert for meg - men eksakte mål har jeg dessverre ikke, da en god husmor kokkelerer på slump, hehe :p

1 egg

2 eggehviter

en slump kokosmel

en slump jyttemjøl eller bokhvetemel

en dæsj salt

1-2 scoops Bakepro

en dæsj kardemomme

Søtning etter ønske (jeg bruker Sukrin eller Splenda)

Passelig mengde vann evt. ekstra lett lettmelk

Pittelitt bakepulver

Lag røra ganske tjukk (sjelden et problem når du har med kokosmel å gjøre ;) ) og stek i litt cocosa eller rapsolje - server gjerne med nyrørt blåbær (kjøp frossne på Rimi og halvveis tin de og rør inn sukrin). Er også overraskende godt med Skyr på også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen gi tips til proteinpulver og hvor jeg bør kjøpe dette ? Har lest om " vidunderstoffet " men aldri forsøkt det. Ser dog at min diett, kombinert med målsetningen om å vokse noe i overkroppen, ikke inneholder nok proteiner, samma hvor mye kylling, egg og CC jeg stapper i meg, så jeg må nok til med tilskudd på noe vis. Byr meg egentlig litt imot, men det tok jo 15 år å smake CC for første gang også, som nå er en av favorittene i matskapet...:)

Seh her: http://www.gmax.no/produkt/127631(BC_1)/tech-nutrition-prozyme-3-kg-mryp-sjokolade/?utm_source=BoardVG&utm_medium=Uke4011&utm_campaign=PolarC4

Du får ikke dette pulveret billigere... smaker godt og er egentlig av de dyre, men nå på super tilbud. kun 399 og gratis frakt.... tilbudet varer kort så vær rask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seh her: http://www.gmax.no/produkt/127631(BC_1)/tech-nutrition-prozyme-3-kg-mryp-sjokolade/?utm_source=BoardVG&utm_medium=Uke4011&utm_campaign=PolarC4

Du får ikke dette pulveret billigere... smaker godt og er egentlig av de dyre, men nå på super tilbud. kun 399 og gratis frakt.... tilbudet varer kort så vær rask...

Er det mulig? Sykt billig! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seh her: http://www.gmax.no/produkt/127631(BC_1)/tech-nutrition-prozyme-3-kg-mryp-sjokolade/?utm_source=BoardVG&utm_medium=Uke4011&utm_campaign=PolarC4

Du får ikke dette pulveret billigere... smaker godt og er egentlig av de dyre, men nå på super tilbud. kun 399 og gratis frakt.... tilbudet varer kort så vær rask...

Knall! To pakker bestilt på flekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seh her: http://www.gmax.no/produkt/127631(BC_1)/tech-nutrition-prozyme-3-kg-mryp-sjokolade/?utm_source=BoardVG&utm_medium=Uke4011&utm_campaign=PolarC4

Du får ikke dette pulveret billigere... smaker godt og er egentlig av de dyre, men nå på super tilbud. kun 399 og gratis frakt.... tilbudet varer kort så vær rask...

Så sinnsykt billig! Utrolig godt tips, har bestilt hjem nå - til tross for at jeg akkurat har kjøpt 5 forskjellige fra Nordic Nutrition, klarer ikke si nei til gode tilbud :p:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

denne oppskrifta er bankers hver gang!

80 gram Havregryn

240 gram eggehvite

20 gram eggeplomme

250 gram mager kesam/kesella

1 dl skumma melk

1-2 ts fiberhusk (for å få den gode "seige" gluten konsistensen i vaflene etc)

1 ts bakepulver

1 ts kanel

1 ts kardemomme (for vafler)

1/2 ts salt

kunstig søtning etter smak, bruker flytende natreen, sukrin og stevia =) ogeventuelt vanilje essens av ymse slag.

67 g proteiner, 61 g karb og 16 g fett

ca 670 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med proteinpannekaker/vaffel-oppskrifter å dele?

Denne har jeg lagd mye før - man er mett i 4-6 timer etterpå. Typisk lavkarbovariant, høyfett.

3 egg

1 dl cottage cheese

2 ss rapsolje

1 ss store havregryn

1 ts kanel

10 dråper vaniljeessens

en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver)

litt salt

Alt dette mixes med stavmixer, stekes i smør i panna på begge sider. Blir en tykk pannekaker. Serveres med bær (og evt. kesam). Pannekaka gir mye proteiner og bare 6 gram karbohydrat. I tillegg får du i deg nok fett og antioksidanter i kanelen.

Denne er super, spiser den hele tiden, selv om jeg ofte dropper olja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget meg veldig gode proteinvafler i går, har desverre ikke nøyaktige mål, men tipper de fleste klarer å slumpe seg frem til noe de liker :)

Brukte i hvert fall:

2 egg + 2 eggehviter

Masse sukrin

1 ts bakepulver

1 ts kardemomme

1/2 ts vaniljepulver/vaniljefrø

1 1/2 scoop bakepro

Litt salt (seltin)

En grei slump mandelmel

En litt mindre slump kokosmel

Litt jyttemjøl

Litt fiberhusk

Hadde ikke i noe fett, men det kan kanskje være lurt med tanke på stekingen ;) Spiste med lett jordbær og blåbærsyltetøy + mager vaniljekesam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...